Jump to content
Sign in to follow this  
DanielTroi

[Säljes] Blood bowl wood elves

Recommended Posts

Ursäkta mitt inlägg om det känns störande men kan inte låta bli att lägga mig i när folk inte vill/kan kolla upp vad en rimlig frakt går på... :roll:

Frakten på dessa figurer torde pendla mellan 24 och 60kr beroende på hur köparen vill ha det packat. Billigast blir det om man skippar lådan givetvis och bara skickar figurerna som gissningsvis inte väger mer än 250g med lite toapapper runt sig och lagda antingen i en mindre kartong t ex en alvedonask el.likn (vilket kan betyda att baserna behöver demonteras)

Är det mer än 3cm tjockt tillkommer 12kr för "skrymmande" brev. (Och ja det skall skickas som brev, inte paket.) Väger det mer än 250g kostar det 36kr och väger det mer än 500g blir det 48kr. plus ev skrymmande borde det inte blir mer än 60kr.

Priserna är 1a-klass pris och inte ekonomi...

Enklast är att kolla upp det hos http://www.posten.se och klicka på "porto och pris" och kontrollera paketet på deras "skickaguiden" ...

Figurerna finns kvar. Angående frakten var det som sagt en gissning. Möjligt att du har rätt angående att frakten blir betydligt mindre, har ingen större koll på vad figurerna kan väga. Jag går alltid och kollar på postkontoret hur mycket paketet väger så man vet vad portot går på innan jag skickar det så man inte får någon obehaglig överraksning.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...