Jump to content
Sign in to follow this  
Sorgeudd

Bästa rollspelscitat

Recommended Posts

Guest

Bosse Nedom efter en strid, han skulle rädda livet på en vita kåren soldat som har fått en kniv i benet. Bosse pratar med en norrlänsk dialekt hela tiden.

Resten av gruppen var instängda i ett hus och vita kåren hade lagt belägring på det.

Bosse: "Langa amputationsyxan, en flaska åhltinner och ditt skärp."

Sl: "Du får en yxa och en av soldaterna tar av sig sitt skärp. En annan tar fram en flaska sprit och ger till patienten"

Bosse: Jag tar spriten och tar en stor klunk. "Han behöver inget han kommer svimma av smärtan, jag å andra sidan kommer att se det förmökade benet bli avhugget." Jag binder skärpet runt pannan och börjar att kirurgiskt kapa benet med yxan, jag tar en klunk av åhltinnern emellan huggen.

Snabbt och gjort så hade soldaten ett ben mindre och en kniv i det andra benet, efter lite mer tinner så var snart det andra benet av kapat och resten av gruppen hade lyckats att fly från huset på grund av den galna läkaren.

Bosse som alltid hade sitt kastspö, skidor, avsågade myllerska kadunder, nordholmska släkt klubba, lussekofta och stulna matbrickor som rustning befann sig en kväll på mungo jerrys som den alkolist han var.

Det började bli en fajt och lätt berusad hoppar Bosse upp på bardisken och drar sitt pålitliga...Kastspö han lyckas fånga en ful fisk( en Mutant hatare) drar till sig honom och från bardisken hoppar han med klubban höjd samtidigt som han skriker "Se upp" och lyckas till allas förvåning träffa fisken mitt i skallen som förvandlas till mos.

Guest

här kommer ett från EON: jag funderar på att låta min krigare starta krogslagsmål med dragna vapen.

en annan spelare(off): btw vad har du för religion?

jag: samoriska... Ah jävlar.

SL: "Okej, det står två vakter på andra sidan bron. De verkar inte ha sett eller hört er än. Vad gör ni?"

Spelare: "Jag smyger över bron."

Spelaren i fråga hade glömt att det är väldigt svårt att smyga från hästryggen.

EON

SL (Jag, under andra genomgången av Diamantäpplet, då vi inte lyckades ta oss genom den första gången och jag hade glömt vart vi var tre månader senare): Ni ser en man som ropar efter er

S1 och S2 i kör: Å, fällan igen.

S1: Jag behöver pengarna till en ny stav

S2: Jag tycker hans rock ser ut att vara i min storlek

S1 och S2 i kör: Vi följer efter honom

Citat? Tja, vi spelade Vägen Hem (En hemsnickrad, förenklad version of DnD ungefär) och min bäste kompis spelade en karaktär vid namn Orgog Snedtand (Människobågskytt, men han är OMÖJLIG att lita på).

Min krigare hade svimmat, och Orgog försökte väcka honom,

SL: Jaha, han vägrar vakna. Vad gör du nu då?

Adam/Orgog: Jag...Jag tar min fackla och kör ner den i käften på honom!

Jag tog extrem skada där, men det var inte det som dödade mig.

...Orgog trampade mig i ansiktet, och gav mig -10 KP :evil:

(Fråga INTE varför Adam döpte en människa för Orgog Snedtand. Han kände sig slumpad den dan)

Guest

SL: Vilka går med in?

RP: Jag. Det finns jättemycket där inne jag kan sno.

SL: Hela spelgruppen?

RP: Nej det får jag inte plats med i fickan.

"Men om du skadar dig så kan ju hon komma och slicka på dig! Då förstår du!"

Min karaktär till en annan, som blivit utsatt för ett mindre övergrepp i form av en kattflicka som slickat på hennes sår för att döva smärtan. Ungefär som att få morfin rakt in i hjärnan tydligen!

Pathfinder. SL utvärderar partyt:

"För att vara hjältar gnäller ni väldigt mycket!"

Spelare försöker övertala NPC att anlita oss:

"Vi är väldigt... vad heter det? Handelskraftiga!"

"Va?"

"Handledskraftiga?"

SL och spelare diskuterar spelbalans:

"Min karaktär fick inga såna kompensationer. Det är inte rättvist!"

"Livet är inte rättvist."

"I rollspel är det det!"

"Bara i de dåliga."

Under en spelkväll där min kompis spelar något som liknar en varulv frågar jag trött; "Du är ett sånt där naturfreak va? Alltså du gillar djur" varpå han svarar "Ja.. Det är lagligt i Sverige.".

"Vi kan ha arga leken med eye of terror."

"Ja, men den är argare."

"Ninjalauncher. The most dangerous weapon."

"This is the worst plan I have ever heard... Lets go."

Guest

"26... 26..."

(rullar tärningarna)

en stoOor, urstark & tystlåten krigare med dubbelyxa (i EDD).

Han hade mycket högt färdighetsvärde och delade upp FV't i två attacker.

Spelaren sa alltså vilken skada karaktären skulle göra per hugg.... INNAN han rullade tärningarna.

Det mest skrämmande var att se att i 6 fall av 10 - så stämde det!!!

Var och varannan rullning gav perfekta eller särskilda resultat.

Guest

En 'tju.. hobbit' ertappas med handen i ägarens ryggsäck.

Varpå han spärrar upp ögonen av förvåning,

vänder sig om och rusar mot första bästa omfångsrika kvinna, vrålandes:

"MAMMA!"

Allmänt asgarv

SL: va - vadå mamma?!

Spelare1: jaaa- inte faan kan han jaga efter och slå en liten unge heller! Speciellt inte när mamman är där!!

SL: (tveksamt tittandes på den löjligt flinande spelare1 - som tycker sig kommit på en genial lösning) Njjaa... Mannen tittar förbryllat efter dig.. och undersöker sin ryggsäck

Spelare2: Äh, skitsamma om han kommer eller inte, Jag skriker: ''Antastar du Barn Ditt Äckel!!'' åsså hugger jag honom! 26 / 26!! (rullar sedan tärningarna)

SL: NEEEEEJ!! ..INTE IGEN!!

Stort jubel och Allmänt asgarv

Spelare1: (myser i den kvinnliga fägringens famn)

Spelare2: No 'Ku-vest-jons' asked (myser och gör rent sitt vapen)

Vi skrattade och trackade SL, tills vi bestämde oss för avbrott och att gå och äta pizza.......

JAg och den engelsktalande festmön över skype:

Kennice: Shit son, yours is so small!

Me: It's not the size, it's how you use it!

Spel: Star Trek

Ämne: Min Rapier-class, som är ungefär halva storleken jämfört med hennes Constitution Refit

Guest

AD&D 2ed.

SL: Ni får ett kompani Purple Dragons för att hjälpa er.

Vi: Hmmm vi har ingen stans att kvartera dom på.

En av oss som halvsover: Dom kan väl bara flaxa runt lite?

DoD 91.

SL: Ni ser en grupp resar med en reseledare.

Vi: en reseledare?

SL: Ja en reseledare.

Vi: Vart ska dom resa? :lol:

I en omgång Warhammer fantasy, med en grupp äventyrare helt utan navigation där två av dessa (en bretonsk riddare och en tjuv) står och försöker lista ut det bästa sättet att hitta vädersträck

"Väster.. vart är det nu?"

"Väster är vänster, Väääster, Väänster"

Vilket de båda tyckte var ett väldigt bra sätt att komma ihåg västers riktning.

Samma karaktärer, lite tidigare samma möte, efter en strid med ratmen, vilket bland annat inkluderade att riddaren klöv en ratman som hängde ovanpå tjuven på mitten, vilket resulterade i en väldigt kladdig tjuv.

Tjuven: Så kan vi gå tillbaka nu? (syftast till vägen de red på tidigare, de gjorde en liten avstickare när de såg lustiga spår på marken)

Riddaren: Finns det ratmen så finns det mycket att göra

Tjuven: Jag är dränkt i blod.

Shallya prästinnan: Finns det något att lota på dem? (lite disträt vid sidan av)

Tjuven: Raring (till riddaren, de har ett typ ish förhållande ingame) Jag är dränkt i blod. Mitt hår är vanligtvis det enda som är rött på mig.

Sedan följer ytterligare några minuters diskuterande av vad som är viktigast, döda ratmen nu, eller rida vidare till byn för att ge tjuven ett bad. Det slutar med att de rider till byn :P

Och ett från WH40K Dark Heresy, gruppens arbitrator står och pratar med en slp och alla är rätt trötta, SL vill komma vidare då vi är på ett hyffsat kritiskt ställe

Slp: Känner ni till Agent A? (Arbitratorns nemisis)

Arbitratorn: Vad känner du till om Agent A? (med ett hysteriskt höjt ögonbryn och cheesy röst)

Låt oss säga att vi inte kom vidare på en bra stund.

Lite mer WHFRPG

Gruppen stöter på en ny spelarkaraktär, en ung fjollig alv, som på frågan om varför han lämnat sitt hem suckar melodramatiskt och svarar: Min far ville att jag skulle leva i lyx och överflöd

Resten av gruppen som kommer från olika brokiga inte allt för välbärgade (läs fattiga) bakgrunder ger alven en lång blick och alven blir aldrig riktigt omtyckt då den inte slutar klaga över hur jobbigt det är att vara rik och beskyddad.

"Han vill ju bara ge och ge, men jag vill ta också!" En spelare som var upprörd över att han inte fick gå in och ta mat i köket utan tjänarna gav honom det han ville ha istället.

---

"Jag vill ha er bakgrundshistoria ASAP. När ASAP är bestämmer ni själva."

---

"Jag är gammal, reumatisk och nerkissad. Det är synd om mig nu." En gammal psyker försökte övertala SL om att han inte var farlig och att hans Eldar NPC's skulle släppa honom.

Mutant på 90-talet.

SL: Korridoren slutar med en dörr.

Spelare: Jag öppnar.

SL: (Slår tärningar) Du möts av en våldsam knall och en brännande smärta i bröstet, du har blivit skjuten.

Spelare: Men vad faan det är ju ingen jävla kylskåpsdörr jag öppnade, jag gläntade försiktigt och kikade in hajar du väl...

SL hävdar motsatsen.

Guest

Ang det där med att öppna dörrar och få fel reaktion.

Spelade WoD med en karaktär.

Snarlik situation.

SL - Det här kommer att ta ont, synd du inte tänkte efter lite.

Jag - Jag har featen Common Sense...

[Tystnad]

SL - Faaan....

\o/

Det är ENDA gången vi har haft en situation där det var hållbart att säga; Men det fattar du väll att jag inte gör....

Mer Warhammer, från helgen faktiskt.

Spelar 1, en kvinna förklädd till man, blir tillsagd av spelare 2, en kvinnlig tjuv, att försöka fråga runt bland en krogs manliga besökare om info efter en väldigt vacker rödklädd kvinna som varit där ofta. Spelare 1 går fram, misslyckas med sitt charmtest, går tillbaka och innan spelare 2 hinner fråga vad som hände säger spelare 1 med den ynkligaste rösten i manna minne

"De slåss ju" och håller sig markerande om armen där denne fått några manliga smällar i rent vänskapligt syfte. Spelare två, och resten av rummet, höjer ögonbrynen var av spelare 2 förvirrat svarar

"Var du uppväxt på en bondgård?"

Vi hade med en kille som alltid skulle tjaffsa om allt, han godkände aldrig spelets gång om det inte gick som han ville...

Våran SL fick nog: "Helt plötsligt dyker det upp en alv och sticker en dolk i ryggen på dig"

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...