Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Diplomacy_is_the_shit

Konvent i dalarna ?

Recommended Posts

Guest

Hur ser konventsplanerna ut för Dalarna 2009 ?

Blir det något FalCon, DalCon (south/North) eller är det bara i Mora som dom klarar av att arrangera proffsiga arrangemang år ut och år in ?

Med ett så stort upptagningsområde så borde vi väl kunna prestera åtminstonde 3 mindre konvent på ett år ?

Hur ser planerna ut ?

Dom lite större föreningarna har lite lättare än oss små "pluttar" att initiera och administera ett sådant här projekt, men vi kan väl dela på bördorna.

Det finns säkerligen krafter som hjälper till att arrangera och bistå, jag är inget undantag.

Hur går tongångarna, finns det planer eller överhuvudtaget intresse att arrangera, eller är det bekvämare att åka iväg och spela spel ?

Om vi ska sprida hobbyn så måste vi verka lokalt och inte bara besöka göteborg, linköping och stockholm.

Om hobbyn ska växa och leva vidare så måste vi rekrytera och investera lokalt.

Kom igen, nu tar vi tag i det här !

Handsken är kastad .............

Jag kan ju säga att jag besökt både BigBayCon och Dalcon South det här året och det har inte varit något problem med dessa! Dalcon South, som jag var med och anordnade, kommer tillbaka till våren ungefär och jag antar att BBC kommer tillbaka likaså!

Har du själv några planer på att hålla i ett konvent eller att hjälpa till med sådan verksamhet?

Dalcon South är riktigt mycket för nybörjare, BBC är mycket för Warhammer- och figurspelare och SillyCon är väldigt all-round men med tonvikt på rollspel! Om du inte har alltför långt till konventen så är det ju klart att du skall åka på dem alla! ;)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...