Gå till innehåll
Lloyd

Årsmöte

Recommended Posts

Ja mina vänner nu börjar det återigen dra ihop sig för årsmöte i Sverok Über Norrland. Vi i styrelsen har som fundering på att förlägga det i Umeå i slutet avfebruari eller början på Mars. Men eftersom vi gärna vill att just DU ska närvara så är vi naturligtvis intresserade av att veta när passar för för just DIG:!: Mötet måste dock kallas 6 veckor innan för att allt ska gå korrekt till så tidigast sista veckan i februari är aktuellt.

Med vänliga hälsningar från styrelsen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett rimligt förslag på ort bör vara Skellefteå. Det är lika avsides för alla. Utom de som bor där förstås.

Sen är det förstås kanske intressantast att lägga det veckan före eller veckan efter Dreamhack Skellefteå III, oavsett ort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Umeå ligger långt bort i helvete för i stort sett alla, Luleå är förvisso smidigt och enkelt för alla som inte bor i Umeå.

Vilket leder till antagandet att Skellefteå är smidigast, det går regelbundet med bussar till Skellefteå från både Umeå och Luleå och det tar inte mer än två timmar för någon av de två städerna. Dessutom ligger det rätt lagomt på mitten av all befolkning i ÖN.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Well, Boden var långt åt helvete bort från Umeå också, och om man tittar till den sverokanslutna nörd-demografin i ÖN så är det logiskt att pendla mellan fyrkanten och Umeå. Och det var ett bra tag sen det var ett möte här, så det är dags. Sen är det lätt att ta sig till Umeå om man bor i inlandet, bara hoppa på inlandsbanan och ta tåget. Sen är det en praktisk sak också, då de i styrelsen som ska fixa de praktiska detaljerna som lokal & shit bor i Umeå. Samt de allra flesta tilltänkta till den nya styrelsen. Så Umeå kommer det att bli.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lista på datum som skulle kunna passa mig och sambon:

21/2: OK

28/2: Uselt

7/3: Tveksamt

14/3: OK

21/3: Uselt

28/3: OK

(utgår från att mötet hålls en lördag, samma uppgifter gäller dock för söndagar).

Vad gäller tillgängligheten för mötet kan jag påpeka att Skellefteå vore åt helsike bökigt för vår del - det är extremt svårt att åka buss någon längre sträcka med en livfull ettåring, så skall vi åka till annan ort föredras en som man kan ta tåget till - Boden, Luleå, Kiruna... (OK, kanske inte Kiruna...) Möjligen att det skulle gå att ta bussen till Robertsfors också, men Skellefteå är uteslutet för vår del om man inte kan dra ihop en bilresa på något sätt - och det alternativet funkar lika bra till alla andra platser i distriktet.

Sen kan jag påpeka att historiskt sett har årsmöten/distriktsstämmor (som det hette på min tid...) som hållits i Umeå alltid varit förhållandevis välbesökta - det finns helt enkelt gott om umebor som gärna kommer på mötet men som inte ids fara till en annan stad för att göra det. Enda gången jag vet om som vi haft distriktsstämma i Skellefteå (2005) så var den också ganska välbesökt, men det hade mycket att göra med att airsoft.ac hade årsmöte direkt efteråt, så många kom i första hand för det årsmötet. Huruvida ett nytt försök skulle ge samma, större eller mindre besökarutdelning är förståss omöjligt att säga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Årsmötet ska vara på en ort med många medlemmar.

Att mötet hålls i Skellefteå (lika långt till alla?) är väl bra för styrelsen och andra som måste dit men för medlemmen på gatan är det nog inget alternativ som lockar. Jag skulle då aldrig ta en buss till Skellefteå över dagen bara för att vara med på ett möte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Well, Boden var långt åt helvete bort från Umeå också, och om man tittar till den sverokanslutna nörd-demografin i ÖN så är det logiskt att pendla mellan fyrkanten och Umeå. Och det var ett bra tag sen det var ett möte här, så det är dags. Sen är det lätt att ta sig till Umeå om man bor i inlandet, bara hoppa på inlandsbanan och ta tåget. Sen är det en praktisk sak också, då de i styrelsen som ska fixa de praktiska detaljerna som lokal & shit bor i Umeå. Samt de allra flesta tilltänkta till den nya styrelsen. Så Umeå kommer det att bli.

Ville bara se till att folk uppfattade ovanstående... Det finns inget behov att argumentera för varför Umeå är ett bra val (i år i alla fall), så fokusera gärna på när mötet bör vara istället för var.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis!

Vi behöver tips om lokaler i Umeå, där även övernattning för långväga gäster finns som alternativ dvs kanske vandrarhem i närheten eller likande..

Vi i styrlen önskar en trevligt lokal med spelmöjligheter till de som önskar, att vara i ett klassrum må vara effektivt för ett årsmöte men inte så mysigt. För att öka chanserna att andra än umeåbor besöker mötet så vill vi gärna kunna erbjuda en lokal som lockar till att umgås mer med.

Hur ställer sig folk till live band som det vi hade i Boden förföra gången? Värt besväret eller bara oväsen som stör spelandet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Precis!

Vi behöver tips om lokaler i Umeå, där även övernattning för långväga gäster finns som alternativ dvs kanske vandrarhem i närheten eller likande.

Mig veterligen finns två vandrarhem i centrala umeå: STF:s vandrarhem vid E4:an (i närheten av Collector's Point) och KFUM's vandrarhem i närheten av järnvägsstationen. En möjlig möteslokal skulle ju kunna vara Hamnmagasinet - det ligger ungefär tre kvarter från STF:s vandrarhem och har använts flitigt av distriktet förr i tiden för diverse möten, projekt och liknande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enklaste sättet att kolla upp möteslokaler och vad de kan erbjuda, utöver H-mag, är nog Eniro.se, Hitta.se eller lämplig telefonkatalog. Tror även att många vandrarhem har möteslokaler, vilket ju är nära och bra till sovlokaler. Nästan alla hotell har lokaler och de behöver inte vara så dyra, det går att hyra skolsalar (kolla Umeå kommuns hemsida, umea.se, och leta, eller, enklare: ring Umeå Kommun på 090-161000 och be att bli kopplade till de som hyr ut skolor, tror det är Umeå Fritid). Sedan finns alltid universitetet och har ni då dessutom någon som pluggar där och orkar engagera sig så går det ofta att hyra gratis. Där finns allt från vanliga lektionssalar till stora föreläsningssalar. Kanske inte närmast till boende, men å andra sidan så går det väldigt många bussar till och från Uni och garanterat trevliga umebor som kan tänkas guida när man väl är på plats. Det sista jag kommer att tänka på är studieförbunden. Där tar det slut på idéer om möjliga lokaler för mig.

För vandrarhem: telefonkatalogen, eniro, hitta eller vad som rockar eran båt till belåtenhet. Kollade snabbt och det verkar finnas ung fyra stycken inne i centrala Umeå.

Hoppas detta var till någon form av hjälp.

/Petra, eder avgående revisor och van vid att försöka hitta möteslokaler i en stad som Umeå

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu