Gå till innehåll
crapgame

Intressepoll för styrelseengagemang 2010

Kan jag tänka mig sitta i GD styrelsen 2010?  

14 medlemmar har röstat

1. 1. Kan jag tänka mig sitta i GD styrelsen 2010?

• Ja
      4
    • Nej
      11

Recommended Posts

God Fortsättning.

Som vi alla vet börjar det närma sig årsmöte för Sverok GD distriktet och vi

i valberedningen håller på att leta efter personer intresserade av att sitta i nästa års

styrelse. Fick förslaget att lägga en poll här för att se om det finns några internetaktiva medlemmar som

kan tänka sig att ta plats i styrelsen för nästa år.

När du svarat i Pollen, redovisa gärna ditt svar med en motivering så vi vet vilka som ev. är intresserade eller

inte och varför i så fall. vi vill gärna veta vad som intresserar eller som inte intresserar med styrelsearbetet och vad som

skulle kunna förbättras för att locka nya talanger.

---------------OBS!------------------

Svaret går att ändra om man ångrar sig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag svarade "ja", för hjärtat dunkar för hemlandet. Förhoppningsvis kan jag tillföra nått även från söderom, nu när det stabiliserat sig här nere så är det lättare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan tänka mig att sitta i styrelsen.

Men, jag vill i så fall inte vara kassör eller sekreterare.

Det jag tycker är att dom som är intresserade av att sitta med i styrelsen ska ta sig en riktig funderare på följande:

- Har jag tid med ett engagemang i styrelsen?

- Har jag viljan att åstakomma något i styrelsen eller vill jag bara sitta med för att det ser snyggt ut i en ev CV?

- Vilken funktion vill jag ha i styrelsen?

- Kommer jag att flytta under året i styrelsen (annan studieort, jobb utomlands mm)?

- Vad har jag att erbjuda i styrelsen ( Speciella kunskaper, kontaktnät mm)?

Tänk gärna på ovanstående innan du tackar ja till en kandidatur.

Låt oss försöka att få till en bra styrelse med folk som är engagerade och har viljan att åstakomma något, samt folk som vet att det tar tid att sitta med i en distriktstyrelse.

Mina 5 cent.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känner att det är nog på ett tag för mig nu, så har inga planer att sitta kvar i styrelsen nästa år.

Vilket alltså innebär att en ny sekreterare kommer behövas till nästa styrelse. Sekreterar-jobbet är dock mycket lättare man kan tro (och roligare), och det finns en del bra "så här bör en sekreterare göra/skriva"-dokument som jag ämnar överföra till näste person på den positionen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu