Gå till innehåll
Gäst Taurusmoo

Rollspel i Uppsala?

Recommended Posts

Gäst

Hej!

Jag är en gubbe på 40 år som inte har rollspelat seriöst sen 80-talet - då var det 1/2e DnD, Traveller, Runequest osv som gällde, men som är sugen på att hitta ett rollspelsgäng i Uppsalatrakten att spela med nån kväll/dag/vecka.

Jag har "collectat" lite under årens gång - DnD 3/4e, Savage Worlds, Pinnacle HoE - men är flexibel när det gäller system och beredd att investera i nödvändig litteratur - jag är som sagt en arbetande farbror med ont om tid men mer pengar än under de höggamande studentåren ;-)

Ålder har ingen betydelse så länge vi har samma syn om vad vi vill ha ut av spelandet - mindre amatörteatergrupper och mer klassiskt rollspelande och äventyrande.

Mejla mig på patric.nylen@gmail.com eller slå mig en signal på 070-342-34 02.

Vi syns!

//Patric

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oi!

Är en 25-årig student med mager ekonomi och trytande studieintresse som är i behov av lite kvalitativ verklighetsflykt.

Jag själv har spelat rollspel i runt tio år, det hela började med Drakar och Demoner Ereb Altor (eller -91 som vissa känner det som) men har även fått testa lite variationer av Mutant, Neo Tech, Eon, Call of Cthulhu, m.m.

Jag äger en komplett uppsättning av Drakar och Demoner Chronopia, som jag själv anser är ett fullt spelbart rollspel bara man tonar ner det en smula, lite lösa böcker ifrån Ereb Altor samt lite ströböcker ifrån senaste utgåvan av Shadowrun, vilket är något jag vill köpa och köra mer på framöver.

Jag spelleder ingenting själv just nu men har fått en förfrågan på att ingå i ett sällskap som kommer bedriva rollspelande i Eons kampanjvärld och om plats finns tillgängligt så tror jag att en rutinerad veteran vore varmt välkommen in i gruppen, med vilket jag menar att jag kan ta mig för att höra lite närmare om saken (under förutsättning att allt inte rinner ut i sanden, vill säga) om intresset finns?

Förutom rollspel av den klassiska modellen så är jag dessutom en jefvel på kortrollspel i stil med Munchkin, som jag äger en hel del av själv, och ser gärna att någon är med på en och annan sporadisk omgång lite till och från.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Oi!

Är en 25-årig student med mager ekonomi och trytande studieintresse som är i behov av lite kvalitativ verklighetsflykt.

Jag själv har spelat rollspel i runt tio år, det hela började med Drakar och Demoner Ereb Altor (eller -91 som vissa känner det som) men har även fått testa lite variationer av Mutant, Neo Tech, Eon, Call of Cthulhu, m.m.

Jag äger en komplett uppsättning av Drakar och Demoner Chronopia, som jag själv anser är ett fullt spelbart rollspel bara man tonar ner det en smula, lite lösa böcker ifrån Ereb Altor samt lite ströböcker ifrån senaste utgåvan av Shadowrun, vilket är något jag vill köpa och köra mer på framöver.

Jag spelleder ingenting själv just nu men har fått en förfrågan på att ingå i ett sällskap som kommer bedriva rollspelande i Eons kampanjvärld och om plats finns tillgängligt så tror jag att en rutinerad veteran vore varmt välkommen in i gruppen, med vilket jag menar att jag kan ta mig för att höra lite närmare om saken (under förutsättning att allt inte rinner ut i sanden, vill säga) om intresset finns?

Förutom rollspel av den klassiska modellen så är jag dessutom en jefvel på kortrollspel i stil med Munchkin, som jag äger en hel del av själv, och ser gärna att någon är med på en och annan sporadisk omgång lite till och från.

Hej, jag läste vad du skrev och jag är ny i stan och är gärna med om det går. Jag är 22 år och har kört Eon några gånger innan. Om det finns någon plats i gruppen så kontakta gärna mig på alexanderahman@gmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut!

Finns det fler spelhungriga rävar i området är det bara hojta till, även om det inte finns plats i den spelgruppen så går det alltid att bygga flera! :wink:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Absolut!

Finns det fler spelhungriga rävar i området är det bara hojta till, även om det inte finns plats i den spelgruppen så går det alltid att bygga flera! :wink:

Hej, Alex här igen som skrev ovan. När kommer ni spela nästa gång? Är det du som är spelledare och vill du då träffas någon gång innan och fixa en karaktär så att det inte tar tid ifrån den eventuella spelomgången? Du kan svara till min mail eller om du vill ställa några frågor eller så: alexanderahman@gmail.com

Ha det bra /Alex

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är inte helt säker på när nästa möte är, spelledaren (det vill säga inte jag) ville möta mig förra söndagen men det hade jag ingen möjlighet till.

Det är lite med studier, flytt och så på min tapet just nu men intresset är inte tappat och jag kommer att arbeta för att få till något som gynnar de parter som vill vara med.

Just nu är jag själv inte särskilt intresserad av att spelleda men när jag samlat på mig lite böcker, gjort de ändringar jag känner jag vill testa på så kan det bli aktuellt.

Jag ska höra mig för om spelstart och så, min egen dator är kruppad just nu (sitter hos tjejen i Stockholm) och har lite mycket att stå i med men så snart som möjligt så hör jag av mig till samtliga intresserade via mail eller mobil! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trevligt att se en gäng rollspelare i Uppsala. Är själv en rollspelare på 20 år, som erfarnhet från både gamla klassiska 80-tals rollspel till det senaste. Är själv spelledare för några kamrater, men skulle vara riktigt guld att lira med några andra ;)

Sicka gärna ett PM till mig vetja, om ni är några som vill lira!

MVH, Nestor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Här är ännu en student på jakt efter rollspelsgrupp. Tyvärr är jag dock väldigt oerfaren; har endast provat på litet sporadiskt några gånger, samt spelat friform över IRC. Jag är dock ganska påläst vad gäller Forgotten Realms-världen. Hursomhelst så är jag öppen för allt, vore trevligt om någon här är sugen på att vara SL så att man kan dra ihop en grupp.

Kan förresten tillägga att två personer i min förra studentkorridor har tänkt dra igång en DnD-kampanj, varav den ena av dem har tänkt vara SL. Jag funderar på att ansluta mig till dem, och de är säkert öppna för fler deltagare!

Mvh

David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hej!

Här är ännu en student på jakt efter rollspelsgrupp. Tyvärr är jag dock väldigt oerfaren; har endast provat på litet sporadiskt några gånger, samt spelat friform över IRC. Jag är dock ganska påläst vad gäller Forgotten Realms-världen. Hursomhelst så är jag öppen för allt, vore trevligt om någon här är sugen på att vara SL så att man kan dra ihop en grupp.

Kan förresten tillägga att två personer i min förra studentkorridor har tänkt dra igång en DnD-kampanj, varav den ena av dem har tänkt vara SL. Jag funderar på att ansluta mig till dem, och de är säkert öppna för fler deltagare!

Mvh

David

Hur går det med detta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hejsan! Här är ytterligare en glad student i jakt på en rollspelsförening, eller varför inte bara en liten umgängeskrets som är villiga att rollspela lite då och då :wink:

Jag är dock ute efter en lite annorlunda grupp än förste talare men svarar hellre här en startar en ny tråd.

Vad jag är ute efter är en grupp med betoning på rollspel, mao inte bara klassiskt äventyr utan där det är mer betoning på att spela ut karaktären. Självklart så fungerar klassiskt äventyr också, så länge rollspels biten finns med. Jag hoppas att någon förstår min röriga förklaring :roll:

Jag är en erfaren spelare som har testat på en del olika system. Mutant UA, Mutant Chronicles, lite World of Darkness, lite Unknown Armies, Drakar och demoner och en hög till som jag har glömt just nu. Jag har ingen direkt erfarenhet av att spelleda utan hade helst sätt mig själv som en spelare i gruppen.

Ett tillägg är att jag är precis purfärsk här i Uppsala och hittar knappt alls. Mina rollspels böcker (som består utan mest MC) finns hemma i föräldrahemmet, även mina tärningar (ve och fasa!) blev kvar där. Jag bor borta vid heidenstamstorg och skulle behöva hjälp att hitta utifall att någon finner intresse att starta en grupp (eller släppa in mig i en befintlig).

Enklast nås jag via msn: svensson514@hotmail.com eller mail: vanir@live.se (ja, ytterligare en hotmail address men de har olika syfte). Tag kontakt så byter vi telefonnummer och fortsätter kontakten där.

/Helena Svensson, lajvare och rollspelare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Hejsan! Här är ytterligare en glad student i jakt på en rollspelsförening, eller varför inte bara en liten umgängeskrets som är villiga att rollspela lite då och då :wink:

Jag är dock ute efter en lite annorlunda grupp än förste talare men svarar hellre här en startar en ny tråd.

Vad jag är ute efter är en grupp med betoning på rollspel, mao inte bara klassiskt äventyr utan där det är mer betoning på att spela ut karaktären. Självklart så fungerar klassiskt äventyr också, så länge rollspels biten finns med. Jag hoppas att någon förstår min röriga förklaring :roll:

Jag är en erfaren spelare som har testat på en del olika system. Mutant UA, Mutant Chronicles, lite World of Darkness, lite Unknown Armies, Drakar och demoner och en hög till som jag har glömt just nu. Jag har ingen direkt erfarenhet av att spelleda utan hade helst sätt mig själv som en spelare i gruppen.

Ett tillägg är att jag är precis purfärsk här i Uppsala och hittar knappt alls. Mina rollspels böcker (som består utan mest MC) finns hemma i föräldrahemmet, även mina tärningar (ve och fasa!) blev kvar där. Jag bor borta vid heidenstamstorg och skulle behöva hjälp att hitta utifall att någon finner intresse att starta en grupp (eller släppa in mig i en befintlig).

Enklast nås jag via msn: svensson514@hotmail.com eller mail: vanir@live.se (ja, ytterligare en hotmail address men de har olika syfte). Tag kontakt så byter vi telefonnummer och fortsätter kontakten där.

/Helena Svensson, lajvare och rollspelare

Jag är denna gäst då, jag hittade inte registreringsalternativet tidigare :oops: . Så nu fungerar det även att Pma.

/Helena, lite smått skamsen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

är också en 21-åring student som letar efter lite sällskap och rollspel. :)

har inte lirat på något år då vissa i min spelgrupp har flyttat till andra städer eller aldrig riktigt har tid för det.

Har spelat Dungeons & dragons, Eon, Neotech,Mutant, World of Darkness samt lite annat.

Kontakt: dann_1221@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehu, la upp en förfrågan om rollspel i Uppsala för en månad här på Sverok, fast det var iofs för DoD 91 och EON.

Är 25 år och har inget uppdrag just nu, så jag är nog på det mesta. Har ingen som helst litteratur förutom kompendier med DoD-matrial.

Skulle mer än gärna vara med och rollspela nån kväll i veckan!

Har erfarenhet som SL, men börjar gärna som spelare i en ny grupp. Ni kan maila mig på:

akademi_9@hotmail.com om det skulle dyka upp nått intresse :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag och en nära kompis vill starta en DND 4e grupp med betoning på äventyr men givetvis med en god dos rollspel!

Vi är själva relativt nya till rollspel men vi letar efter folk med stort intresse för just själva äventyret, dvs. spela sin race/class näst intill max, kring den karaktären bygger vi givetvis då bakgrunder osv, men det är viktigt med spelare som är relativt vana vid att optimiera sin klass.

Hör av er på: martin.hallerfors@hotmail.com!

/Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Till alla er i Uppland som spelar rollspel eller ägnar er åt annan Sverokverksamhet. Ni vet att Studiefrämjandet har ett verksamhetsstöd för mycket av den verksamheten? Och vill ni efterrapportera för 2009 är deadline på onsdag 13/1. Hör av er omgående till mig om ni är intresserade. Det skulle vara kul att stötta hobbyn på det här sättet! Ha de gott!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan.

Är också en student som skulle vilja hitta en rollspelsgrupp i Uppsala.

Har mest erfarenhet av GURPS, där jag också varit spelledare en del, men har också

spelat Drakar och Demoner, Mutant och World of Darkness, även om det var ett tag sedan.

Jag har inga problem med att lära mig ett nytt system. Tycker det är kul både att spela och spelleda,

det sistnämnda skulle jag dock föredra att göra i GURPS till att börja med :)

Hör gärna av er!

Henrik Persson

henrikmedh@gmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu