Gå till innehåll
Zeke

D&D 4e Stockholm?

Recommended Posts

Rickard: Ledsen att du tog illa upp av det jag skrev, jag ville bara vara ärlig och se till så att alla spelare får vara med och bestämma. Jag och min gamla SL-kompis bestämde oss efter ett helt misslyckat äventyr med en värdelös SL att ingen annan än karaktärens spelare borde få bestämma över karaktärens tyck och tänk, så länge karaktären är inom ramarna sl satt upp eller om spelaren går med på det.

Ett bra karaktärskoncept borde utgå från karaktären i sig, inte hur resten av världen upplever honom. Det kommer när man spelar, likaså gör relationen till de andra karaktärerna och annan information. Hursomhelst, synd att du inte ville vara med :|

Gulyxne:Kul att se att det finns fler som plockar upp 4e :) Tyvärr såg jag inte din post tidigare, annars hade jag nog hoppat på tåget och varit med. Även om 18 kan vara i senaste laget för mig då jag har rätt långt att åka. Men om ni fortsätter spela efter idag sitter jag gärna med nästa vecka, även om jag kanske måste gå innan vi spelat klart.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var ingen som dök upp, men jag var I och för sig lite sent ute... Nåja, hittade en bunt trevliga brädspelare så kvällen var inte helt förlorad...

Testar igen på lördag, ni som är intresserade kan väl fundera på ett karaktärs koncept (som inte inkluderar någon typ av halvblod eller monsteraktiga raser). Sedan är det bara att ta med tärningar och eventuella miniatyrer och komma förbi.

Tänkte finnas där från 13-tiden, sedan får vi se hur länge det blir.

Formulär finns här: http://www.wizards.com/dnd/files/DnD_charactersheet.zip

:D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gulyxne: Hur inställd är du på att spelleda? Jag och Juice hade tänkt försöka få igång en grupp igen till helgen, fördelaktigt på lördagen. Vi har två eventuella spelare till gruppen. En kompis till Juice och en jag fått kontakt med via WotC's forum. Jag hade dock tänkt spelleda. Jag har ju spelledit 4e sen tidigare och har även ett äventyr planerat. Men jag kan vara spelare med om så vore, har ett karaktärskoncept jag vill pröva.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Zeke , jag tycker det e lite konstigt att jag drabbas på något sätt över vad du ha råkat ut för, att så här ska det vara ditt sätt fungerar inte.

Jag ha varit spelledare en hel del och föredrar helt klart att man har en bas att försöka forma gruppen på så slipper man massa pinsamma grupper...

Nekromantiker och en paladin är ju en helt omöjlig kombo, samma sak med en sadistisk satanist krigare och Paladin...

Att försöka hitta på en ide bruka sporra folk att komma på roliga lösningar på det hela.

Och det jag föreslog va ju inte skrivet i sten, kanske vore kul att se vad spelarna tycker om iden innan SL säger att den iden suger och fungerar inte för mig då fungerar den inte för dig...

Jag ska iallafall ner på lördag och se om det går att göra en trevlig och intressant grupp utav dom som finns där, eller så tittar jag bara på om jag nu inte hittar någon arme att banka på i warhammer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Först och främst, jag sa aldrig att din ide sög. Jag påpekade att den var väldigt speciellt inriktad, jag påpekade också att det kunde funka. Jag hade inga problem med den men jag tyckte att de andra spelarna borde få yttra sig innan man bestämde nånting. Jag hade gett er en bas att utgå från, som du däremot blankt avfärdade.

För det andra så har du inte "drabbats" av någonting annat än att jag har velat ge alla spelare den makt över sin egen karaktär som dom förtjänar. Som jag sa, spelarna får själva bestämma vad dom ska spela, jag kan hantera och improvisera så att det funkar oavsett vilka karaktärer och situationer spelarna än hittar på.

Hur förväntar du dig att jag ska reagera på en spelare som:

1. Inte tar eget initativ att kolla upp själv vad som är nytt. Speciellt när jag gav en specifik länk med en väldigt enkel lista.

2. Gör inlägg under alkoholpåverkan.

3. Inte kan ta emot kritik.

4. I sista sekund bestämmer sig för att inte vara med.

Jag har lugnt och sansat påpekat och försökt hjälpa till på ett icke-agressivt sätt. Jag har till och med bett om ursäkt för att du tog illa upp, men jag har bara fått spä tillbaka och det börjar ta sin lott. Jag har ingen lust att varken verka eller vara otrevlig.

Det var synd att det blev som det blev. Jag tycker vi borde kunna lämna det så och lägga det bakom oss.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte spelat d&d 4e tidigare så jag är rätt ny med reglerna, så jag skulle mycket väl kunna tänka mig att spela istället för att spelleda inledningsvis.

Vet inte vad du hade planerat, men jag hade en plan på att göra en elven ranger, alver med pilbåge är juh en klassiker ;)

Vi hörs till helgen om inte annat, kanske får med mig en av mina kompisar här också...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Zeke som du säkert fattar så kommer jag ju inte sitta och vara tyst ang detta...

1. Antingen kom jag fel eller så hittade jag inte det jag sökte på den linken

Sen kan jag erkänna att jag hatar att läsa massa text och borde läsa alla inlägg noggrannare än vad jag gör

2.Vad är det för fel med det.?

Är du nykterist.?

Tror du jag skulle spela full eller, alltså ganska konastig syn på det hela

Sen blir jag väldigt kreativ på fyllan, fantasin flödar och ideer kläcks som jag ville dela med mig utav

3. Kan ta kritik men är även jävligt snabb på att försvara mig när jag tycker folk säger´saker som jag tycker är fel.

Visst jag är tjurig som fan och missar ofta att folk ber om ursäkt pga jag snabb läser det mesta...

4. Funderade länge men beslutet togs då, och dessutom va jag tydligen inte ensam om detta beslut att inte komma.

Men skitsamma vi fungerar helt uppenbart inte ihop...:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gulyxne: Ait =) Karaktärerna kan man alltid fixa med så att det blir bra. Hoppas att du får med din kompis så att vi blir fler.

Fick svar från min nya kompis på WotC forumet. Han skulle själv spelleda på annat håll på lördag och kunde inte va med. Men han hoppar gärna in nån gång om han kan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjosan äventyrare.

Hoppas det kommer många idag :)

Kommer komma in till Dragons Lair runt 13:20-taget pga en miss med tågtabellen. Bara så ni vet.

If you have them, bring your minis! :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Riktigt bra spelträff i lördags är helt klart med när vi kör igen till helgen :D

Tänkte försöka se vad min karaktär har för mål och värderingar så jag har den bliten klar till nästa gång.

På återseende!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hi guys,

Im interested in joining a group. Been playing dnd for several years now but I havent found a group to join after I moved here in Sweden. cheers.. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hi avreq2,

if you ask me you're welcome to join in now on saturday, I don't think the others in the group would object wildly.

We start playing at 13:00 and forward (usually to near 22:00). There's one more guy joining in that day as well.

If you want you can make a character and have it ready to just take with you. We're on level 3 right now.

Just make sure your original scores aren't overly crippled or overpowered.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hi avreq2,

if you ask me you're welcome to join in now on saturday, I don't think the others in the group would object wildly.

We start playing at 13:00 and forward (usually to near 22:00). There's one more guy joining in that day as well.

If you want you can make a character and have it ready to just take with you. We're on level 3 right now.

Just make sure your original scores aren't overly crippled or overpowered.

hi Zeke...sent you a private message.. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå.

Mitt namn är Thomas och jag har nyligen flyttat till sthlm pga av jobb, jag har rollspelat i ca 7 år, framför allt Drakar och Demon v4 och WHFRPG, jag såg att ni verkar ha en grupp uppe, finns det möjlighet för en spelare till? Vill även kontrollera så att det är Drakar och Demon och inte Dungeons And Dragons som det handlar om.

Mvh: Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Thomas.

Det är Dungeons and Dragons vi spelar. När vi spelat oss trötta på Dungeons 4 byter vi nog spel (fast det lär ta ett tag) och jag har själv tänkt köpa böcker till WHFR och Mutants and Masterminds.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hej Thomas.

Det är Dungeons and Dragons vi spelar. När vi spelat oss trötta på Dungeons 4 byter vi nog spel (fast det lär ta ett tag) och jag har själv tänkt köpa böcker till WHFR och Mutants and Masterminds.

Ok, då är det nog tyvärr inte lika intressant, har aldrig riktigt gillat Dungeons and Dragons. men tackar för att ni svarade :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu