Jump to content
Sign in to follow this  
Nozkurrauz

Officiell kallelse till årsmöte 2009 samt Fricon!

Recommended Posts

Kallelse till Sverok Svealands årsmöte och Fricon 2009

Hej alla glada sverokare! Nu börjar det än en gång att dra ihop sig till årsmöte för distriktet Sverok Svealand och precis som många tidigare år sker detta i samband med vårt gratiskonvent Fricon.

Vi hoppas på att få se så många av er som möjligt där, både på konventet och på mötet.

Datumet för Fricon är den 27-29:e mars, med årsmötet den 28:e klockan 10:00-13:00.

Platsen är denna gång Culturen i Västerås (vägbeskrivning finns på konventets hemsida)

För mer info och anmälan, se http://fricon.sverok.net

Vid frågor kan ni maila info@fricon.sverok.net eller ringa Karl Victorin på 070-660 16 45.

Till årsmötet har samtliga föreningar rätt att skicka olika många ombud, beroende på antalet inrapporterade medlemmar till förbundet för år 2008 (inrapporteringen måste vara gjord senast den 28:e februari):

2 ombud för 2-50 medlemmar

3 ombud för 51-100 medlemmar

4 ombud för 101-150 medlemmar

5 ombud för 151 eller fler medlemmar

Samtliga föranmälda deltagare på Fricon får gratis spelande, kost och logi. Ombuden på årsmötet får även reseersättning av distriktet. Se dock till att anmäla er fort då vi har ett ganska begränsat antal sovplatser denna gång. Ses i Västerås!

Mvh Sverok Svealands styrelse och Friconstaben

Hej,

Jag är medlem i ett förening i Uppsala och vad jag vet, så har aldrig vår förening tagit del av sånt här. Det låter intressant, men vad innebär ett distrikt årsmöte exakt? Mycket intressant och kul att det är ett konvent samtidigt som årsmötet. Roligare på det sättet! Jag kollade på hemsidan i försök att fiska för information om konventet, så jag kan informera föreningen men hittade inte mycket om konventet. Vad kan man förvänta sig i ett konvent som Fricon?

Hejsan. Kul att ni är intresserade!

Årsmötet är det möte där distriktets medlemsföreningar har chansen att bestämma vad distriktet ska göra för sina medlemsföreningar under året och vilka som ska få äran att utföra det (d.v.s. styrelsen). Det fungerar ungefär som ett vanligt föreningsårsmöte, men där de enda röstberättigade är de vars förening har utsett dem till ombud. Däremot så är det givetvis fritt fram för alla som vill att närvara.

Konventet i sig är ungefär som alla andra konvent - en massa spelare som träffas, spelar spel och har roligt, med den enda skillnaden att allting är gratis. Exakt vilka schemalagda aktiviteter som dyker upp är inte helt klart ännu, men det ser ut att bli en hel del kul grejer om jag ska tro min konventsgeneral. :mrgreen:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...