Gå till innehåll
DHettNeck

Valcon II 11-13 december

Recommended Posts

Då är det dags för Sverok GDs konvent \o/ \o/ \o/ . Här kommer infon:

Allmän info

Plats: Valhall Ungdomenshus, Falun

När: 11-13 december (Fredag 19:00 – Söndag 17:00)

Kostnad: Gratis! Det är gratis att delta på konventet och alla evenemang

Övernattning: Det finns ett begränsat antal sovplatser (bara utrymme, sovsaker får man ta med själv). Vill man övernatta så måste man i god tid höra av sig på valcon@gd.sverok.se

Warhammer 40K

Poäng: 1750p

Komp: Nej, men listorna måste godkännas av arr. Är dom för ostiga får man göra om och rätt.

5 Matcher

Målningsbedömning

WYSIWYG

Speciall Characters är tillåtna.

20+ platser

Föranmälan skickas till asmodean_20001@hotmail.com

Detaljerad info och schema återfinns på http://www.barondennis.com/baron

Warhammer Fantasy

2250p

Komp: Nej, men listorna måste godkännas av arr. Är dom för ostiga får man göra om och rätt.

Begränsat antal platser.

Speciall Characters är INTE tillåtna.

Antalet matcher kommer avgöras av antalet deltagare, första matchen 10:00 på lördag (detaljerat schema kommer efter anmälningar).

Alla modeller skall vara målade för att få vara med.

Föranmälan (inkl. Armélista) skickas till valcon@gd.sverok.se

Magic

En booster draft kommer hållas (gratis!) under fredagskvällen runt 19. Eftersom vi måste vet hur mycket boosters som ska köpas in måste ni anmäla intresse senast en vecka i förväg på valcon@gd.sverok.se

Brädspel

Brädspelsbar kommer finnas i fiket för allmänt spelande. Även sporadiska turneringar kan förekomma.

TV-spel

En samling blandade TV-spel kommer finnas tillgänliga.

Turneringar i Street Fighter 4 och Tekken 6 (båda på ps3) kommer att hållas under lördagen vid tillräckligt intresse. Anmälningar tas på plats.

Projekt runway PA

Beskrivning:Projektet är ett återvinnings projekt där skrot blir kläder!

5 deltagare tävlar mot varandra i en ”Postapokalyptisk (”efter undergången”) Workshop runway” där deltagarna ska bygga den häftigaste PA utstyrseln, detta menas då med att deltagarna får ett vist antal ”krediter”, dessa ”krediter” kommer användas till att ”handla” material. Deltagarna får en begränsad tid på sig i 2 olika rum, i dessa rum kommer det att ligga skrot, tyg samt verktyg, alla saker kommer att kosta ett visst antal ”krediter” vilket som begränsar deltagarnas tillgångar, även verktyg kostar ”krediter” vilket som gör det ännu svårare.

Man får endast ha med sig underkläder under visningen hemifrån, allt annat måste göras under tävlingen

Vill du vara med? Skicka en anmälan till alven37@hotmail.com

Har du några frågor? maila oss på valcon@gd.sverok.se

SwFAQ v2.32.pdf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Fasen! Jag vill vara med på 40k, Tekken 6 och Magic - hur ska jag hinna? :)

TV-spelsturneringarna kommer att hållas på lördagskvällen, efter warhammer-spelandet är över för kvällen (DVS efter 22:30), så det kommer att gå att lösa.

Magicen vet jag inte hur det blir med, men misstänker att det kommer vara svårare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Angående 40k så har jag ändrat min arme' lista och skickat på mail men inte fått något svar. Ska man utgå från att den är ok (vilket den borde vara, inte så stor skillnad mot den första) eller måste man få det bekräftat?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det ska inte vara några problem (Det va jag som skrev från en annan dator tidigare). Det enda som kan räknas som ost är scouterna men dom blev ju godkända tidigare :). Inga upprepningar och en kärna med troops.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu