Gå till innehåll
Khaelin

Rollspelsgrupp - Uppsala/Stockholm

Recommended Posts

Vi har flyttat till Knivsta och söker en ny rollspel grupp i det här området. Under den senaste 20 år har vi spelat mycket systemer men oss favoriter är D&D, Warhammer RPG, Shadowrun, Ars Magica och GURPS. Nu söker vi en ny grupp i områden Upsala/Stockholm. Vi tycker tyvärr inte om WoD... Vi har två små barn och så är vi inte så mobil. Men vi har ett hus där finns någ plats att spela.

Finns där en Con i den här områden under sommaren?

/Khaelin

svara här eller mailto: khaelin@gmx.de

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Såg att ni lagt ett svar i min tråd, och att ni inte bor allt för långt ifrån där jag bor, Hallstavik.

Håller på att sätta ihop en grupp, och har fått en del spridda svar, mestadels från Uppsala. Min inriktning som spelledare är Dungeons & Dragons, fjärde utgåvan, men kan tänka mig att vara spelare i andra spel, dock helst fantasy.

Om ni vill prata närmre, så skicka mig ett mejl till någon av addresserna nedan, för utbyte av telefon nummer. Enklare att prata per telefon.

MvH, Måns

allmightymans@hotmail.com

dosse@webcase.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi kan tyvärr träffas bara hos oss efter kl 19.00 för vi har små barn som lägger sig runt klockan 7. Men vi har nog plats för flera personer att spela. Vi kan inte speledare på Svenska men spela D&D och Warhammer går bra för oss.

/Khaelin

PS: ni kan också kontaktera mig via Skype (khaelin1)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Ja, jag är en 16 årig kille som är hyfsat ny på det häör med rollspel, men om ni inte tycker att jag är för ung går jag gjärna med på att spela lite, helst D&D, men annat kan gå bra om ni ger mig lite tid att lära mig reglerna, har spelat lite rollspel vid 8-12 års åldern och spelar nu för det mesta roleplaying på onlinespel och börjar få lite abstinens av mänsklig kontakt. Om ni vill ha mig maila mig på nilas_soderlund@hotmail.com eller svara här. Tyvär kan min ålder dock vara ivägen, de flesta tycker att jag är lite för ung och naiv för att spela rollspel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skrev även i min egna tråd men tänkte att det förmodligen inte skulle skada att skriva här också, så för att citera mig själv

"Jag bor i Sala, inte så väldans långt, Men vad är ni intresserade av? Jag är mest inne på drakar och demoner -91, Har i stort sett de flesta böcker"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Om det är D&D som gäller, vilken setting pratar vi om då? FR, Eberron eller något annat?

Jag tycker om Forgotten Realms och Dragon Lance. Dessutom jag är nyfiken på 4:e editionen...

/Khaelin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Exakt, Dungeons & Dragons 4th Edition, satt i Forgotten Realms. I alla fall om jag skall vara DM. Kan tänka mig att skapa en egen värld om krav finns, men annars gillar jag FR.

Då kan jag tänka mig att vara med. FR är kul om den körs rakt av, dvs som en helt sinnesjukt spelvärld. Däremot har jag noll och intet koll på 4:e.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag skulle kunna tänka mig att vara med i en FR grupp, vet fortfarande inte om ni tycker att jag är aningen för ung för att få vara med. Dessutom så skulle jag kunna ha tid att träffas cirka 4-5 ggr mi veckan under sommaren, kommer ha väldigt mycket fritid. :D Men om ni tycker att 16 är för ungt så säg till så slipper jag sitta här och hoppas i onödan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag skulle kunna tänka mig att vara med i en FR grupp, vet fortfarande inte om ni tycker att jag är aningen för ung för att få vara med. Dessutom så skulle jag kunna ha tid att träffas cirka 4-5 ggr mi veckan under sommaren, kommer ha väldigt mycket fritid. :D Men om ni tycker att 16 är för ungt så säg till så slipper jag sitta här och hoppas i onödan.

Om du frågar mig är det lite för ungt. Inte för att du skulle vara "dålig" utan för att vi har så lite gemensamt. De andra får dock säga hur de ställer sig. Vi vet ju inte om det blir någon grupp, eller om jag är med i den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, åldern i sig är inte avgörande om du är för ung, utan snarare hur mogen du är för din ålder. Eftersom de flesta av oss är 30+, och har familj så kan det lätt bli en generations klyfta. Men det kan jag inte avgöra utan att träffa dig. Där är det snarare upp till dig och avgöra om du tror att du kan platsa in i ett gäng där marioteten är över 30 bast, i mitt fall över 40 bast, och kan spela på ett moget och seriöst sätt, där tonvikten kommer ligga mer åt ett bra rollspelande än hack 'n slash. Om du tycker du passar in där, och vi kommer att starta en grupp så är du mer än välkommen att pröva på, i alla fall ok för mig.

Något spelande 4 ggr om veckan lär det dock nog inte bli. Kan tänka mig att det blir max 1ggr per vecka, ibland mer om alla kan och vill. Ibland till och med mer sällan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
där tonvikten kommer ligga mer åt ett bra rollspelande än hack 'n slash.

Fast om vi ska köra D&D så är hack 'n slash snarare en obligatorium än ett val. Utan det finns det ingen anledning att köra D&D överhuvudtaget.

Något spelande 4 ggr om veckan lär det dock nog inte bli. Kan tänka mig att det blir max 1ggr per vecka, ibland mer om alla kan och vill. Ibland till och med mer sällan.

Det låter som en ganska bra uppskattning. En gång varannan vecka tror jag är mer troligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska vi försöka rafsa ihop något då? Så här ser jag på rollspel:

Jag är annars 34 jordsnurr och har spelat sedan jag var tolv. När det gäller rollspel är jag mer för att dricka folköl och nita en drake snarare än sitta och mumla immersionistiskt eller skriva romaner som bakgrund. Den som går igång på det får givetvis göra sånt, bara jag liksom slipper undan med max en A4 och rollspel på glad amatörnivå. Sedan är jag det helt ok med godis och sånt för min del. Dock kräver jag att få dricka kaffe och har en del lösa riktlinjer:

- Det är mörtigt att strunta i de krokar SL slänger ur och hänvisa till att "min karaktär vill göra så här". Karaktärer vill inget alls utan bara spelaren. Man kör det äventyr SL förberett, om det inte handlar om fisktank eller liknande upplägg. Det är som mer respektfullt tycker jag.

- Rollspel är på skoj men skitkul att diskutera om. I slutändan är det bara på skoj.

- Det måste vara ok att gnälla lite på SL bara det sker respektfullt och efter/innan/i paus.

- För mycket intriger mellan karaktärerna är trist och den som känner att ett överläge som uppstår i spelet är viktigt också privat vill jag inte spela med.

- Det är ok att hjälpa varandra under själva rollspelandet med förslag. T.ex. vore det inte tufft om din karaktär gjorde så här eller så så här. Ingen kritik utan att man hjälps åt att ha så kul som möjligt.

- XP för gott rollspelande är djupt odemokratiskt och så in i helvete subjektivt. Alla gör så gott de kan på den punkten och sedan är det bra med det. Att göra det bra är sin egen belöning.

Det är klippt från en annan tråd. Om Nilass ska vara med så får vi också byta ut folkölen mot läsk ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur går det för er?

Nyfiken på om ni lyckas plocka ihop någon grupp då jag är i samma sits.

Är inte bilburen dock så att ansluta till gruppen skulle bli svårt.

Är 30+, bor i Bålsta med familjen, och längtar efter att dra i gång rollspelande igen.

Gillar fantasy, men inte D&D, hellre Warhammer eller Earthdawn då.

Just nu vill jag plocka ihop en grupp till Mutant: UA att spelleda.

Så hur går det för er?

Intentionen var inte att kapa tråden utan mer säga hej, lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan,

Såg er post för ett tag sedan. men hade inte tid att svara då.

Hur har det gått för er, blev det D&D?

Om ni och några andra är intresserade av andra spel så kan jag erbjuda mig som spelledare i:

- Exalted

- 7th Sea

- Deadlands

- Legend of five rings

Jag bor i Uppsala så att ta sig till Knivsta skall inte vara något problem. Beror mer på vilka dagar som blir aktuella.

Hör av er om detta låter intressant.

Ha de

Kristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu