Gå till innehåll
Sorgeudd

Bästa rollspelscitat

Recommended Posts

Dessa Citaten kommer ifrån en Drakar och Demoner session.

Johannes - "Inta en pinne, där borta i skogen, så kan ni ta och grilla lite korv...Näej...Kött"

Simon - "Jag eldar pinnen över elden"

SL - "Den brinner"

Simon - "Bra"

SL - "Den brinner, vad gör du?"

Simon - "Va?"

SL - "Den Brinner neråt"

Johannes - "Jag slänger in en vedpinne i elden"

SL - "Simon du märker att mannen bredvid dig tar din pinne och slänger in den i elden"

- Kommentera vid besök!

Dessa citaten kommer ifrån en Kult session.

*Detta sker efter att rollspelet spårat ur, och SL pallar inte mer och vill sova. Rollpersonerna flyr ifrån Uppdraget* (8h game time, varav 20 min uppdragstid)

Simon - "Vi fortsätter längre in i öknen"

SL - "Ni är nu långt inne i öknen, Och ni ser något längre fram vid horisonten"

Simon - "Vad är det vi ser?"

SL - "Lite längre fram så ser ni, 40 stycken polisbilar och EN helikopter"

John - "Jahapp"

SL - "Ni blir alla arresterade och bortförda till en anstalt, och där slutar uppdraget. Inga hjältepoäng eller Erfarenhetspoäng delas ut"

SL - "God Natt"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon gång under tidigt 90-tal utspelade sig följande incident: Gruppen av RP har knyckt några viktiga dokument från något ordens-sällskap i en lagom stor stad och lyckas ta sig fram till stadsmuren innan någon slår alarm. Plötsligt blir det liv och rörelse medan medlemmarna i gruppen en och en klättrar upp för ett rep vi tidigare har kastat över muren för att underlätta vår flykt. SL bestämmer att siste man upp , Grymvig, behöver slå ett negativ-modifierat slag på sin smidighet för att ta sig upp emedan han är mer stressad än övriga då vakthundar skällandes kommer ut ifrån en gränd samtidigt som han greppar repet. Spelledaren slår själv slaget, meddelar att det misslyckats vilket följs av att spelaren slår en machete genom spelledarskärmen. (Macheten hade ngn släkting till SL köpt borta i asien eller hur det nu var och han hade haft framme den och visat och skrutit en stund innan spelet kom igång.)

Efter mycket om och men och medlande och löften om ersättning bestämmer vi oss för att återuppta spelet. Spelledaren blänger surt över kanten på sin ihoptejpade skärm: "Ni hör ett konstigt ljud, uppanifrån liksom. När ni tittar upp ser ni en meteorit som landar på Grymvig, han dör."

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kanske redan sagt detta, en karaktär ger bort pengar till en kyrka, en annan karaktär (Spelaren mer än karaktären) tycker att det var förbannat dumt gjort då dom själva kan använda pengarna.

Snälla karaktären: "men kyrkan använder pengarna till massa bra saker."

Dumma karaktären: "Som vad då?"

Snälla karaktären: "till exemplet ger dom till smältande barn i afrika?"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Från rollspel i Krilloan idag

Han tog Kvinnan och högg kniven.....

det skulle jag vilja se vilket mystiskt överfall

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Under några sessioner då vår grupp spelat W40kDH har följande roliga bitar dykt upp.

I ett läge där vi längre fram på en stig fått syn på några pleaguebearers kommer gruppens scum(Keihl) på en briljant ide att använda sig av den grupp guardsmen de har med sig:

"Okej, vi säger åt honom att locka till sig demonerna, springa genom minfältet rakt in i vår skottlinje samtidigt som vårt Heavy Support haglar bomber över alltihop...Sen får han medalj!"

"Så ni menar att allt som har hänt här är på grund av ett besatt skrivbord?" en präst då vi SP hade bestämt oss för att söka ledtrådar genom att slå sönder samtliga möbler i en kyrka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag är en SL i själen och brukar alltid(med undantag för när min flickvän spelleder), spelleda för två av mina kusiner, min syster och flickvännen(vi spelar D&D 4ed), när alla känner varandra får man ofta ett gott skratt då och då, både in och off game, och ibland i lite av en kombination. Här är i alla fall några exempel:

I första rollspelet i min egenskapta värld har ett rike mystiskt överrumplats av en invasion av odöda, min minsta kusin spelade här rogue och gjorde ett försök till sneak attack på en odöd som stod och bara stod. Han rörde sig runt den försiktigt för att få surprise-bonus och gjorde till slut sin attack. Den stackars saten slog en 1:a! Alla förutsättningar som bara strålade mot honom gick åt helvete, men jag lät honom i alla fall få skära ett jack över den odödas skinkor som tröst varpå han blev "Corren, stjärtdräparen"

Samma kusin hörde dessutom fel när hans senare barbar/människa fick titeln "Jätten från Norr" och senare presenterar sig i ett annat äventyr.

Barbar: Alla vet vem jag är

Värdshusvärd: Jaså? Vem är ni då?

Barbar: Jag är Racso! Geten från norr! *Stolt*

Alla skrattade arslet av sig xD

Att ha en barbar i teamet är guld värt för alla småhändelser det kan generera, särskilt när spelaren inte ens behöver spela slötänkt: Teamets warlock hade somnat i ren utmattning och teamet attackeras av orcher utanför. Barbaren springer in för att väcka henne (sjusovare!)

Barbar(OFF): Jag petar till henne på näsan för att väcka henne.

Vi rollar för skojs skull för att se om han petar henne för hårt.

Resultatet blev en 20.

Jag: Du bryter näsan av Fiona som vaknar med ett högt skrik.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi spelade lite för skojs skull häromveckan, och vi befann oss i ett rum i en borg, tjugo meter över marken. En brinnande vakt hoppar ut genom fönstret:

SL: vad gör du?

Spelaren: Jag hugger huvet av han!!!

Åhh vad vi skratta, givetvis menade han vakten som hade attackerat honom förra rundan, men ändå :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I Scion, så spelar just nu rollspelarna bara människor som inte är medveten om att de är avkommor ifrån gudarna. En ny pyramid har upptäckts långt ner i sanden i egypten som rollpersonerna tillsammans ledda av en arkelog och massa myndigheter håller på att gräva fram och ska utforska. Efter en dags försening vid öppnadet utav dörren till pyramiden pga Egyptens myndigheter besöker en av rollspelarna spärrområdet och försöker övertala vakten att ta sig in för undersöka något som han såg glimra till under dagen. Först försöker han kallprata med vakten vilket leder till detta:

Spelare: "Det underbart att vi hittat en till pyramid, vilket kulturarv de ger Egypten"

Militärvakten: "Ja det är väl bra för turismen och så"

Spelare: "Plus för inte prata om att vi får lära oss mer av historien"

Militärvakten: "Pyramid som pyramid"

Spelare: "Det är bara toppen"

Militärvakten är förvånad, tittar sig bakåt på pyramiden oroligt och ser sedan tillbaks på spelaren.

Militärvakten: "Jag tycker de verkar ha grävt fram hela pyramiden, inte bara toppen."

Spelare: "Va? Nej.. jag menar.. inte så!"

Vi utbrister i skratt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Typ ett år sen och med den väldigt oseriösa spelgruppen jag spelar med så hände det sen händelse jag vill lägga till...

I dod :oops: umm 6 eller 7 .

Rp 1: men vadå jag kan inte skjuta vaktposterna härifrån jag vet ju att dom finns där

SL: ... det är 3 svängar i ravinen tills du kan se dom

Rp 1: Meh ja kan ju lobba pilen. Inte som att vaktposter rör på sig

Rp 2: (Lite mer seriös iaf) Vi kan ju bara lämna dom och smyga förbi in till stället. DUH

Rp 1: de blir ju inge kul :( ju

Rp 1: elr vänta lite (viskar med Rp 2

Rp 2:Utbrister JAAAA o börjar asflabba

När dom har lugnat ner sig så berättar dom att Rp 2 (som är savenpaha präst) att han gör sig till en hök (en av hans förmågor) han siktar in sig på vaktposterna i ett torn o dyker.

Rp 2: Dropping mah load

SL: Va?

Rp 2: jo du vet jag släpper all sån där vit klegg som fåglar har på han

Först så asgarva vi bara men sen fatta vi va han mena o de va inte lika najs :/ meh man måste ju contributa lite =P

Kan lägga till att planen var smartare än man tror eftersom vi va tvungna att i hemlighet transportera in en stor vagn dit utan att någon märkte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

DEt var en gång när vi spelade mutant undergångens arvtagare :) En robot med för många nya delar (som har sånkt hans rbtpål riktigt jävligt) iaf så blir vår grupp attackerad av en massa fanatiker och vi börjar bli desperata när vi slagit ijäl typ 100 var o det fortf finn hur jävla många som helst så rbt säger " I'MMahcharging mah lazah" och vår snälla sl slår för hans rbtpål..,

plötsligt så exploderar robotens huvud när all hans energi åker upp till ögonen för att bli laser . ni ser inte ett skit och blir förblindade i 2 timmar. 2 timmar senare och vi är på samma plats väntar på att kunna se igen så ser vår muterade katt... Alla fanatiker har blivit utplånade, eftersom han siktade på dom. efter det så slutade vi försöka tävla i killcount eftersom ingen nånsin skulle kunna utföra den saken igen... så nu när vi möter op bossr så säger vi bara IMMA CHARGIN HAM LAZAH

hmm jag suger på att förklara men hoppas nån får ett litet garv av detta iaf =P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

DnD, två krigare som smyger runt i en okänd borg, bepansrade och beväpnade till tänderna.

De hör någon komma så de slinker in igenom första bästa dörr och finner sig stå i dasset. När stegen närmar sig och dörren öppnas bereder de sig på att snabbt hugga ned vad som än är där för att inte röja sin närvaro i slottet.

Det är en dräng som kommer in, rycker till av skräck och är just på väg att skrika då. Innan någon hinner göra något slänger den ena spelaren ur sig.

"Inga monster här inne, rummet är säkrat."

/Pysslingen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Två rollpersoner bevittnar upptakten till ett mord på en liten pojke.

Scott: "Vi måste hjälpa barnet!"

Zarun med likgiltig, nästan irriterad röst: "Scott, det finns många barn i gränsrymden."

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

"Ni står där och försöker få upp den men till slut tycker Armand det är pinsamt och går helt enkelt upp och gör det."

SL beskrev när vi försökte sätta upp ett vindskydd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

finns en hel del från Mutant, eftersom det e helt klart det bästa rollspelet. Klassiskt, kul och bra tärningar!

finns en hel del kärlekscitat därifrån.... saknar det, dax att hitta tillbaka till Mutant!!!!!!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SL: "En gigantisk Minotaur hoppar ned från taket och samtidigt gör ett kraftigt hug mot publiken. Fjorton personer förlorar sitt huvud när minotauren landar på marken med en duns."

Rollspelare: "Är dem döda?"

Resten garavade ärslet av sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SL, efter en diskussion om xp i DnD, refererar till en tidigare situation när en vakt hade ramlat ner från trappan:

Hade han dött hade ni ändå inte fått xp för det.

Jag, trött och tänker inte på vad jag säger:

Jo magikern skulle få det, han är inom xp range.

Det hela mötes av skratt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hoke tid att lägga ut en del citat.

Vi spelade Mutant:UA och där hade vi en tunnelräv som hette Vector X7 han hade tidigare under dagen glatt införskaffat sig ett par rökgranater.

Vi står i ett trapphus på väg till Krystos Mollberg, det sker en konversation om hur vi ska få ut honom ur sin lägenhet, efter mycket prat blir Vector trött på det och vänder sig till gruppens teknolog som hade en mazer.

"Men om vi smälter dörrarna systematiskt så kommer han inte att bli förvånad när hans dörr blir smält, vi kan börja med sur gubbens lägenhet."

Detta ledde till ett den skratt och att spelaren fick höra det väldigt länge.

Vi smälte in dörrarna utan vi dödade sur gubben och tog hans lägenhet för att planera.

Igen så blev Vector trött och gick ut i trapphuset med sina nya fina granater och drar sprinten ur en av dom, han slänger den på marken och skriker:

"Det brinner" Och ur granaten kommer det blå rök. Dock så fick vi ut Krystos efter denna händelse.

Samma spelare men med en karaktär som hette Bosse Nedom, presenterade sig alltid som "Tjenare Bosse Nedom från Nordholmia, Läkare till yrket." Oavsett situation.

Jag var Sl i en grupp för mutant nått år senare där vi hade en IMM som var i en fajt. Klockan var sent och spelaren tar skada från ett gevär.

Spelare: Ok hur mycket skada tar jag och vart?

SL: Du tar 5 skada i din 2:a vad säger du?

Spelare: *Glad i rösten och med ett leende på läpparna.* "Jag tar det som en man."

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Kom på ett annat riktigt bra citat.

Spelaren var en infiltratörs robot i M:UA, han skulle distrahera en krogägare. Så han beställen en macka med fin ost, när han får den så tar han en tugga.

Han blir väldigt arg för det är dålig ost, så han håller den bästa utställningen om varför ägaren ska skämmas, det tog minst 7 minuter hela utskällningen och såklart på slutet kommer det en liten groda.

Spelare: ...att du kan servera en sådan ost som smakar som en träskmutant luktar efter en simtur, det gör mig väldigt, VÄLDIGT UPPHETSAD!

Såklart skulle det vara upprörd med det vart tyst i ca 30 sekunder innan alla började att skratta. Var en underbar monolog som slutade värdigt roligt och som i alla rollspels grupper så fick han höra det väldigt länge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu