Jump to content
Sign in to follow this  
Battlefighter

Terräng, tips och guider

Recommended Posts

Och var ligger priset på kullen ungefär?

Det är såklart väldigt svårt att ge ett pris bara sådär. Men om jag räknar på tillverkningskostnad och tillverkning, så bör ett sådant verk hamna på runt 100-150:-.

Men inget pris är hugget i sten direkt. Om jag får en förfrågan att göra t. ex en Necron-terräng, så handlar mycket om hur mycket tid det tar att göra det.

Jag har kollat lite uppgifter om fraktkostnader, och upptäckte att det kostar ungefär 45:-. Så det blir egentligen inga stora summor.

/P

Finns andra företag som gör ok billig terräng det va mest dom jag tänkte på.

GW har alltid gjort saker som kostat skjortan.

Din link verka inte fungera och jag orkar inte kolla igenom 10 sidor för att hitta dom bilderna

Finns andra företag som gör ok billig terräng det va mest dom jag tänkte på.

GW har alltid gjort saker som kostat skjortan.

Din link verka inte fungera och jag orkar inte kolla igenom 10 sidor för att hitta dom bilderna

Länken funkar perfekt, och mina bilder ligger på sidan 8-9. Men jag lägger upp en extra bild för er rookies där ute. -.-

http://i539.photobucket.com/albums/ff35 ... MG1062.jpg

Tänkte för en gångs skull passa på att faktiskt dela med mig lite av färdig terräng - jag brukar vara dålig på det annars.

Den här gången är det hus till Flames of War. Vi bestämde oss för att göra ett gäng kåkar med en standardmall som grund för att få lite fart på produktionen - den till vänster följer mallen, den till höger påbörjades innan och skiljer sig lite. Ska försöka fota de andra två kåkarna som följer samma mall på onsdag, de står i fel stad just nu.

Materialen är foamboard, kartong, balsa, cocktailpinne och ståltråd. De taken tar rätt lång tid att göra om man ska göra dem snygga - ödekåken till vänster tog max en halvtimme för alla takpannor, räknat både limtid och målningstid (inte inräknat torktid). Den till höger vill jag inte ens tänka på - snedtak som övergår i annat snedtak är en pina, även om man inte alls ser det från den här vinkeln :)

post-3-142080580778_thumb.jpg

Här har ni min andra "färdiga" spelplan :) Jag gjorde denna mer öppen, alla saker som står på den går att ta bort. jag placerade dom där för att den skulle se bättre ut, hehe.

20101017_table02.jpg20101017_table04.jpg

hope u like

/KNEjk

Här har ni min andra "färdiga" spelplan :) Jag gjorde denna mer öppen, alla saker som står på den går att ta bort. jag placerade dom där för att den skulle se bättre ut, hehe.

20101017_table02.jpg20101017_table04.jpg

hope u like

/KNEjk

Riktigt snygg spelplan, tyvärr kan jag inte säga desamma om din profilbild får lite äckelkänslor över den..lol

Guest

Ååh, tack så mycket. jag försökte frambringa lite illamående med den, nej men skämt å sido, den är från en maskerad... nä jag skoja, jag brukar klä mig så, alltså jag skoja igen, eller gjorde jag det?

Håller på med lite hus jag med faktiskt, men jag har inte kommit längre än basen och lite kartonger :)

unfisnished%20house.jpg

Det ser sådär ut nu, men det kommer bli bra! :D

/KNEjk

Tyvärr så bor jag inte i närheten, västkusten närmare bestämt. En Ö utanför Stenungsund som heter Tjörn, ligger ca 5mil från Göteborg. Det kan bli jobbigt med frakten.

Jag har ingen aning om priset faktiskt. material + tid. Tar väl ungefär en vecka att göra en plan, beror på hur mycket jag jobbar osv.

Tyvärr så bor jag inte i närheten, västkusten närmare bestämt. En Ö utanför Stenungsund som heter Tjörn, ligger ca 5mil från Göteborg. Det kan bli jobbigt med frakten.

Jag har ingen aning om priset faktiskt. material + tid. Tar väl ungefär en vecka att göra en plan, beror på hur mycket jag jobbar osv.

Eftersom du bor på Västkusten är det ingen ide då frakten skulle bli skyhög.

skyhög blir den nog inte, jag beställde nyligen en barnvagn från England, det gick på 250kr i frakt.

Då tycker jag du ska kolla på postens avgifter på stora skrymande saker som väger över 2 kilo.

Jag ha fått tröjor från Thailand som kostat ca 160 bath att skicka men skulle du skicka dom till Thailand då lär det kosta bra mycke mer.

Men 200-300kr får man nog räkna med

Så det är skillnad på när man skickar inom eller från Sverige? :o

Tror att kostnaden skiljer om du skickar från Sverige eller till, iallafall min erfarenhet...

Sen är det alltid mindre kul att slänga bort 200+kr i frakt.

Men nu tillbaka till topicen..:)

Kollade för skojs skull vad det skulle kosta att skicka tillbaka tröjan till Thailand, skulle gå på 90kr....och från Thailand till Sverige kostade det 160 bath ca 36kr

Riktigt snygga hus Kriss! :D

Hade du tänkt att lägga ut mallarna eftersom du gör dem? :)

http://www.figurkrigsspil.dk/filer/ww2_houses.pdf

Vi spacklar dem också - väldigt lätt - för att få något att drybrusha, annars är det rätt likt. Har bara gett oss på småhusen än så länge, i och med att de passar bäst in i den terräng vi har.

Jag gillar ditt bräde för övrigt, ser riktigt fint ut.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...