Gå till innehåll
jala

Brädspel i Helsingborg.

Recommended Posts

Helsingborgs stadsbibliotek hyser en grupp brädspelare som regelbundet arrangerar spelcafé och återkommande speldagar. titta gärna in om ni är i krokarna.

Mer info.

http://www.bradspel.net/sites/bradspel/Group/groupschedules.aspx?selectedDate=2010-03-03&page=1#2010-03-03

http://www.bradspel.net/sites/bradspel/group/groupschedules.aspx?selectedDate=2010-04-08&page=1#2010-04-08

http://www.bradspel.net/sites/bradspel/group/groupschedules.aspx?selectedDate=2010-04-17&page=1#2010-04-17

Läs kommentarerna där kan det finnas mer info

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Hejhej

Anordnar ni fortfarande spelträffar? Er kalender verkar ta slut i maj så därför undrar jag =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag har inget ansvar för det här utan vill bara tipsa om att det pågick. Jag vet inte om gruppen som arrangerat det kommer att fortsätta och bara tar sommarlov \o/ eller om de kommer igång till hösten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hejhej

Anordnar ni fortfarande spelträffar? Er kalender verkar ta slut i maj så därför undrar jag =)

Hej!

Vi kommer inte till att köra vidare på Helsingborgs Stadsbibliotek till hösten så som det ser ut nu. Istället spelar vi hemma hos varandra och håller kontakten för nästa planering via bradspel.net. Oftast går det snabbt att få ihop en spelomgång vi mail/PM så att ingen planering behöver göras.

Mitt tips är om du är intresserad av att spela brädspel/historiska figurspel/krigsspel PM:ar mig eller lägger till dig i Glada tunnan som medlem direkt via bradspel.net.

Mvh

Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan svänga väldigt mycket vilken målgrupp som ska prioriteras och brädspelare står inte högst upp på den listan. Även om ett arrangemang är gratis kan det innebära en kostand för organisationen. Vi får hoppas på en ändring och bättre tider för brädspel inom Helsingborgskommun.

Under den tiden som vi har arrangerat spel på biblioteket har vi lyckats skapa ett bra kontaktnät för spelare inom Nordvästskåne, vilket vi är väldigt glada för.

En sak som är säker, vi kommer till att fortsätta spela utan Helsingborgs stadsbibliotek.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det kan svänga väldigt mycket vilken målgrupp som ska prioriteras och brädspelare står inte högst upp på den listan. Även om ett arrangemang är gratis kan det innebära en kostand för organisationen. Vi får hoppas på en ändring och bättre tider för brädspel inom Helsingborgskommun.

Under den tiden som vi har arrangerat spel på biblioteket har vi lyckats skapa ett bra kontaktnät för spelare inom Nordvästskåne, vilket vi är väldigt glada för.

En sak som är säker, vi kommer till att fortsätta spela utan Helsingborgs stadsbibliotek.

Tråkigt att höra att det läggs ner av en sådan orsak och inte brist på intresse eller dyligt som kan vara mer förståeligt. Men som melin säger finns det ju lösningar på problemet om man vill och med hitta.sverok.se kan man kanske få dit ännu mer folk :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Brist på spelare har det direkt inte varit. Det hade dock varit kul att se en knuff i rätt riktning av biblioteket, men det är väldigt tuffa tider för biblioteken nu.

Vi känner ingen större sorg och gör det som vi tycker är trevligast, spelar helt enkelt vidare. Vi kör spel minst en gång i veckan hemma hos varandra och det tycks fungera bra även för nya spelare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ni borde se till att ta kontakt med Studiefrämjandet i Helsingborg. De har både lokaler och kan ge er stöd till spel m.m.

Vi håller på att styra upp ett liknande spelkväll-koncept i Lund och Malmö nu till hösten. Det kommer att hållas på Studiefrämjandet och vi letar efter folk som är intresserade av att hjälpa till att arrangera olika events. Så om ni

har vägarna förbi bjuder SFR på fika!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu