Jump to content
Sign in to follow this  
Blot-Sven

Efter Sverok Västs årsmöte 2010

Recommended Posts

Hm, jag är rädd att ett misstag har skett Halken. Det är Gawain som framfört åsikten att protokoll inte är menade att vara en plattform för debatt. Jag sa snarare att reservationer och kommentarer av demokratiska skäl bör föras till protokollen. Ingen fara, men rätt person bör nog kopplas till rätt åsikt. :)

Vad det gäller beslutsprotokoll versus diskussionsprotokoll, så anser jag att beslutsprotokoll är att föredra, då det är svårt för en sekreterare att föra ner en diskussion i sin helhet och saker ofta utelämnas. Dock tycker jag nog att kommentarer bör tillåtas att bifogas även i beslutsprotokoll, då enskilda personer mycket väl kan vilja reservera sig eller förtydliga fattade beslut.

Slutligen anser jag att emedan protokoll faktiskt inte främst är menade att vara forum för debatt, så kan möten mycket väl fylla den funktionen.

Hm, jag är rädd att ett misstag har skett Halken. Det är Gawain som framfört åsikten att protokoll inte är menade att vara en plattform för debatt.

Gawain heter Johan Groth på riktigt, iaf enligt hans signatur.

Jag lägger mig inte i debattämnet även om det kliar i fingrarna, för i det här samtalsklimatet tror jag att det bara blir pannkaka av vad jag än säger. Nu får det dock räcka med personangrepp till höger och vänster. Inget nytt (i alla fall inte på ämnet - om ni vill fortsätta diskutera t ex beslutsprotokoll kontra diskussionsprotokoll får ni absolut starta en ny fräsch tråd i lämpligt forum) har framförts de senaste spaltmetrarna. Låt oss ta tillfället i akt och börja fokusera på andra spännande saker!

Tråd låst.

/Moderator

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...