Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Gäst 9

Något "Framtids" lajv på gång?

Recommended Posts

Ja, vad ÄR Fyrien egentligen? Man blir ju inte direkt sugen eftersom det enda länken går till är ett forum där man måste regga sig för att se infon...

Ja o mina polare som jag känner tänkte oxå på nåt sånt typ fast med rymden så

vi tänkte med tema som att jorden har invarderats med aliens o kanske något mer

haha det där är redan gjort för längesen fattar inte hur du ska hitta miljöer som rymden i sverige möjligtvis cosmonova men det kostar massor att hyra in sig där

det med aliens är också dumt för att dom som ska lajva aliens erna brukar oftast över spela till slut. till exempel inga aliensen ser ut som et eller chowbacka dom ser ut som oss och om dom ska klä på sig gröna kläder blir allt fel förresten hur ska du göra rymd skepp utan trådar som syns...säger som det är idiotiskt du får förkalra längre

haha det där är redan gjort för längesen fattar inte hur du ska hitta miljöer som rymden i sverige möjligtvis cosmonova men det kostar massor att hyra in sig där

det med aliens är också dumt för att dom som ska lajva aliens erna brukar oftast över spela till slut. till exempel inga aliensen ser ut som et eller chowbacka dom ser ut som oss och om dom ska klä på sig gröna kläder blir allt fel förresten hur ska du göra rymd skepp utan trådar som syns...säger som det är idiotiskt du får förkalra längre

min fassa känner en polare som kan fixa kostymer typ... du vet ingenting

ja bor i karlshamn o d finns sten brott här man kan va i... det är stort större en din stad säkert

prata inte om du inte vet

Såvitt jag vet är inga sådana lajv på gång, men min rekommendation är att kolla runt på olika kalendarium för att se om ni hittar något som verkar passa. Lajvnorr.se har ett kalendarium och så finns det alltid http://www.spelkalender.se som är ett rätt känt kalendarium med många lajv. Eller så kan ni ju fundera på att arrangera själva, men då är det lite svårt att vara vanlig deltagare också.

min fassa känner en polare som kan fixa kostymer typ... du vet ingenting

ja bor i karlshamn o d finns sten brott här man kan va i... det är stort större en din stad säkert

prata inte om du inte vet

men du fattar ingenting det spelar ingen roll om du har star treks egna smink fabrik ingen alien ser ut som film aliensen dom ser ut som oss

jag vet visst och jag bor i arvidsjaur högt uppe vi har lapplands största lajv konvetion så jag vet nog mer än du

Såvitt jag vet är inga sådana lajv på gång, men min rekommendation är att kolla runt på olika kalendarium för att se om ni hittar något som verkar passa. Lajvnorr.se har ett kalendarium och så finns det alltid http://www.spelkalender.se som är ett rätt känt kalendarium med många lajv. Eller så kan ni ju fundera på att arrangera själva, men då är det lite svårt att vara vanlig deltagare också.

asså vi tänkte göra ett mini lajv med bara folk i min stad o inte med andra

kanske något som inte blir så stort o tar en massa plats

kattöga du vet inte att man kan göra som man vill

ja har allt som behövs för att sminka

ja har min hund oxå som ja tänkte ha me

-> kattöga, hur en utomjording ser ut är upp till arrangören av lajvet.

-> ibogain killen´, check. :) Lajv behöver ju inte vara stora för att vara roliga och man lär sig rätt mycket på att testa att arrangera.

får inte skriva mera nu för jag får varningar men om du addar min msn ska jag döda dig sen (skoja)

och jag kan säga iaf till tråden är att satsa inte på framtiden satsa på historie lajv jeanne d'ark är askul t.ex man behöver inte vara kvinnlig bara man har fantasi det är det jag menar. smink är onödigt i lajv

OK, enough is enough. Hot accepteras inte på Sveroks forum och kan leda till polisanmälan utöver åtgärder för brott mot forumsreglerna. Jag kommer låsa den här tråden nu då den har spårat ut så vill någon fortsätta diskutera framtidslajv, starta en ny tråd.

/Maria - Admin

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...