Gå till innehåll
Palle

Ny moderator och lite att tänka på....(Lite regler)

Recommended Posts

Hej allesammans.

Ville bara pressentera mig lite. Jag är ny moderator i detta forumet. Jag moderera även Sverok SKuD's forum.

Lite enkla saker som gäller här. Skriv i topicen om det ska köpas, säljas eller bytas. Skriv också vilket typ av produkt det gäller. Tex [Köpes] eller [säljes]...

För övrigt så gäller samma sak här som på de övriga forumen, använd inte storabokstäver, dvs skrik inte, utom om ni vill poängtera ett visst ord eller så. Vi använder ett städat och hyffsat språk mot varandra med mera, jag ni vet själva....

En sak att tänka på när det gäller försäljning av SoftAir Guns och Paintball markörer. Det är 18-års åldersgräns på innehav, och det är upp till säljaren att kontrollera att den som köper har åldern inne. Det håller inte att säga, "Jag trodde att han va tillräckligt gammal, det verkade så på mailen jag fick" Utan det är som sagt SÄLJAREN och bara säljaren som har ansvar.

Hoppas att det inte ska bli nårra problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OBS Det har kommit till vår kännedom att det har funnits personer på forumet som försökt någon form av bedrägeri, detta genom att utge sig för att ha saker och sälja, men sedan aldig skickar några varor.

Min rekomendation som moderator är att alla som ska köpa saker verkligen ser till att den som säljer har saker att sälja. Försök gärna att ta en kontakt via telefon eller liknande för att bekräfta så att allt stämmer.

Jag vill även påtala att detta inte är något vanligt förekommande på detta forum, så börja nu inte misstänka alla som vill sälja saker, men är man en seriös säljare så lämnar man gärna ut sitt hemtelefonnummer eller liknande så att köparen kan kontaka en.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.