Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Nostalgia

Rollspelsrävar i Stockholm?

Recommended Posts

Guest

Tjena,

Gammal spelledare här som fått lite ny gnista vad gäller att samla ihop ett trevligt gäng grabbar som lirat förut. Dvs mellan 30-40 års ålder, och som mer vill ha kluriga äventyr med mkt mystik o magi än bara ren slakt o en massa tärningskast ;-)

Gärna vanliga vettiga personer som bara skulle vilja uppleva lite nostalgi igen på äldre dar :-)

Har Lord of the Rings-spelet (på engelska) vilket är ganska bra och då alla känner till världen kan man lätt hitta på nya äventyr.

Finns det några nyfikna?

/M

Tja!

Jag är gammal räv. Dock inte 30+, men väl 26. Inte spelat på säkert 3-4 år men det skulle vara kul att ta upp det igen.

Innan dess spelade jag nog från att jag var 11 år tom 22 år. Hjälp, det är ju 11 år. Man börjar bli gammal :P

Du kan ju slänga mig ett PM om jag platsar. Jag gillar karaktär- och lösa problem-spel mer än köttarspel. Spelar fantasy, skräck eller Sci-Fi. Spelar faktiskt ingen roll.

[…] samla ihop ett trevligt gäng grabbar […]

Är det viktigt att det är just »grabbar«? :wink:

Är det viktigt att man är just "trevlig"? :roll:

//Spook

Var bor du i stockholm då stockholm är hyffsat stort.

Jag är 36 och började spela Drakar demoner på typ 80 talet skulle jag tro sen ha jag provat en hel del olika rollspel.

Tyvärr ha rollspelandet lagts ner under flera år men vill börja med det igen

Favorit rollspelen är ju Chock, CoC, Shadowrun, WHFRP...

sagan om ringen är bra men har ett hyffsat elakt skadesystem och ganska tråkig magi om man nu kan kalla det magi

Hej Nostalgia!

Är du fortfarande intresserad av att hitta gamla rollspelsrävar? Har länge velat ta upp spelandet men inte fått ändan ur vagnen. Är själv 33 och det var lääänge sedan jag spelade. Har samlat på mig en del spel dock, så jag kan bidra med Eon, Wastelands, gamla Mutant ocg tillochmed Sagan om Ringen. Kontakta mig om du fortfarande är intresserad.

Guest

Tjenare skulle vara kul att dra igång igen var ett bra tag sedan man höll på och man är ju nyligen 30+.

Bara höra av er jag har en massa fritid som behöver fyllas och jag finns i norra stockholm.

/per

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...