Jump to content
Sign in to follow this  
PDELS

NärCon 2009 -30/7-2/8!

Recommended Posts

Så, nu är datum och plats för NärCon 2009 bestämt. Det blir den 30 juli till 2 augusti, på Karolinska Läroverkat i Örebro (samma plats som förra gången och några gånger före det, alltså).

Vi ses förhoppningsvis där!

Läs mer på NärCons forum.

Det kommer det förhoppningsvis bli. I år kommer vi försöka satsa på att utveckla speldelen av konventet för att vi känner att det blivit lite för mycket fokus på animedelen och att vi har tappat en del av den ursprungliga NärCon-känslan med den perfekta blandningen av spel och japanofili.

Jag utgår från att jag kan komma själv, men allt kommer som vanligt vara osäkert in i det sista för min del.

Blir det nåt rollspel i år eller lir det samma dåliga utbud av det som alltid? Det är ju den enda anledningen som skulle locka mig till NärCon iallafall...

Guest

Vi kommer att satsa på att rollspelandet ska göra en comeback i år.

Vi har redan några rollspel inplanerade och fler ska det bli.

Bra att ni satsar mer på spel, nästan så man skulle stödåka bara för det men två konvent med fyra dagars mellanrum blir lite väl, KattCon måste man ju åka på.

Det gäller att passa på. Platserna går åt som smör i solsken!
Och de fortsätter de att göra, blir nog första året som vi säljer slut på alla biljetter innan konventet istället för att göra det på plats :D

Sverok Väst samt Sverok Stockholm gör konventsbussar till NärCon och eventuellt ska fler distrikt göra samma sak. Mer info hittar ni på:

http://narcon.sverok.net/nc09/?page_id=405

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...