Gå till innehåll
chumchu

Valberedaren bereder.

Recommended Posts

Hej alla!

Jag är ny sammankallande valberedare för Sverok Svealand som snart blir Sverok Värmland/Örebro och Mälardalen. Det kommer behövas nomineras nya styrelseledamoter framförallt till mälardalen. Så om du har några förslag på personer som jag kan prata med eller annan hjälpsam information. Hör av er till:

chumchu@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hej alla!

Jag är ny sammankallande valberedare för Sverok Svealand som snart blir Sverok Värmland/Örebro och Mälardalen. Det kommer behövas nomineras nya styrelseledamoter framförallt till mälardalen. Så om du har några förslag på personer som jag kan prata med eller annan hjälpsam information. Hör av er till:

chumchu@hotmail.com

Sverok Värmland/Örebor kommer att vara kvar under namnet Sverok Svealand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som jag har förstått det så kommer hela Svealands nuvarande styrelse sitta kvar, eventuellt så kommer vi ha fyllnadsval för de två platser som blir tomma då Thobias och Kim hoppas över till Mälardalen, eller så kommer vi att hugga ner styrelsen till sju medlemmar. Vet dock inte om det går emot stadgarna att göra så eller inte, men det känns onödigt med omval.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På ett extrainsatt årsmöte så behandlas bara de frågor som är med i handlingarna, så om inte omval för svealand är med så kommer det heller inte bli omval på den saken =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns det plats och möjlighet vore det finfint om det gick att peta in mig i nya Svealands styrelse. Det har gått diskussioner om det men det är väl lika bra att komma ut ur garderoben. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta är de som anmält intresse för tillfället. 7 personer till styrelsen och 1 en revisor vilket borde räcka om vi kan vaska fram en till revisor. Är det någon jag glömt? Några andra kommentarer?

Revisorer:

Staffan Ericsson

Ordf.:

Eli Petterson (före detta ordf. svealand)

Kassör:

Tomas Geerberg (kassör i Västerås Äventyrssällskap)

Zpider (vet inte detriktiga namnet)(från Timewrap Eskilstuna)

Ledamot eller ospecificerat:

Tim Eklund (Västerås Äventyrssällskap)

Nicklas Silwerulv (enhörningen, tidigare sverokerfarenhet)

Henrik "Peggy" Pettersson (fd Styrelseledamot i SKUD, fd Styrelseledamot i SVEROK Väst. Eventgruppen)

Johan Persson (Västerås Äventyrssällskap)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tråkigt att inte få rätt igenom lokala förmågor i styrelsen. Tyder ju på att delningen var ett dåligt beslut om man måste gå utanför distriktet för att hitta en ordförande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

"zpider", d.v.s. Tobias Larsson har nu sagt att han också kan tänka sig vara ordförande. Då har vi 2 möjliga kandidater. Jag föreslår att vi satsar på Tobias då han bor i mälardalen och det kan vara ett bra sätt att få igång lokala förmågor och engagera lokala föreningar i Sverok mälardalen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag är karlstadbaserad, men kommer inom kort att bli medlem i (minst) en förening i Mälardalen.

För att stilla min nyfikenhet, hur många föreningar och framför allt styrelser är du med i nu?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis, kan ställa upp som ordförande om folk finner mig duglig till det.

Jag känner också att det bör vara "lokalt" folk rakt igenom styrelsen. Inget illa menat mot Eli, men en orsak till delningen var väl att styrelsen inte skulle vara spridd över halva landet.. (nåt åt det hållet, jag är inte känd för att ha gott minne)

och så stavar jag Thobias.. :wink: men föredrar att bli kallad Zpider, åtminstonde i mindre officiella sammanhang.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet att Kim Nilsson i nuvarande Svealandsstyrelsen var intresserad av en post också. Preliminärt hade vi spånat på kassörsrollen när vi snackade.

Jonas >>--> Du har access till styrelseforumet i Svealand, right? Hans kontaktuppgifter finns där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu