Gå till innehåll
Mokla

Billigaste stället på nätet för att handla warhammer?

Recommended Posts

letar efter något billigt ställa att handla warhammer på internet. Har kollat på figurspel och på unispel men kommit fram till att med frakt och allt skilljer det inget från att köpa på den lokala affären. Känns som man hälldre stöttar den pluss att man ej behöver vänta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

alla nätbutiker har i princip samma priser... kolla tradera/ebay/blocket ifall du vill ha billigare, då e de iofs mest begg grejer men man kan ju tvätta... annars skulle jag stödja den lokala butiken, det är så trevligt att kunna hålla i sakerna lite innan man betalat osv...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

JA, nätbutiken+frakt och 'kvartersbutiken' får ungefär samma priser, om du köper i mindre kvantitet. Köper du lite större mängder blir nätet något billigare, men jag har själv känt att det är goare att samla över tid, och därmed blir det kvartingen för mig åxå.

De som köper hela arméer tycks dock föredra nätet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Dragon's Lair ger 20% rabatt på listpriset om man bokar figurer, dvs samma pris som du kan få hos de flesta internetbutiker... men utan frakt :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, när man använde den sidan kom det upp en massa rutor med olika spelförsäljare. med en sökning på Warhammer 40 000 fick jag inte en träff på någon av dessa, så jag kollade genom samtliga sidor manuellt. Resultatet blev minst sagt varierande och slutligen fanns det bara fyra sidor kvar.

Jag använde den enda sak jag kunde hitta gemensamt i alla fyra butiker, nämligen 5th ed regelbok:

Alphaspel: 280 kr

Mantikora: 349 kr

SF-Bokhandeln: 375 kr

Unispel: 299 kr

Dock varierade priset i varje butik med andra saker också. T.ex. de som sålde den nya Assault on Black Reach var:

Mantikora: 399 kr

SF-Bokhandlen: 475 kr

Unispel: 399 kr

Min slutsats av detta lilla experiment är att bara för att en butik är billigast på en sak, betyder inte det att den är billigast på allt. Det betyder inte heller att denna butik har allt man söker. (Nu kan det hända att även Alphaspel har den, men jag hittade inget under någon av kategorierna eller på en sökning!)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu