Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Exil

SL söker spelare i Stockholm

Recommended Posts

Guest

Hej

Jag är en gammal (30) rollspelare/SL som är sugen på att plocka upp min gamla hobby igen. Var många år sedan sist. Har tidigare spelat de flesta av de äldre svenska spelen, Drakar och Demoner, Mutant etc., men har inget emot att testa något nytt. För egen del är jag främst intresserad av att leda en Svavelvinter-kampanj (gamla Drakar och Demoner alltså) och också gärna en i MERP. Även nya varianten av Western vekar bra, även om jag inte provat det särskilt mycket. Att ett spel skapar spännande miljöer är det som jag tycker är viktigast. Effektiva regler är i och för sig ett bra sätt att styra händelseutvecklingen men kommer trots allt i andra hand.

Ni som tycker det verkar intressant, skriv en rad. Jag finns på Södermalm i Stockholm och letar främst andra spelare i min egen ålder.

Hälsningar

/E

Hej!

Såg ditt svar till mig i andra tråden, så jag skriver en liten snutt här också!

Kort och gott så håller jag på att försöka hitta lite folk för spelande ca varannan vecka, helst helg och gärna 6-8 timmar åt gången. Har prövat vardagskvällar med 3-4 timmar, varav minst 1 går åt till det sociala, och det blir inte mycket kvar då..

Jag bor i norrort, så har mest letat folk däromkring.. men vi får se hur det går, jag kan vara intresserad av att hoppa med i någon grupp längre söderut också om det inte löser sig här :)

Guest

Hej igen

Jag verkar befinna mig i samma läge som du. Knepigt. Vi får väl se vad för svar som kommer in på denna annonsen... Hur många är ni annars?

/Erik

Tjena!

Jag är eventuellt intresserad av att spela en del och är också en gamling (27) Jag bor lite norr om stan men kan tänka mig att pendla (ifall du inte bor sjukt långt söderöver). Svavelvinter har jag sorgligt nog både spelat och läst igenom, liksom det flesta konstruerade äventyr till drakar och demoner, det är länge sedan men inte så länge sen. Jag jobbar ofta lite märkliga tider så det kan skära sig, men hör av dig ifall du fortfarande behöver spelare. MERP låter intressant (ifall det är det är den svenska versionen så har jag sl:at de flesta äventyren där också) men western skulle vara toppen då jag inte har spelat i den settingen förut.

Ha det bra

Fredrik

Guest

Ja, Svavelvinter är ett bra spel... Vad gäller MERP har jag många moduler på engelska (dessutom är äventyren egentligen mest "settings" utan en tydlig händelsekedja, som man därför kan vända och vrida på lite som man vill).

Ännu för tidigt att säga om jag får ihop en spelgrupp eller ej, vi får se vad som händer framöver.

/Erik

Interesserad!

Jag er en 33-årig veteran som har spelat rollspel i Norge i 20+ år. Bor och arbetar här i Stockholm nu och värkar efter lite rollspel igen.

Sender ett pm :)

Hej,

Hur har det gått? Har ni funnit varandra eller finns det plats för en spelare till? =) Jag har nämligen också börjat bli sugen på att återuppta rollspelandet igen efter 7-8 års uppehåll (också 30 år nu).

Och jag slår mig själv varje gång jag ser ett tillfälle att få spela Svavelvinter, för jag har varit så pass dum att jag också har läst hela sviten (och spellett hälften). Men jag är bra på att spela min karaktär efter vad hon vet och ignorera vad jag som spelare vet! *lovar!*. Snälla, får jag vara med? =) Svavelvinter är mitt absoluta favoritäventyr, alla kategorier!

Annars kanske vi kan hitta något annat roligt att spela. Jag får medge att jag har en liten förkärlek för fantasy (och då gärna Drakar och Demoner), men jag spelar gärna annat också. På den tid då det begav sig så spelade jag mest Drakar och Demoner, Mutant 2089, Cyberpunk, och en del Stjärnornas krig, Kult och Wasteland. Jag spelledde också en hel del, mest Sagan om Ringen och Khelataar, samt en del Cyberpunk. Andra spel som jag är intresserad av är t.ex. Ars Magica, Västmark och Exalted.

På den tiden så var jag rätt inne på jordnära realism, men nu tror jag att jag gärna spelar lite lättsammare, kanske "fantastisk realism". Jag ser gärna karaktärer som är förankrade i världen, med relationer till varandra och till SLP, och som drivs till äventyren genom sin bakgrund och egna motiv. Fast det bör förstås hållas på en lagom nivå, så det inte blir allt för prestationsångestigt (been there done that). Att det är trevligt och roligt är förstås viktigast =)

Jag bor i centrala Stockholm, och kan tänka mig att ta mig så långt som tunnelbanan eller pendeltåget räcker för att spela, alternativt erbjuda spelplats hemma hos mig.

/Per Olof

Skulle också gärna hänga på Svavelvinter då det är en av de få kampanjer jag aldrig hittat någon grupp som INTE spelat.... så jag har aldrig fått möjligheten! :( Men jag har sparat på den! :mrgreen:

Eventuellt är sambon också intresserad, vi är 33 och 32, kille, tjej, bilburna, sociala och flexibla vad gäller spelstil! :)

Guest

Hej

Tack för intresset men vi har nu fått ihop en spelgrupp som vi tycker är av lagom stor, så vi har tänkt att avvakta med nya spelare. Vi kommer att emellertid att börja med Svavelvinter-kampanjen, vilken är ganska omfattande, så om det skulle visa sig längre fram att vi tycker att vi är för få kommer vi att gå ut på forumet igen.

/E

Hej

Jag heter Marcus och försöker hitta en rollspelsgrupp att vara med i åldrarna 23 år och uppåt vilka rollspel spelar ni och vilka åldrar är ni. Jag är 34 år bor på St Eriksplan skulle du vilja spela andra rollspel också ? hör av dig till

mse@comhem.se

Marcus

ni som inte fick plats i denna gruppen kan ju bilda en egen

verkade vara många som var sugen på spel

gäller bara att en av er uteblivna tar tag i det

hade själv gjort det om jag inte bodde i gbg

Guest

Kul att det finns intresse. Se dock mitt svar från 080523. Men som sagt, jag kan tänka mig att vi tar en diskussion om fler spelare när väl den första Svavelvinter-delen är avklarad.

/E

Guest

Hej.

Jag är 31 och intresserad av att lira rollspel. Jag kommer att befinna mig i Stockholmsområdet (Kista) till i slutet av augusti. Jag har ingen bra lokal själv för spelandet.

Kan tänka mig att spelleda nyaste SW eller vara med som spelare i vilket spel som helst.

Lite sent ute i den här tråden men man kan alltid göra ett försök.

Är en 26årig avdankad spelare/spelledare som är intresserad av lite spel nån gång var annan vecka eller så. Setting spelar ingen roll. Har provat det mesta. Inga spelare under 21-22 år eller hur ung man nu ska vara för att få mig att känna mig gammal. ;)

Bor central i Stockholm. Släng ett mail: christopher_marken@yahoo.se eller ett PM.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...