Jump to content
Sign in to follow this  
Sorgeudd

Bästa rollspelscitat

Recommended Posts

Har suttit och roat mig med de här citaten ett bra tag nu; det känns som att det är dags att göra en insats!

*Det knackar på dörren*

RP Beatrice, Medelålders hemmafru: *öppnar* "Ja?"

RP Free, Svarthårig tonåring med rockar/punk-stil som för tillfället har en rätt underlig grön, pulserande sten inkörd mitt i pannan: *flinar mordiskt* "Beatrice Wells?"

Spelargrupp: *spänd tystnad*

Beatrice: *är tyst ett tag vid denna åsyn, suckar sedan och muttrar för sig själv:* "Hu ja ja, dagens ungdom. Ja, det är jag det, vad vill du unge man?"

Till saken hör väl att den gröna stenen ifråga var någon slags mind-control artefakt ditsatt av spelets huvudskurk.

Beatrice: *är tyst ett tag vid denna åsyn, suckar sedan och muttrar för sig själv:* "Hu ja ja, dagens ungdom. Ja, det är jag det, vad vill du unge man?"

Låter mer som en pensionär, tycker jag.

Låter mer som en pensionär, tycker jag.

Jo... en medelålders kvinna var förmodligen själv punkare i slutet av 70-talet. Eller ihop med en.

Men en dräpande replik var det i alla fall.

Kom igen, kul citat nu hörrni!

Två ghouls står vakt utanför en vampyrs rum, en kvinnlig vampyr med 5 i appearance.

"Ska vi gå in och stakea henne... Och sedan stakea henne?" *Wink-wink nudge-nudge*

Kom igen, kul citat nu hörrni!

Två ghouls står vakt utanför en vampyrs rum, en kvinnlig vampyr med 5 i appearance.

"Ska vi gå in och stakea henne... Och sedan stakea henne?" *Wink-wink nudge-nudge*

Wooo. Sexeh! >.>'

Jag vet inte om jag skrivit det förr, så här går:

"I'm the good looking pussy around here"

Bitter spelare då SL förklarade att SLP-katten de mötte minsann var SNYGGARE än hans muterade katt. Som hade PER 16.

hört under en session Resident evil: UBCS.

Doc: Varför planerar du attackera "tyranten"?

lil Mac: den bet och släpade iväg sarge.

doc: ah....

il Duce: sarge hade hans ipod.

Doc: ...

30 minuter senare efter att ha mött Sarge i muterad form.

Ice: kort och gott är planen att ni två distraherar med flashbangs och håller koll på vinschen medans Mac försöker få av bältet.

doc: du mediterar alltså ihop smidighets bonusar för att kunna få av tyranten kläderna.....

tech: well, det här tar ju speed dating till en helt ny nivå.

mac: käften, det fanns ingen tid att vänta till second date.

tech: du borde i allafall köpt blommor.

Ice: manwhore.

ytterligare 45 minuter senare. i stridens hetta, på väg ut ur "valvet" efter att en elektronikdetektor lockat till sig ze undead horde.

doc: nu skiter jag i den där j****a ipoden. DÖ! Apple elände!

(rullar för att skjuta sönder den)

Ice: Nej för f**n! portkoderna!

doc: ?

Ice: Portkoderna till valv dörren! I.C.E.nyckeln gick sönder så vi slängde in det på Ipoden istället.

doc: och det säger ni nu......

(blickar mot spelledaren, blickar mot de halv rullande tärningarna och slutligen mot ice. doc "hostar till" och sopar tärningarna av bordet)

Från Shadowrun, en utav mina SLP, en sardonisk och luttrad talismonger vid namn Ava har just analyserat en substans som visar sig vara en levande, radioaktiv organism med förmågan att lagra och överföra magisk energi. Organsimen såldes som drog som sparkade ut folk på astralplanet och laddade dem tillfälligt med rå magi. Upptäckten, vars natur är revolutionerande och otrolig på så otroligt många sätt fick Hans Rp vermin att ställa följande fråga:

Vermin: Det här är ju otroligt, varför slösa bort en sån upptäckt på droger?

Ava: I min erfarenhet brukar mänsklighetens första reaktion på något nytt och revolutionerande vara att försöka sätta på det, och om inte det går, snorta det.

Vi är några i klassen som spelar Drakar och Demoner, vi har klarat oss igenom Vildhjärta, och nu är vi inne i Snösaga.

Ibland uppstår lite märkliga situationer. Vid ett tillfälle är vi på ett gille, och där finns det kvinns. De flesta i gruppen för för sig att det är en bra idé att ragga, och de flesta av oss lyckas. Det som händer senare är inte lika.. hanterligt för alla. Till exempel dvärgen i gruppen.

"Va? Vad skulle jag göra sa du? Jag ska använda den och stoppa in den där?! Blää!"

Annars är det fint när karaktärer pratar om sig själva.

"Jag är inte läskig, jag är snäll. Jag har skägg!"

Vissa är bra på att spåra också...

Laini - Ser jag några spår?

SL - Mmm, du ser spår efter hjort... och...

Uter - Och fisk?!

Okej, Vampire, vi spelade GC och var i Barcelona på 1800-talet om jag inte minns fel, partyt består av en Ravnos (jag), en Catif/true bruhja, en gangrel, en bruhja, en tremere, en asamite och en lasombran. Asamiten och Lasombran var sabbat och hade pratat med den lokala sabbaten och blivit ombedda att döda stadens prins. Så de bestämmer sig för att få en ghoul att tända eld på havenet och lasombran får i uppgift att dominata ghoulen till att göra detta.

Så de pratar med en av prinsens ghouls och lasombran säger "ta den här facklan och lägg den på lämpligt ställe" och släpper sedan iväg ghoulen, som lugnt och sansat går iväg och lägger facklan i eldstaden i Prinsens arbetsrum och berättar för prinsen att asamiten och lasombran bett honom göra detta.

Under tiden sitter spelaren till asamiten och upprört tycke "men jag sa åt dig att ge honom lampolja och att säga att de skulle tända eld på prinsens säng efter att han gått och lagt sig!"

och spelaren till lamsombran tycker "men det var ju det jag menade att han skulle göra..."

varav gruppen viker sig av skratt.

Samma spelmöte lyckades jag plundra prinsens audiensrum eftersom alla andra gick från rummet och glömde att de lämnade den kleptomaniska ravnosen ensam, så jag plockade glatt ner allt från väggarna, firade ut det genom ett fönster, Chimerstryar hela rummet så det ser ut som vanligt , tricksar runt lite för att lura bort gangrelen med alldeles för hög humanity som insett sitt misstag men som utan auspex inte ser igenom illusionen, lurar tillslut bort honom med mer chimerstry och traskar runt hörnet, tar allt mitt loot och säljer det på svarta marknaden vilket erhåller mig två pluppar i resources. Sedan sitter en väldigt nöjd Ravnos och väntar på de andra nere i deras tillfälliga haven.

Beror på prinsen men normalt sätt 2-3.

Hur som helst, Call of Cthulhu. Spelarna undersöker ett mord och den nyfikne journalisten Mr Vincent har hittat spår som tyder på att en hund har färdats från brottsplatsen täckt i blod skakat av sig blod flera meter upp i luften och flugit igenom en trädkrona. Han diskuterar sina fynd med den mer jordnära fysikern Mr Whitaker. Fritt citerat.

Vincent: "Mördaren måste ha knivhuggit honom och, när han hörde Black knacka på dörren, kastat hunden ut genom fönstret och flytt. Hunden ruskar sedan av sig blodet medans den är i luften."

Whitaker: "Absurt! Han måste vara otroligt stark. Dessutom behöver hunden ha fötterna på marken för att kunna skaka av sig blodet. Fast jag antar att rent teoretiskt skulle den ha kunnat rotera runt sin egen axel. Och då bortser vi från det uppenbara: Varför skulle han kastat iväg hunden?"

Vincent: "Jag vet inte, han är väl psykopat!"

Två upprörda Kultspelare sätter en diskussion mellan sina karaktärer (den ena en MI5-förhörsledare/torterare, den andra en kampsportsmästare från Reeperbahn).

Spelare 1 (kampsportskungen): -Om det inte vore för mig skulle du vara död och begravd nu!

Spelare 1 (MI5): -Vart då?

Vi var med om en, i alla fall vi fann det otroligt roligt! - mycket för att allt kom så plötsligt, lustig situation i rollspelet Svenil.

Rollpersonerna infinner sig i ett köpcentrum och efter ett misslyckat snatteri så börjar det svärma av poliser och konstaplar överallt i byggnaden - det blir en kamp emellan gömställena och två av rollpersonerna gömmer sig i en liten toalett. Rollpersonerna består av Filip och Birger (karaktärstyperna dumskalle och ungkarl). De båda hör fotsteg marschera utanför och de bestämmer sig för att de måste ta sig ut på något annat sätt än dörren de kom in i. I det lilla rummet finns ingen ventilation, så det blir ingen Metal Gear lösning. Utan Birger börjar ta till våld med sin sopkvast på en av väggarna och får efter ett litet tag upp ett hål - en chans att fly! Men hålet är väldigt litet, så Filip och Birger utbyter varsin blick och de båda förstår - scenen efteråt bestod av episk musik:

"Den väldiga Birger plockar upp den korta och ägg-formade Filip i hans hängselbyxor, prövar svinga lite lätt för att sedan drämma in med dumskallens huvud rakt i det lilla hålet. Resultatet blir till att väggen står pall och Filip fastnar med huvudet. Birger får panik och råkar ha sönder kranen och vatten börjar spruta. För att det inte ska bli någon scen utanför dörren så täcker han springorna i dörren med papper så det inte ska rinna ut. Rummet fylls oroväckande snabbt och för att inte Filip ska kvävas av vattnet så limmar Birger runt huvudet på ynglingen och för att han inte ska bli blöt (av någon anledning) så limmar han fast Filips fötter upp längs väggen så att Filip som ligger i en obehaglig ställning upp längs väggen med huvudet inkört i väggen."

Uj, så här mycket hade jag kanske inte tänkt mig att skriva, men just scenen som händer här kanske inte är så "ovanlig" i rollspelet Svenil - utan det som blev en av det bästa kommentarerna var sen när Birger tvingas ta våld och går bärsärk genom köpcentrumet så kommer han efter ett tag ihåg sin trogna kompis Filip som fortfarande sitter kvar på toaletten - Birger springer upp till en vaktmästare och skriker. "Kom snabbt! Det har hänt en lite olycka!"

Tänk er nu komma till toaletten och se stackars Filip med det sprutande vattnet...

Ah, good times, good times!

sagt under en 40k match, jag vet att det inte är ett rollspel men hittade inget bättre så...

"Jag skjuter med mitt devastator squad på dina dark eldar warriors"

"Det där känns ungefär lika meningsfullt som att smälta smör med en multi-melta..."

Och detta sas under en Eon session där vi blivit attackerade av tre hyggelmonster.

"Två hyggel monster springer mot er från höger samtidigt som ni ser deras ledare smyga runt bakom er"

"Hur kan vi se att det är ledaren?"

"Det är ett... ohyggligt... hyggligt hyggelmonster!"

Spelade ett uppvaknande för Mage the awakening med en förstagångsspelare idag, han hade svårt att hitta på ett namn på sin karaktär så han tänkte ta namn från DC comic hjältar, så han tog ett förnamn och ett efternamn från två olika karaktärer i hopp om att det skulle resultera i ett namn som man inte automatiskt associerade med en redan existerande person/karaktär.

Resultatet blev John och efter lite funderande bestämde sig spelaren för efternamnet Wayne.

Jag började skratta direkt, men det tog en stund innan spelaren kopplade att han hade döpt sin karaktär till John Wayne :lol:

Götterdemmerung

SL: "Den fasansfulla varelsen gör ett utfall mot greven som chockad bara kan stå kvar och se på."

Rp (1): "Jag skjuter." Och kastar sina tärningar.

Rp (Greven): "Nej! Du kommer ju att träffa mig!"

Rp:(1): *Laddar hastigt sitt vapen och siktar*

Samtidigt som han säger sansat: Det är lugnt, vi har en fältskär...

Guest

Vi lyckas klämma ur oss en hel del när vi spelar, drar ett litet axplock.

"Är högt bra eller lågt?"

Lite problem vi hög/lågtärning

"Jag ska vara 1,95! Eller.. är det för långt för en människa?"

Karaktärsskapande kan alltid vara klurigt

"Om jag inte varit så kort hade jag varit längre än dig!"

En karaktär som är lite frustrerad över sin längd

"Tog han mitt slag!? Han kan inte vara människa! han måste vara krigsveteran!"

Man kan tydligen inte vara både och ^^

"Jag kommer förbi dig innan jag åker härifrån"

Vi kan bryta reglerna för både tid och rum tydligen ^^

"Slå en tärning om hur bra du lägger din sats"

Nej, vi spelade inte pleasure dungeon, en karaktär skulle bara ta lite sats innan han hoppade

"För att sätta käppar i krokbenet på han"

Det gäller att hålla koll på termerna när man vill jävlas med någon

"hälften? Jag läker en andradel alltså?"

"Matte, bomben funkar inte! Vi testar detonatorn!"

"Jag pillar lite på den och förundras av dess storhet."

Gravplundrare, inget snuskigt ^^

"Har jag någonsin sett en flygande fågel?"

Inte lätt att veta vad karaktären genomgått i sitt tidigare liv

"var jag nykter den kvällen, eller körde jag?"

Mutant chronicles, inte lätt att hålla koll på allt

Det var väl vad jag kom på såhär på rak arm. Vi brukar skriva upp lite kommentarer då och då på whiteboardtavlan ^^

I DoDT så blir RP: na stoppade av en misstänksam hirdman vid stadsporten till Saaga.

Hirdmannen börjar gå mot gruppens lönnmörderska, som bär på diverse stöldgods under manteln.

Hirdman: Jag tyckte att jag såg något glimma till under din mantel...

Spelaren: Å raring, kroppsvisitera mig inte, jag är redan så kåt...

Guest

"Ritualen gör att man luktar blå"

efter fummel på arcana i dod, vid ett försök att förstå vad koboldernas ritual gjorde

Kommer inte ihåg om jag postat denna än...

Coriolis. En välbevakad tunnel i en asteroidstation.

SL: "Ur väggen väller det fram en kulspruta." Visar något stort med händerna.

Spelare: "Väller!?"

SL: "Ja, du vet... Sitter där som en fet rackare."

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...