Gå till innehåll
ion

Handlingar

Recommended Posts

Saknar lite saker i handlingarna som skulle vara önskvärt.

• Valberedningens förslag (Finns ju på forumet så det skulle kanske inte vara så svårt att ha med)
  • Ekonomisk berättelse
  • Revisionsberättelse

Varför saknas de?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett tips om du vill se de handlingarna innan mötet är att vända dig till valberedning och revisorer. Den ekonomiska rapporten skrivs av Jimmie Z eftersom Patrik har personliga skäl för att inte göra det. Jimmie har rapporten klar till årsmötet, men svarar säkert gärna på frågor innan om du har frågor du vill ha svar på genast.

Har du inte kontaktuppgifter till dessa går det bra att pm:a mig, så får du adresser och telefonnummer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Saknar lite saker i handlingarna som skulle vara önskvärt.

[*]Valberedningens förslag (Finns ju på forumet så det skulle kanske inte vara så svårt att ha med)

...

Varför saknas de?

Valberedningens förslag har dock ändrats lite grann eftersom vi har fått två avhopp från vårt urspreungliga förslag. Vi försöker nu att lösa detta genom att få ihop ett nytt förslag så valberedningens förslag som skulle gått ut med handlignarna hade inte varit ett komplett förslag dessutom hade vissa i de förslaget inte velat vara kvar. Dessutom finns de på forumet i en egen tråd som sagt var ju.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm... mindre än en vecka till årsmötet... fortfarande inga ekonomiska handlingar... hade av någon anledning fått för mig att ni skulle ha lätt för att få fram det i år...

Att valberedningen förslag inte är riktigt färdigt får man väl leva med, men varför inte lägga med förslaget i den form det är? Tomma posterna får valberedningen yttra sig om på mötet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men det finns inte med i handlingarna eller ens en referens till att det finns på forumet, jag skulle vilja sett handlingar för mer än en vecka sedan med (det dåvarande) styrelseförslaget. Och det andra sakerna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Otto: Det där är bara flaming, och sådant ska vi inte syssla med på detta forum! Jag ska be administratör att radera ditt meddelande, har inte rättighet att göra det själv.

Övriga medlemmar i forumet ger dig alla möjligheter att informera dig, du får epostadresser till de som sitter på kunskapen ifrån styrelsen, valberedningen informerar dig om var informationen ligger. Övriga handlingar det talas om ligger på extern part, även dit får du möjlighet att söka kontakt.

Vad är det du klagar över? Du får jättegärna berätta, men gör det sakligt så att det kan rättas till ifall det är något som upplevs felaktigt. Men lägg inte dina ord i munnen på folk och påstå att de står för saker de inte gör!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var inte meningen att lägga ord i någons mun, jag ville bara antyda en viss bitterhet över de svar jag fått (något som verkade gå fram). Skulle jag ha varit för hård i mina kommentarer beklagar jag.

För mig så handlar det inte om informationen går att få tag på om man anstränger sig tillräckligt mycket, Jag tycker att när det är årsmöte ska styrelsen gör allt de kan för att se till så att så kompletta handlingar kommer ut till medlemmarna i tid. Jag anser att se till så att årsmötet är väl förberett och kan vara effektivt och demokratiskt är det viktigaste styrelsen gör under året.

Man ska inte behöva anstränga sig för att kunna ta ett informerat beslut, alla ska få tillgång till kompletta uppgifter, annars riskerar man att lämna ute alla som inte är i "loopen". Jag trodde det var något som var självklart i sverok.

Sen måste jag få reagera på att du tycker min post ska raderas. Jag är fruktansvärt allergisk mot att åsikter eller anklagelser i någon form raderas. En varning är så mycket bättre och vill du understryka att vinklingar inte är ok på forumet är det väl bättre att det markeras i posten att författaren varnades för den.

Hoppas du kan leva med sakligheten i min post denna gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu