Gå till innehåll
Dalcon

DALCON 2009

Recommended Posts

DALCON 2009

Plats: Cozmoz Borlänge (Engelbrektsgatan 34)

Datum: 2-4 Oktober

Platser: 20

Pris: Ej fastställt men inte mer är 100 kr

Schema:

3:e Oktober

**Turnering i Warhammer 40.000 5th Ed. (Minst 4 färgers målning)

1750 Poäng. Komp spelas det inte med. Finns det officiella regler för en arme eller modell så är den godkänd. Endast ett force organisation chart. Reglerna måste vara till 40k inte till Apocalypse, det som gäller är att de ska stå i reglerna att den ska spelas i vanlig 40k.

Är ni tveksamma om eran modell får vara med, maila och fråga.

Missions kommer vara de som finns med i Grundboken med 3-0, 1-1 poäng med victory points som Tiebreaker.

Priser till top 3 placeringar och för målning.

4:e Oktober

**Fritt spel

**Apocalypse-slag

**Testa på Planetstrike

**Blood Bowl Turnering.

Start 10.00, söndagen den 4:e oktober (ha din laguppställning klar vid denna tid)

Plats (adressen för DalCon)

Regler: Living Rulebook 5.0 förutom sidan 34.

Turneringsform: Beroende på antalet coachar.

Föranmälan: Sker senast 26:e september till bloodbowlgurre@yahoo.com, föranmälan ska innehålla Deltagarens namn och telefonnummer.

Förkrav: Deltagare bör ha spelat minst två Blood Bowl matcher från "edition 3" (utkom 1996) eller senare, för att kunna delta i turneringen.

Övrigt: Det här är ett bra tillfälle att komma i kontakt med Blood Bowl coachar som är aktiva i Svea Blood Bowl League (Sveriges största Blood Bowl Liga?).

Kostnader & Priser: Det är gratis att delta, men en föranmäld person som inte dyker upp till turneringen kan ju räkna med att få en uppblåst urinblåsa från en gris placerad på en otroligt obekväm plats i kroppen. Turneringsvinnaren får kasta in sitt lag, precis som det är, i Svea Blood Bowl League. Inga prisvinster.

För frågor och/eller anmälan maila till drow@usa.com, märk mailet Dalcon 2009.

M.V.H Dalcons Styrelse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Inga andra aktiviteter ... Inga brädspel ????? Inget dreamblade ?????? Inget Magic ????

Vad sjutton är det här för konvent egentligen ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kommer spelas alla dessa spel om men vill men inte som en del i turneringen. Denna innehåller bara Warhammer 40k.

Finns det intresse för turneringar i andra spel så är ni välkomna att kontakta mig här eller via mail om ni själva vill arrangera dem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Finns det officiella regler för en arme eller modell så är den godkänd. Endast ett force organisation chart. Reglerna måste vara till 40k inte till Apocalypse, det som gäller är att de ska stå i reglerna att den ska spelas i vanlig 40k.

Är ni tveksamma om eran modell får vara med, maila och fråga.

Innebär detta att forgeworld grejer är okej?

Hur är det med super heavy tanks, gargantuan creatures och flyers?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nu är jag inte med i styrelsen för dalcon eller så, men pratat en hel del med en som är. Och vad jag förstått är det officiella codexar som gäller, utan expansioner (så inga enheter/specialregler från någon av expansionerna) och inga gargantuans, flyers eller super heavies. Däremot fick jag inte fram något om vad som gällde med FW grejer som inte faller in i någon av nämnda kategorier, så det är något jag också undrar över. Och likaså undrar jag huruvida Special/Named characters kommer få spelas med eller inte?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har pratat med Ivarsgård och ALLT som inte tar ett eget FOC är ok. Så inga super heavys eller gargantuan, men flyers och alla andra saker är ok. Dock bara ur imperial armour, inget får tas från apocalypse böckerna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helst vill jag inte att man anmäler dig här.

Alla som kan skriva på ett forum kan skriva ett mail till adressen i grundposten.

För er som inte kan scrolla än så är adressen ----> Drow@usa.com

På tal om FW och super-heavys och sånt så har tröger rätt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Har skickat mail men inte fått svar ännu. Kommer den nya eller gamla codexen gälla för space pups? Release datum är ju samma dag så personligen kan jag tycka att det är lite tight att använda den nya (om man nu skulle lyckats få tag i den)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

då många inte ens har möjlighet att få tag i den förrän på måndagen efter Dalcon så blir det gamla boken. Däremot skulle det vara nice om det är någon som fått tag i boken tills dess och kanske vill testspela med de nya reglerna sen på söndagen :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Kommer man att få använda Kroot Mercenaries till Dalcon? dom får användas på en del ställen men inte alltid. Är dom tillåtna att spela med som Pure Kroot inte som allies alltså.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nu har det ju inte sagts nånstans heller att det är ett konvent, bara att det arrangeras av föreningen dalcon ;)

Nej men 20 pers är ett hyffsat rimligt antal för att vi ska vara säkra på att ha plats, tid, bord och terräng så allt fungerar. Det kommer förmodligen fyllas (rätt få platser kvar) och några som gärna vill spela kanske inte kan om inte någon tidigare anmäld hoppar av.

Jag hoppas det blir en lugn, avslappnad turnering som vi har kommit att vänja oss vid vad gäller dalcon och att alla kommer ha roligt :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå!

Ville bara säga att jag kommer förhoppningsvis ha med mig Sagan om ringen gubbar för folk som vill prova på och spela under nån av dagarna. Inte helt bestämt då jag har dem i Göteborg men det ser ut som om det kommer att lösas utan problem.

Ha de bra

Peter Sanzén

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Allihopa!

Ville bara lägga in att Dalcon 2009 börjar klockan 09:00 på Lördagen den 3:e Oktober.

Vi kommer då ha deltagarkontroll och genomgång av schema. Själva spelandet börjar senare men vi vill att alla kommer till klockan 09:00.

Turneringen kommer om allt går som planerat vara klar kring 22:00 på kvällen samma dag.

M.V.H

Dalcon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, skulle vilja meddela att jag pratat nu med Erik och Patrik om huruvida det håller sig med Space wolves och vi har beslutat att det är gamla codexen som gäller!

Motivering:

Den nya boken släpps samma dag. Det är fysiskt omöjligt att hinna köpa boken, då de flesta butiker öppnar kl 9-10 och turneringen börjar kl 9, och närmaste butik är 1,5h bort. Även om någon haft tur och fått boken i brevlådan eller liknande dagen innan så kommer det inte gälla alla som kanske har Space wolves. Om de som kommer med gamla boken och det helt plötsligt är nya boken som ska användas så kanske den personen inte kan få ihop en giltig armé med tillräckligt med poäng.

På detta har vi att det är en helt ny bok vilket kommer kräva att både spelaren som har boken samt motspelaren inte vet vad allt gör i nya boken vilket drastiskt kommer öka speltiden iom att spelarna behöver kolla i boken så pass mycket mer än annars vanligt.

Och till slut, vi kan inte heller tillåta båda böckerna så att några spelar med nya och några med gamla vilket dels skulle vara "orättvist" mot den som spelar gamla codexen samt rörigt med lika arméer på olika sätt.

Mvh. Robin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
hur många tider är det sagt per match? Hörde nåt om 2h men jag tycker det känns väldigt kort och skulle föreslå åtminstone 2,5h per match.

Fick något svar på detta när du pratade med dom?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja, det han sa var att 2h var mest ett mäl till att försöka bli klara snabbt. Men om det skulle behövas (och jag antar att det kommer behövas) så finns möjlighet till längre matcher. Turneringen börjar 9, slutar 22. Med lunch rast, kort kvällsrast och lite "ihopparningstid" och delar kvarvarande tiden mellan matcherna så kan varje match ta ca 2h 45min. Mest rimliga, som jag ser, är att ta 2,5h per match och ha då kvar tid till "spilltid" (matcher som drar ut på tiden, krångel osv) som nästan garanterat kommer att uppstå

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu