Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Ekströmskan

[WH40k] Dark Angels

Recommended Posts

Guest

Hola alla glada! Fick idén att börja spela Warhammer 40,000 för någon vecka sedan. Har spelat Fantasy innan, och antar att de två spelen skiljer sig rätt mycket åt. Efter att ha kollat lite arméer och deras fluff, har jag bestämt mig för Dark Angels. Nu äro min fråga: Kan man inkludera vanliga Space Marines i armén? Målade som Dark Angels förstås. Tänker främst Fast Attack och Heavy Support. Har för mig att det så, men kan naturligtvis ha tokfel.

Tack på förhand;

Ekströmskan

Guest

Tack. Codexen får inhandlas på lördag tillsammans med regelboken.

Ärevördiga hälsningar;

Ekströmskan

Ska du handla regelboken rekomenderar jag start lådan istället (macragge). Då får du dom kompletta reglerna plus en massa modeller och tärningar. Detta mycket pga av att det kommer en ny regelbok i sommar och det är dumt att lägga 400:- på nått som bara gäller i några månader till.

Guest

Tack för tipset! Där sparade du ett antal hundralappar åt mig :)

Efter att ha kollat lite arméer och deras fluff, har jag bestämt mig för Dark Angels. Nu äro min fråga: Kan man inkludera vanliga Space Marines i armén? Målade som Dark Angels förstås. Tänker främst Fast Attack och Heavy Support. Har för mig att det så, men kan naturligtvis ha tokfel.

Tack på förhand;

Ekströmskan

Välkommen!

Kul att du valde Dark Angels. Själv spelar jag Deathwing (1st Company) och Ravenwing (2nd Company).

Vill du ha lite tips och idéer om Dark angels, skicka gärna mig ett PM eller mail.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...