Jump to content
Sign in to follow this  
patrich

[Söker] Spelförening i Växjö

Recommended Posts

Hej.

I aug flyttar jag till växjö, och vill inte gärna överge mina tre stora hobbys, rollspel, warhammer och Lajv :)

Så därför söker jag nu en ny förening att leka med :)

http://vaxjospel.9.forumer.com/

Vi har ny lokal med 4 spelbord alltid uppe. Vi är lite sämre med rollspel men figurspel spelas alltid varje tisdag 18-21 och varje lördag 12-22.

Medlemsavgiften ligger på 500 kr fram till nyår eller 350 kr om man hoppar på efter Juni.

Jag heter Erik och är ordförande. Ring mig gärna om du har frågor eller vill få en visning.

M V H

Erik Robertsson

0735-79 42 84

Hej.

Tack för tipset.

Då Lajv är min huvudsakliga sysselsättning får jag se hur det blir, hittar jag en förening med lajv främst kommer jag välja den, men jag hör av mig.

Tack

Guest

Gain finns. Sysslar mest med rollspel. Låt se... rollspel sker officiellt klockan 1800 fredagar på Tufvan. (Ett kafe mitt på campus. Inte särskilt svårt att hitta.) Men vi brukar vara där ganska ofta. Brädspel sker på måndagar, klockan 1800. Lite vad som helst då, igår körde vi talisman. Go sker på tisdagar, gissa när! 1800. Bara leta upp Tufvan, mitt på kullen på Campus och sen fråga runt lite. Lajv vet jag däremot inte så mycket om, torde finnas folk med intresse. Warhammer har jag inte en aning om.

Jag skulle rekommendera och sticka ner på Helge's Håla på stan (Det är två affärer. En av dem en Gitarrbutik. Inte den. Den andra.) De torde känna till warhammer och andra spelföreningar också. Det är ungefär allt. Hoppas du lyckas leta upp något.

Guest

Det ar daligt med lajv foreningar i vaxjo. Jag och mina kompisar forsokte strata upp en for tva ar sedan, men den dog lite nar folk slutade gymnasiet och borjade resa etc. Vi aker dock fortfarande pa lajv tillsammans och fler ar alltid valkommna. Jag ar just nu i sydamerika, men vi har tre lajv inplanerade i var, da vi tillsammans samaker ner till blekinge och lajvar. Tva av lajven halls av foreningen rls som kan hittas pa http://www.rls.se. Om du ar sugen pa att aka med pa nagot, bli medlem pa det forumet och skicka ett pm till Herr Post.

mvh Adam

Guest
Gain finns. Sysslar mest med rollspel. Låt se... rollspel sker officiellt klockan 1800 fredagar på Tufvan. (Ett kafe mitt på campus. Inte särskilt svårt att hitta.) Men vi brukar vara där ganska ofta. Brädspel sker på måndagar, klockan 1800. Lite vad som helst då, igår körde vi talisman. Go sker på tisdagar, gissa när! 1800. Bara leta upp Tufvan, mitt på kullen på Campus och sen fråga runt lite. Lajv vet jag däremot inte så mycket om, torde finnas folk med intresse. Warhammer har jag inte en aning om.

Jag skulle rekommendera och sticka ner på Helge's Håla på stan (Det är två affärer. En av dem en Gitarrbutik. Inte den. Den andra.) De torde känna till warhammer och andra spelföreningar också. Det är ungefär allt. Hoppas du lyckas leta upp något.

Spelar ni fortfaramde de tiderna?

Dags att utöva lite nekromantiska besvärjelser och väcka denna tråd från de döda...

Det har nu startat en riktig lajvförening i Växjö! Föreningen är relativt ung än så länge (bildades i november 2011) men har redan en hel del aktiviteter igång. Vi planerar att arrangera ett lajv våren 2012 och kommer att medarrangera ett lajvkollo under tidig sommar 2011.

Om du är intresserad, gå in på vår fina hemsida (http://www.hammarorden.se) så finns mer information där.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...