Jump to content
Sign in to follow this  
Långe

Städdag den 21/3 (aka Dagen D)

Recommended Posts

Det här är lite pinsamt, men er general har också lyckats bli hyfsat sjuk, troligtvis ngt influensaaktigt. Jag tvivlar på att det vore en väldigt bra idé för mig att hjälpa till att städa imorrn, även om jag torde tillfriskna ganska snabbt. Även om jag kan köra bil och sitta och peka med hela handen vill jag inte riskera att smitta någon annan.

Så, med tanke på att det ger oss statusen 0 bilar kanske det vore värt att skjuta upp det förmodade anfallet?

Nästa funkar för mig så länge vi snackar söndag. Jag har missat så mkt av min träning den här våren så jag vill inte missa mer om det går att undvika. Tror även helgen därpå borde funka.

Det strulade till sig med Grabben den här helgen. Har helt enkelt glömt bort att posta.

Jag vet om jag kan på söndag, måste kolla med Ulrica.

Jag tror att jag också kan då. Dock är jag osäker på hur det är med släp. Mycket osäker...

Worst case så får vi hyra ett. Inte hela världen.

Jag ändrade rubriken så den stämmer överens med det nya datumet.

I övrigt kostar ett släp ett par hundralappar att hyra och finns på var och varannan mack, så det löser sig. Har vi tur har de släp på macken vid Max, annars får vi bara hitta ett ngn annanstans. Hitta som i hyra då... ;)

Great. Ni har också bil, eller?

Jag tänkte ta upp listan igen. Saker som borde kollas innan helgen hoppas jag att styrelsen/någon i Lund kan ta hand om; det vore enklast. Så, min fråga till styrelsen, finns det någon skulle kunna dyka förbi Sfr under deras öppningstid och kolla de tre översta punkterna med dem och kan styrelsen se till att den sista punkten är ordnad? Jag tror inte Sfr har öppet på fredag, så det är isf imorrn eller på torsdag som gäller, men kolla det för säkerhets skull. Jag kan minnas fel och/eller de kan ha ändrat. Meddela gärna om det blivit gjort, helst på torsdag senast så att vi iaf kan boka ett rum om inte. Worst case går det kanske att ordna förutsatt att någon är där på lördag under styrelsemötestiden eller på söndag, men vore dumt att förlita sig på det.

Saker som borde kollas innan helgen:

* Kan vi få fönstret öppningsbart?

* Om Sfr vill ha någon av möblerna vi ämnar göra oss av med.

* Vilket rum vi kan låna. Optimalt är det mittemot, alternativt 4-5:an.

* Att någon kan lägga ut om Distriktet bjuder på mat (vilket jag hoppas) då det brukar vara enklare.

Nästa lista är vad som behöver ordnas. Vi kan ta med verktyg, måttband och säckakärra. Det vore bra om någon annan kunde ta med städmaterial. Det som finns på kansliet är ett gräsligt grannt sopset. Motivationsfika kan handlas innan eller så får någon/några gå iväg och ordna det medan övriga sätter igång. Annars får vi äta gamla SydCon-ostbågar (och det lär iaf motivera alla till att arbeta fort som attan för att slippa dem). ;)

Saker som vi kan behöva:

* Verktyg, som såg/yxa, skruvmejsel, IKEA-nyckel (vilket vi får med från IKEA, men fler är inte nödvändigtvis fel).

* Städmaterial. En stor sopborste, eventuellt dammsugare och mopp.

* Måttband

* Säckakärra

* Motivationsfika (dricka, kakor, godis)

* Sopsäckar

I övrigt så kör vi truppsamling vid 10.00 och kör på tills vi blir klara, vi stupar eller tills det helt enkelt känns bra. När vi på plats vet vilka vi blir och hur det ser ut med bilar och släp kan vi planera själva dagen lite mer i detalj.

//Der (självutnämnde) General

(Det här blev visst mitt 10666:e inlägg. Det måste betyda något. Som att det är dags att logga av för idag kanske och försöka komma i säng...)

-> Långe, toppen.

Yepp. Dock har inte någon pratat med Sfr ännu eftersom de hade stängt idag. Om någon är där imorrn när ni har styrelsemöte, så kolla med dem då. Det är inte omöjligt att det sitter folk där på helgerna ibland. Det viktigaste är att vi kan boka ett rum, övrigt är bonus.

Vi plockar med SKuD-skrivaren på söndag också för övrigt.

Jag shoppade allt som stod på Whiteboarden, minus rengöring för whiteboards (ironiskt nog) och expanders, då David S hade ordnat med expanders. Lämnar rengöringsinköpet åt Långe.

Superbra jobbat allihop i helgen! Tyvärr fick jag ju avvika lite pga vård av sjuk häst, men det känns som att det blev riktigt bra. Ska redigera ihop videon så att vi har något minne av hur det såg ut innan iaf, även om de flesta kanske vill förtränga det... Undrar om Sfr kommer bli förvånade när de är i rummet nästa gång...

Jag är grymt nöjd över hur det blev.. Och våra nyinköpta kuddar är ju helt klart i en klass för sig.. *ser drömmande ut.* Det bästa är att det känns som om det går att hålla möte i lokalen numera också :D

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...