Gå till innehåll
Mauritz

Vintertid

Recommended Posts

Klockan går att ändra själv om den skulle vara fel.

User Control Panel -> Board preferences (eller motsvarande på svenska om man kör det som forumspråk.) Rätt inställning är [uTC] Western European Time, Greenwich Mean Time.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Forumet är inställt på att använda DST. Om du i din kontrollpanel har valt korrekt tidszon (UTC+1 för Sverige) så ska du se tiderna korrekt här. Det fungerar i alla fall på mitt konto och på konton jag testade det på nu. Tittar du längst ned på förstasidan på forumet, så ser du till höger att det står ngt i stil med "Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme", och högt upp till höger på samma sida ser du "Aktuellt datum och tid". Stämmer dessa med din verklighet så är allt som det ska vara.

Om du ändå har fel tid kan du gärna säga till så vet vi att det finns problem. Det går också att precis som Maria säger, fulhacka det och säga åt forumet att du inte alls är i den tidszon du är i, för att få tiderna rätt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
User Control Panel -> Board preferences (eller motsvarande på svenska om man kör det som forumspråk.) Rätt inställning är [uTC] Western European Time, Greenwich Mean Time.

Vilket skulle säga att du sitter i London och inte Svedala.

.staffan

Vilken tur att jag vet att jag befinner mig i Svedala då så att jag inte blir förvirrad. Ärligt talat struntar jag totalt i var klockan säger att jag sitter så länge den visar rätt tid. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Observant.

Mycket riktigt krockar den. Om du har DST påslaget så får du (i skrivande stund) en timme extra pålagt på din tid. Undrar om det är en töntig miss, eller om det faktiskt finns något skäl till att det är så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.