Gå till innehåll
Zeke

D&D 4e Stockholm?

Recommended Posts

Klurar på en chaotic good ranger, troligen half-elf men utan att ha läst i phb så känns det som att både human och elf är "bättre" så det kan bli något av de två också.

Ett gäng mercs behöver någon i gruppen som kan hitta bytet/offret! :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ringde till DL igår och dom har inte specifika rum, men bord i en lite tystare del av lokalen verkar det som. Sålänge vi har spelare och bord duger det åt mig. Det gick att fixa medlemsskap på plats (vilket behövs om man vill sitta där) så det skulle inte vara några problem.

Pga viktiga telefonsamtal och annan jobbig skit faller tyvärr måndagen bort för mig (sorry alfons :( ) så nu är det imorrn eller söndag som gäller. Eftersom limbo inte sagt nåt om hur det blir för honom så är jag inte helt bekväm i att bestämma vilken dag det blir. Men vi säger såhär, om vi inte hört nåt från limbo angående när hans warhammer-spel blir av innan kvällningen (säg runt 21-22) så bilr det spel på söndag och limbo får va med om det går. Hoppas det låter bra och funkar för alla.

Det blir: Jag, Pontusen, Juice och kanske limbo.

Har inte fått svar från den på rollspel.nu så antar att det blev ett nej. Kollade även med en kompis men hon kunde inte. Och igen, känner ni nån som inte har nåt för sig under lördag/söndag och som inte är anti-rollspel så tveka inte att dra med honom/henne/det. Men nämn gärna det här i tråden då, så att jag kan justera. Möjligheten finns ju också att vi får en spontan inhoppare på DL.

May the dice bring you many 20's... but not too many!

Oh and btw, phb'n finns på internet... but don't tell anyone. It's a secwet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Illa är det någon nyare hybrid utav de gamla hedliga spelet, då står jag över.

Om ni nu inte har tid att förklara dom nya yrkena, raserna och vad som har ändrats, tycker inte sidorna gav mig speciellt mycke när det gäller dom nya reglerna.

För lat för att läsa allt helt enkelt..:)

Sen verka Prästens "magi" ha ändrats en hel del, hur man lägger den

Ha inte hört någonting från spelaren jag skulle möta så det blir nog inge warhammer under helgen fast imorgon mår jag skit då det blir öl och Rock band ikväll.

sen heter jag Rickard, kan vara kul att veta...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ni tid att förklara lite grundregler så är även en annan förvirrad tonåring warhammer spelare med.:)

jag ha pratat om RS länge och han ha velat varit med hela tiden så det kanske vore kul att ah med en riktig rookie som inte vet vad en bugbear är...:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inga problem att sätta mig ner och förklara reglerna, tvärtom faktiskt. Det är alltid kul att introducera nya spelare.

Men då blir vi precis lagom många, suveränt :) Ska vi säga att vi spelar på söndag då? Jag tänkte försöka ta mig till DL till 12 så kan vi ta en genomgång av reglerna samtidigt som vi rollar upp karaktärer åt er. Jag har ett extra set med jumbotärningar ifall nån inte har.

Edit: Annars funkar imorron lika bra för min del.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag (Rickard) den förvirrade 17 åringen (Fredrik) ska spela ett parti warhammer innan då han alltid ha önskat att vinna mot mig då kan ni ju få se det LIVE..;)

Vi skjuter upp spelandet (då jag ändå krossar honom hela tiden, fast han blir bättre) för att bejaka pedagogisk start i rollspel....kan vi ta kl 13.00 istället då jag e jävligt seg på helgerna för att mptverka min pigghet på vardagarna då jag e byggare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag och Fredrik skjuter upp warhammer.....

Tjejkompisen ville att jag skulle engagera mig i gamla hobbies såååååå

Jag blir gärna Präst om reglerna liknar dom gamla, viktig för gruppen, går upp i rang fort.....

Fredrik vill gärna blir en stolt krigare, kan vara en tempelvakt för mitt tempel vad vet jag

men legosóldater kommer jag att ha svårt att svälja....

Min Präst och min Tempelvakt slåss gratis mot ondskan och deras lakejer....bara vi kan rädda ett oskyldigt/skyldigt fruntimmer ¨så går vi över frusna berg och tropiska skogar.....religionens makt..:)

Låter detta bra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1300 funkar för mig sålänge jag kommer med 22tåget hem :P

Kan alltid roa mig bland arkadmaskinerna under tiden ^^

Era karaktärer låter bra, Då har vi en Cleric(präst), en Paladin(tempelriddare) och en ranger.

Jag brukar också spela religiösa karaktärer då man får mycket gratis motivation.

Så söndag 13:00 alltså.

Heter Lukas förresten.

Fan vad peppad jag känner mig, ska bli skitkul det här!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi är alltså inga legosoldater,,,,,;)

Bygg miljön efter spelarna mycke enklare..

Sen bör polarna inte blir en tempelvakt pga hans nybörjarnivå...en krigare fungerar bra tror jag då jag fortfranade ska vara ledaren över honom som e hela iden med att få honom lära sig rollspel....

Tempelvakt ger honom helt fel signaler...

Sen borde vi kanske bygga äventyret lite efter hur vu bygger karaktärerna då det blir mycke lättare att skapa en miljö.

Vi söker ondska (billig anledning att jaga in oss och lojala) Jag prästen med min vakt, behöver en scout som någon ville vara är ju perfekt för en offensiv, säker spelgrupp....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kille e riktig nybörjare så vi bör nog ta en bra början sen bygger vi uppen miljo.

Jag är en präst som ska få religionen fram, jag tar steget ut med min vakt och lärjunge hur världen fungerar och hur jag ser den, och vi behöver då en scout......då följer då den andra kllen med..

Då ha vi byggt en stabil miljö utan att behöva din sggresiva legosoldatsmiljö...;)

Det bygger en jävligt trevlig miljö för framtida spel...go 4 it...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Iden med mig i gruppen är att jag ska vara en livgivande säkerhet i gruppen precis som i gamla reglerna, att jag har en viktig roll i gruppen. Vill ha ett mål i min karaktärs liv och kan jag binda upp en kanon miljö runt den så e det ju klart att jag bygger vidare men lojala präster med krigshammaren i högsta hugg för det han tror ät mig......hård men dom som tror på mig och älskar mig för den jag e det e fan jag även i fantasy..:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Zeke, glöm inte mig! :P Jag är wizard.

Kl 13 imorgon alltså? Aldrig varit vid DL, lätt att hitta?

(Vad jag heter får ni gissa er fram till. ;))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Prästen Cedrik och hans förvirrade munkvakt ha insett att världens pasivitet inte gör någon glad....

Jag och min lojala vakt FILLIP (polaren vet inte om namnet) ha insett att elakheter tar man bort bättre vid horizonten än vid gluggarna på slottet.....alltså ha jag i smyg inkallat klostrets bästa men dock olojala scout att joina oss i sökandet efter elakheterna i världen....( är saddo elakheter för det älskar herr cedrik i mörka dragika lokaler)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ait, det börjar se välrundat ut.

Pontusen: Bara för att kolla, du menar imorgon söndag right? Iom att det tekniskt sett är lördag nu?

Limbo: Jag bad om karaktärsidéer och äventyrsönskningar för 4-5 dar sen. Jag fick en från Juice i torsdags. Jag ansåg att ett mercenary-band var en bra utgångspunk för att spelarna blir ihopförda från start samt att fokus ligger på gruppen och inte en individ inom gruppen. Det du föreslår Limbo är väldigt centrerat på din karaktär vilket iof kan funka men risken är stor att andra spelare inte är så sugna på att vara ert bihang, snarare än en sammansvetsad grupp. Just pga såna här situationer ville jag ha ideer och önskningar tidigt.

Det finns inga hinder för att varken en cleric eller paladin skulle kunna vara med i ett mercenaryband.

Jag såg att du gjort en til post där du utvecklar din ide vidare. Jag uppskattar och förespråkar kreativitet, men sakta ner lite och se ifall de andra är med på det du föreslår. Äventyret jag har planerat funkar lika väl obereonde på vilken bakgrund ni har. Jag använder mig också flitigt av improvisation i mitt spelledande så fear not.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

First, för att vi ska kunna föra lite snabbare diskussioner och etc så är min msn japusu@hotmail.com

Angående hur vi slår karaktärerna. Ni kan göra på ett av två sätt.

1. Det enklaste. Ni använder er av en färdigställd matris av resultat som jag skriver här nedanför. Den är tagen direkt från phb'n.

Välj helt enkelt en av raderna och använd de resultaten.

14 13 13 13 13 13

14 14 13 13 13 11

14 14 14 12 12 11

14 14 14 14 12 8

15 14 13 12 12 11

15 15 13 12 11 10

16 15 12 11 11 10

16 14 14 12 11 8

16 16 12 10 10 10

16 16 12 11 11 8

17 15 12 11 10 8

17 14 12 11 10 10

18 13 13 10 10 8

18 14 11 10 10 8

18 12 12 10 10 10

2. Ni rollar fram värdena genom att slå 4d6 och ta de tre bästa och gör detta sex gånger.

Gör ni på detta sättet så bör den sammanlagda summan av era modifiers inte vara över +8 eller under +4 (detta för att hålla det lagom jämnt samt motverka att en karaktär blir cripplad pga låga stats)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ojdå, här har det hänt grejer. Har inga större problem med idén Limbo lagt fram annat än att jag tycker det blir svårt för karaktärerna att känna varandra väl då spelet börjar.

Min karaktärsidé är lite av en robin hood typ som inte har mycket till övers för varken religion, diplomati eller regelrätta krig då han tycker de gör mer skada än nytta. Försöker göra det lilla han kan för att göra världen lite bättre där han anser det behövs, för den goda sakens skull. Som half-elf tycker han sig ej höra hemma varken bland människor eller alver ... tyckte att ett litet band mercenaries skulle passa för att då hamna bland andra mer eller mindre utstötta typer. :|

Men men, jobba för ett kloster är inte helt fel bara det ligger i linje med vad karaktären tycker är värt att slåss för. Som sagt, bara svårt att se hur alla skulle känna varandra väl och vara polare. Tjia, förutom det klassiska "kände varandra som barn". :P

Sen så vill jag självklart rolla. Nästan halva nöjet att lyckas slå fyra ettor sex gånger om :mrgreen:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja ideerna bara sprudlar när jag är lite berusad..

Så skit i min Ide med prällen vi bygger gruppen efter vilka figurer som poppar upp. Försökte bara linka ihop alla karaktärer på något sätt det suger ju att bara ha ett gäng som inte har något intresse ihop, varför skulle dom då göra ett äventyrargrupp

Mycke hänger ju på vad man slår man blir ju inte en krigare om man får styrka 7.

Vet inte änns om det är kul att spela cleric med dom nya reglerna, kan mycket väl bli någonting annat

Sen snackade jag med Fredrik och han tyckte iden med att vara någon slags tempelvakt eller liknande va bra så jag gjorde inte allt för mig själv, klart man bygger iderna runt karaktären man vill spela

Men skitsamma..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blir säkert bra när vi väl sitter där och fixar för att börja spela. Man brukar komma lättare överens irl. ^^

Nyheter förresten. Jag missförstod den andra gruppen jag snackade om. Det var den 23 mars dom skulle spela. Så om det funkar bra imorrn så kan vi fortsätta spela nästa helg om alla är på. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jahapp, tråkigt att man måste räkna med avhopp i sista stund. Nu blev vi hela två stycken som möttes upp på Dragon's Lair ... och ja, så mycket spelande blev det ju inte. Inte något alls faktiskt! Men jag är inte bitter ... :wink:

Rickard: Synd att du tolkade det som att resten uppfattade dig som ego, för så var inte fallet. Jag hade som sagt inget emot dina idéer, ber om ursäkt om det framstod som om jag hade det, och som Lukas skrev brukar det ändå alltid lösa sig när man väl träffas och kan snacka ihop sig på riktigt medan karaktärerna skapas.

Pontus: Vart tog du vägen, vi glömde inte dig men glömde du oss?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vart helt enkelt irriterad när jag fick svaret från SL, klart som fan att man försöker bygga upp ideerna runt karaktären man har sedan försöka sy in alla olika figurer i det hela.

Skulle kännas dumt om jag började bygga ideerna runt en karaktär som jag varken kommer att spela eller som

jag inte känner till.

Fredrik som skulle ha varit med mailade mig timmen innan vi skulle börja att han inte kommer vilket gör att jag inte kommer att engagera mig längre i hans rollspelsintresse.

Så allt vart bara ett super fjasko helt enkelt..

Beklagar men ni har att göra med sveriges största tjurskalle..:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är också ute efter en spelargrupp för D&D 4e.

Tänkte försöka finnas till hands på Dragon's Lair på måndagar, men kanske oftare ifall det finns intresse nog.

Har just fixat böckerna så jag är inte van 4e men det brukar ordna sig...

Så är någon intresserad så är det bara komma förbi på någon måndag!

Med början idag 19/1, ca 18:00 ifall allt klaffar med pendel och sånt.

Väl mött Äventyrare!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag är också ute efter en spelargrupp för D&D 4e.

Tänkte försöka finnas till hands på Dragon's Lair på måndagar, men kanske oftare ifall det finns intresse nog.

Har just fixat böckerna så jag är inte van 4e men det brukar ordna sig...

Så är någon intresserad så är det bara komma förbi på någon måndag!

Med början idag 19/1, ca 18:00 ifall allt klaffar med pendel och sånt.

Väl mött Äventyrare!

Illa att jag inte såg det i tid....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu