Jump to content
Sign in to follow this  
Guest vzzzzbx

Spelare i Jönköping?

Recommended Posts

Guest

Marcus heter jag och är 23 år. Jag flyttade till Jönköping för ett tag sen och tänkte nu att man kanske skulle ta upp gamla warhammer-hobbyn igen. Jag har hållit på med warhammer i flera år men har inte spelat så mycket överhuvudtaget. Köpa och måla figurer är mer min melodi :) Detta beroende på att den lilla håla där jag kommer ifrån fanns det inga fler som spelade. Men nu bor jag som sagt i jönköping så nu vore det kanske bra tillfälle till att försöka komma igång med spelandet. Så jag undrar om det finns några spelare eller någon schysst spelförening i Jönköping som skulle kunna tänka sig en tillökning med en spelare? Gärna några som skulle kunna tänka sig att lära upp lite då jag knappt spelat utan mest målat.

Förövrigt hör det väl till god sed att önska en God Jul och ett Gott Nytt År :)

Tjena Marcus!

Kul att du hittat till Sveriges Jerusalem. Själv flyttade jag för ett litet tag sedan och jag saknar verkligen GoB Syd, som är Jönköpings (och kanske världens...) i särklass fetaste spelförening. Lokalerna hittar du i Kulturhuset på Tändsticksområdet. Jag vet att det finns en hel del Warhammerspelare där, så det är bara att droppa in där och se om något händer.

http://www.gob.nu/syd.shtml

Guest

Tack så mycket. Ja det känns rätt bra att bo i Jönköping faktiskt. Ok jag va inne på GoB's hemsida men jag hittade inga direkta uppdateringar eller nåt som tydde på någon nylig aktivitet, så jag funderade på om det var nedlagt eller nåt. Men då vet jag ju att föreningen lever och det verkar ju onekligen som en schysst förening (nästan lite för bra för å va sant kändes det som) :) Då ska jag kolla upp det.

Tack så mycket för hjälpen.

Guest

Vi är ganska många som spelar warhammer fantasy men ävenm 40 k på gob nu. Det är bara komma ner någon eftermiddag kväll är i stor sett alltid någon där sen är det ju bara snacka med oss som är där och så... hoppas vi ses snart // Christoffer :D

Guest

Ungefär hur många fantasy respektive 40k-spelare snackar vi om? Jag blev lite nyfiken, bor själv i Jönköping men brukar spela på annat håll.

Guest
Ungefär hur många fantasy respektive 40k-spelare snackar vi om? Jag blev lite nyfiken, bor själv i Jönköping men brukar spela på annat håll.

Vi är väl runt 10-12 fantasy och ungefär lika många 40k sedan pågår flera ligor i blood bowl för tillfället också

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...