Jump to content
Sign in to follow this  
Sorgeudd

Bästa rollspelscitat

Recommended Posts

Sl: Du hör stegen i brandstegen, de är mycket nära nu.

Rp: Hur långt är det till nästa tak?

Sl: Ja... det är en bit, men med lite tur så.

Rp: Jag tar sats och hoppar.

Sl: *rullar tärningar*... *fummel! =)*

Rp: Jag försöker igen.

Ha ha ha ha! :D Lyckades han på andra försöket då? :wink:

Jag har en ny som faktiskt är rätt skön . . . Det var i fredags när vi körde DoD

Jag spelar ett halvtroll till krigare med STY 18 och ett för stort spjut, bara så ni vet . . . Vi hade i alla fall klarat av ett äventyr, och som avlöning fick äventyrargruppens narr en tam Goblin/Vätte som Slav.

Det första jag frågar den lille gröne är hur mycket han är värd

Jag: "Hur mycket är du värd?"

Goblinen: "Hur mycket är jag värd herre?"

Narren: "Säg åt honom att han inte skulle ha råd med dig."

Goblinen: "Jag är för dyr för dig!"

Jag: "MOOORRRR!"

Som ni säkert vet är halvtroll ganska aggresiva till sin natur, och gobliner ganska små . . . :evil:

Jag har en till från senaste spelmötet

SL: Yxan du just tog upp är ganska liten, alldeles för liten i din hand . . .

Narren: "Vad är det där för en yxa?"

Jag: "Öhh . . . Jo, du vet det här är en sån där . . . TANDYXA!"

Därefter börjar mitt halvtroll peta sig mellan tänderna med yxan.

Åhh, nu glömde jag nästan att skriva ännu en felsägning av vår SL . . .

SLP: "Ni skall bege er mot krack-barbarerna-"

Mer än så hann han inte säga, för vi andra började asflabba och dra skämt som "crack-barbarerna", "No Packman, drugs are bad." och "Let's smoke some weed maan."

Ja, vi var ganska trötta då, och ja, vi har dålig humör

Alex har slagit till ännu en gång, den här gången med det fabulösa ordet:

Kompitabel.

Han menade kompatibel, vilket inte heller passade in i sammanhanget. Vad han borde ha sagt är "Kompetent" eller "lämplig".

There can only be one...

Guest

Kommer ihåg en gång när vi hade räddat en kung från en demon och jag kom på den smarta kommentaren "Vi tar halva kungariket och hela prinsessan!" och vårt halvtroll utbrast "Pax för den övre halvan av prinsessan!"

Och sen en annan gång när vår lilla halvlings-tjuv Lime skulle ut och ficktjuva och SL sa "En man med en bok under armen kommer och han ser ut att vara rik för att böcker är inte billiga!" så frågar Lime "har han stor pung?"

Att bli äten av en drake är samma sak som att bli kokad i lava.

Guest

när en i gruppen som spelade en sympatisk munk skulle hitta en ny äventyrargrupp gick han in i tavernan...

SP: "Jag sätter mig ner vid den store mannen, för jag behöver nån"

"TYST, för jag har intiligens 19!!".

Det var hemma hos mig detta kläktes(stolt). Denna int 19 individ har kläckt ut sig mycket annat (mest när han är frustrerad) som tillexempel att svära en massa på engelska och skrika "FUCK YOU" till folk.

Jag kan inte minnas att jag svor på engelska...

Du körde ju en rolig grej också:

SL: Du ser en gam som flyger uppe i luften...

SkuggYngel(henrietta): Hmmmm.... gamar är asätare, alltså måste det finnas något levande i närheten...

Gamar räknas inte som levande...

Trött som jag är vid ett speltillfälle som har lett långt frampå förmiddagen från kvällen innan klämmer jag ur mig någonting heltokigt.

Till försvar säger jag någonting i stil med "okej, jag är trött, så jag är dålig på grafiken"...

Grammatiken...? :wink:

Okej:

- Ni parkerar hästen, slår på blinkersen och går av

- Draken lägger en E1 eldboll av is

- Din machosvinistiska orchpunds supare

- Böner med brunsås? Jag trodde drakar var vegiterianer

- Vegiterianer? Nej, de äter inte kött...

Några saker vi sa när vi var VÄLDIGT trötta!

Guest

hehe, dettta hakkar vi en riddare i 12-pack och som haltar för:

riddar´n:

-min riddare har -2 i förfyttning!!!

Sl (jag):

-HaHa!!!

han BACKAR när han går fram, och går fram när han ska backa!!!!

så, nå bröjar han säga "Jag backar mig fram till trollet!"

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Guest

"Tänj hålet! Du är ju dvärg för guds skull!"

Den fantastiske alex har en en gång kväckit ur sig nått kul.

Det var såhär... Vi skulle köra lite DoD 6 och då spelade jag den enda i sälskapet (förutom en dvärg då...) som kunde prata både alviska och vanligt språk. Jag spelade som Alv 1, chrille som Alv 2 och Alex var Krigaren. Krigaren var människa.

Krigare: Jag sitter fast!

Alv 2: Vad säger han?

Alv 1: Han säger att du ska dra ut honom.

Alv 2: Jag drar ut honom i pungen.

Krigare: AAAAAAAAJ!! SLUTA!!

Alv 2: Vad säger han?

Alv 1: Han säger att du ska dra hårdare och rycka lite.

Alv 2: Jag drar och vrider hårt och rycker!

Krigare: AAAAAAAAAAAAAJ!!

Sen fick han en salva av Dvärgen att smörja sig med så han inte hade så ont längre... Innan det hade jag råkat sparka Krigaren just på pungen också när kan skulle väcka mig. :D:P :wink:

vi har några riktigt ofocuserade i våran grupp så vi kan inte spela på morgonen för det slutar det med att alla ligger i en böghög och juckar varandra! :x

Är det bara på morgonen dom är översexuella :?: ??? Kanske skulle man låta dom få spela ett litet "eget rollspel" :wink: innan alla andra börjar, så dom får avreagera sig och få utlopp för sina böjelser... :)

Tjing

Guest

Mölle jag tycker inte vi någonsin kan spela rollspel ordentligt. Antingen juckar person B med alla andra eller så vill inte flicka S spela något mer.

Detta leder till att vi nästan aldrig spelar mer än i genomsnitt 2-3 minuter rollspel per man och sessesion.

Är det bara på morgonen dom är översexuella :?: ??? Kanske skulle man låta dom få spela ett litet "eget rollspel" :wink: innan alla andra börjar, så dom får avreagera sig och få utlopp för sina böjelser... :)

Tjing

nja...ska nog köpa en vägg till person B och en docka till flicka S, eller så kan hon få person H

Ett av dom bästa citaten, som sagts av mig är:

Under ett krig i Mundana, så flyger RP upp med sin drake och spanar mot slagfältet.

Han undrar vad han ser, och jag säger så smart "Du ser döda lik".

Senare när han träffade dom andra så sa han "Det är fullt av döda lik där borta", och sedan, så fort nån såg nåt lik, så frågade dom hela tiden "Är det dött?" eller dylikt :)

Citat, citat... Oftast är det hela situationen som är rolig, och inte bara en viss replik. Sist vi spelade (Earthdawn, fast inte riktigt) råkade gruppens vindling i gräl med en annan vindling om just ingenting, och hela skådespelet som följde var bara fruktansvärt komiskt. Jag skrattar fortfarande när jag tänker på det. ^_^

Sen är ju nämnda vindling i allmänhet en knäpp typ. Medan resten av gruppen en annan gång funderade på vad vi skulle ta oss till satte han sig på en staty för att leka duva. :)

Oftast är det situationen som är rolig men vissa meningar är så sjuka att de förtjänar att skrivas här...

De båda hjältarna till varandra (vardera den första som säger något är för tillfället blind):

- Tror du vi klarar det här fallet?

- Vadåra? Man behöver inte dirket flygförmåga för det!

*Hoppar*

- Vänta lite, var det inte du som saknade djupseende?

Samma hjältar i en annan situation

- Okej, vi klarade det förra fallet, så litar du på mig nu da?

- Ja! Vad ska jag göra

- Hoppa ifrån skyskrapan där borta

Till saken hör att ovannämda spelare var så korkad att han gjorde det...

Jag var SL för en kanpanj till vampire en gång, en av de deltagande var en forskare av bågot slag. Spelarna skulle reda ut några mystiska attacker mot ett par vampyrhavens och det första havenet som hade blivit attackerat låg nera i kloakerna, snubben som är forskare sammlar lite prover och säger sig se sig omkring och frågar:

Finns det några labbprylar här? Mitt i en kloak, ok en gång kanske det går an men när grabben sedan gör inbrott hos någon för att äta, äter och sedan återigen frågar efter labbprylar, då börjar det kännas lite överdrivet dumt.

Efter att ha utrett delar av attackerna finner sig rollpersonerna sig på ett labb, kille klämmer ur sig:

Finns det några labbprylar här :roll:

Några axplock:

--------------------------------------

- SCHWOMPEN! (EEEEEEXTREEEEEEMT internt, men en klassiker! :D )

(En omgång Nya Mutant)

Emil: Det knackar på dörren.

Jag: Drar pistolen och öppnar dörren och kikar ut. Vem är det?

Emil: Det är Rob.

Jag och Per i kör: Vem Rob?

Emil: Rob som ser ut så här! (varpå han visar upp sidan i regelboken där en bild på en T2 liknande robot med bildtexten "Robot". Gissa var han fick namnet ifrån?)

Guest

Vi körde Dungeons and Dragons för några veckor sen, rollpersonerna hade nyss kommit in i en Fight med en Gray render och den hade precis tagit tag i gruppens munk som var ganska skadad: Det är då våran hjältemodiga Fighter kutar fram med orden:

"Jag skall dräpa besten och rädda dej", han slår och får fummel och därmed så avlivar han Munken, (undrar vem som var besten igentligen?)

Kort därefter så reser sig Paladdinen i gruppen upp efter att ha blivit omkull slagen av besten och tjuter ut ett stridsvrål, fumlar på sin attack och snubblar rakt över Fightern som nyss dödat gruppens munk

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...