Gå till innehåll
Gäst LillHagelin

Nybörjare på Rollspel

Recommended Posts

annars e dark heresy jäkligt skoj och bara en bok behövs, hos SF bokhandeln kostade den 398kr och det e hyffsat nytt så det finns en hel del böcker ute.

Fast Dark Heresy är varken fantasy eller medeltid – vilket uttryckligen var vad som efterfrågades.

det e inte mutant heller :wink:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Tror det blir Descent! Någon som vet var man kan köpa det billigt eller någon som säljer det begagnat?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tror det blir Descent! Någon som vet var man kan köpa det billigt eller någon som säljer det begagnat?

Nu är vi väldigt off-topic här men descent kostar mycket pengar överallt för att det är så jävla mycket saker man får med...Största problemet med descent är att det är ett ffg spel och därmed rätt så "buggigt" föreslår att du frågar runt i brädspelsdelen av forumet om du vill fortsätta denna diskussionen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag skulle rekomendera det svenska fantasyrollspelet Saga för nybörjare som alternativ till Dungeons&Dragons. Enkelt, roligt och man slipper köpa andra böcker än själva spelet och kanske en spelledarskärm om man vill ha en sådan. Man får även en ganska skön medeltida värld färdig att spela i.

Annars vill jag även rekomendera boxen Drakar och Demoner Trudvang. Fantasy i fornnordisk stämning som påminner om vikingatiden/folkvandringstiden med känsla som kan påminna lite som Lord of the Rings.

Nu frågade trådskapren specifikt om fantasy så jag ska undvika att nämna andra bra rätt nybörjarvänliga svenska spel som Mutant:Undergångens Arvtagare, Bortom:Lögnens Slöja, Coriolis och wooops..... :roll:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag skulle rekomendera det svenska fantasyrollspelet Saga för nybörjare som alternativ till Dungeons&Dragons. Enkelt, roligt och man slipper köpa andra böcker än själva spelet och kanske en spelledarskärm om man vill ha en sådan. Man får även en ganska skön medeltida värld färdig att spela i.

Reglerna är dessutom nedladdningsbara. Där finns även reglerna till Saga Trudvang.

Nu frågade trådskapren specifikt om fantasy så jag ska undvika att nämna andra bra rätt nybörjarvänliga svenska spel som Mutant:Undergångens Arvtagare, Bortom:Lögnens Slöja, Coriolis och wooops..... :roll:

Höstdimma är nog ett av de coolare och nybörjarvänligare spelen. Det finns massor av svenska rollspel på Lulu.com (se länkarna i menyn) som är fräscha och innovativa. Där går det även att köpa Saga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag heter Marcus och är 37 bor på St Eriksplan,vasastan söker en rollspelsgrupp att vara med i åldrarna 23 och uppåt

och vill spela dessa rollspel drakar och demoner,dungeons and dragons,mutant,stjärnornas krig,vestern,eon och andra rollspel

spelar ni dessa rollspel ?

mse@comhem.se

Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu