Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Worm_infested

Space marine konvertering.

Recommended Posts

Guest

Tja, längesen man skrev nåt här, jag tänkte kolla med er om ni har nå bra tips på hur man kan konvertera space marine modeller till chaos?

Tänkte köra world eaters, men känner inte för att köpa massa nya modeller när jag har en hel bunt med tvättade space marine modeller att använda:)

Ska köpa gs snart men är inte världsbäst på att skulptera så inte allt för krångliga tips^^

Men hur som helst, tänkte köra khorne, så konverterningarna måste iaf passa den inriktningen, inga bölder eller bondage grejer alltså^^

Tack på förhand!

// Niclas aka. Worm_infested (tidigare känd som Bu_LAN)

Guest
kolla på gws hemsida http://uk.games-workshop.com/chaosspacemarines/cults/3/

gör rustningarna blodiga så har du khorne :twisted: lite tips från mig

det där med blodet var riktigt coolt:D tack för det tipset:)

Och tack för det med dödskallar jokke, jag tror faktiskt att jag har en idé nu;) vad har du för bits då?:) är lite intresserad av att köpa lite kedjor, har nästan inga, sen kan jag försöka få tag i en kamera och göra en wip-blogg:)

// Niclas aka. Worm_infested

Guest

steg1sz9.jpg

steg 1: jag filar bort the imperial eagle eller om det är de där slangarna och använder lite gs om det behövs för att göra en slät yta.

steg2km0.jpg

Jag använder 2 olika dödskallar som jag gör gjutmodeller av, som jag sen gjuter i gs. fäster dem på bröstkorgen och gör lite mjuka övergångar i armorn

steg3yz3.jpg

sist tänkte jag använda goblin spjut (lite dåligt illustrerat här men aja) och fester på backpacken, vet inte hur jag ska få tag i så många dock, de kan vara rätt svåra att gjuta egna.

Tror ni att det är genomförbart, har ni några idéer eller synpunkter?

har en hel drös me chaos back packs som du kan få, om d e intressant.

du har mail:)

Men i övrigt tycker ni att det är något jag ska lägga till eller ta bort?, känns det "khorny" ?

Edit: Köper gärna officiella spiky bits från gw om någon har över, men annars vill jag gärna få tag i goblin spjut, inte de nya nightgoblin spjuten dock.

Jag tycker att det är en väldigt cool idé. Dock tycker jag att du borde köpa en låda vanliga chaos marines för att få lite sånna saker att blanda ut med, tror det kan vara svårt att få dom tillräckligt chaos annars.

Jag tycker att det är en väldigt cool idé. Dock tycker jag att du borde köpa en låda vanliga chaos marines för att få lite sånna saker att blanda ut med, tror det kan vara svårt att få dom tillräckligt chaos annars.

Jo det är sant, har typ 10 vanliga chaos marines med en Champion, tänkte sprida ut dem med de andra som jag konverterat sen, sen om jag får tag i tillräcklig med backpacks åt alla så kommer det att göra en stor skillnad tror ja:)

gör en pre-heresy arme av dom...

Nej...det tänker jag inte göra^^

nej men det är illa menat, men jag har faktiskt aldrig förstått poängen med att göra en pre-heresy armé, nej jag håller mig till post-heresy:p

Testade lite hur jag kan göra steg 1 för ett tag sen, jag vet modellerna är väldigt fult tvättade, men det är bara testexemplar.

8jq14t04i7ym.jpg

första är precis så som jag skrivit förut, fila bort imperial eagle och fylla på med lite gs, anledningen till att gs:et ser typ brunt ut är att den har legat i t-röd i nästan ett halvår:P

jsl1twcmzy23.jpg

Här tänkte jag kolla vad ni tycker, är funkar det här som en lösning utan dödskallarna? sparar massa tid och pengar på att bara göra sådär^^, jag tycker att den ser kanska avmarinerad ut iallafall, vad tycker ni?

Ser att det är lite rester av örnen där men de ska bort egentligen, eller ska de inte det?

//Worm_infested

om du gillar att syssla med GS kan du ju alltid sköra/fila bort örnarna helt och sedan sculpa/rista Khorne märken i bröstet på dem,eller sätta en mindre döskallepå sidan och sedan göra "räkningsristor" på sidan omdem för att visa hur många modellen dräpt^^

något du kan göra för att få lite mera brutalitet på dina bärsärkar är att du kan använda Chaos marauders plast armar och sedan ge dem marine axlar och passande vapen,har prövat denna metod själv och jag gillar resultatet starkt:)

annars tycker jag du verkar ha en bra ide där^^

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...