Gå till innehåll
Gäst KrisB

Göteborg: D&D,

Recommended Posts

Gäst

Hello, I wish to play D&D (or even better AD&D), with people in Göteborg. I am 24 years old (student at chalmers), and misses my old hobby, after I moved to Göteborg. I am norwegian, and have no problems with playing in a swedish speaking group.

I have much experience with being a DM (mostly in planescape), but would like to just be a player this time. Any setting is ok.

Is there any group I could join, or others wanting to play?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Vi är en förening som kör D&D (dungeons & dragons) där de flesta av de som är med är från chalmers.

Om du kontaktar mig med ett mail eller PM så kan jag hänvisa dig till vår ordförande i föreningen.

Just nu har vi dock bara en grupp som är full med spelare men vi satsar på att försöka bygga ut och ha en grupp till när vi hittar spelare och spelledare. Du och en till är intresserade av grupp men vi saknar ändå SL (inget krav på att du ska göra det alltså) och fler spelare till andra gruppen i nuläget. Vi tar dock gärna emot ditt intresse och hör av oss när vi får tag i fler personer om du är intresserad av att spela.

"Vargman"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Det mesta förutom svenska spel(har ingen erfarenhet) och fantasy spel.

Dvs:

oWOD(Vampire, Demon, Werewolf, Mage)

nWOD(Vampire, Werewolf, Promethean, Scion)

Call of Cthulhu/Delta Green

Indie spel(DitV, DRYH, SotC, oCtane, vad some helst egentligen).

Jag är nämligen inte så bra på fantasy spel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok. Vi kör i dagsläget endats Dungeons & Dragons.

Vet inte om vi i framtiden kommer köra något annat. Men starta gärna en tråd till för de som vill spela de spel du nämner koller kanske inte i en tråd om D&D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ofint att svara på svenska när han ber på eng och antagligen inte kan så mycket svenska

testa på eng så kanske ni har en till spelare

please answer in english so he stand a chans for some gaming :wink:

swedish is a hard language

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
I am norwegian, and have no problems with playing in a swedish speaking group.

Jag utgick från att norska människor oftast förstår svenska i skrift.

Dessutom om de pluggar på en svensk skola så bör de kunna förstå svenska språket.

Kan de även spela i en svensktalande grupp borde han antagligen kunna lite mer än bara lite svenska med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen fara Erik!

Har själv missat info ibland ju och när jag nu läste mitt svar kanske de kan tolkas som tyket och lite aggressivt men så var inte meningen. Inga hard feelings från min sida i alla fall. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst karl m
På 2008-02-13 på 22:32, Vargman säger:

Hejsan!

Vi är en förening som kör D&D (dungeons & dragons) där de flesta av de som är med är från chalmers.

Om du kontaktar mig med ett mail eller PM så kan jag hänvisa dig till vår ordförande i föreningen.

Just nu har vi dock bara en grupp som är full med spelare men vi satsar på att försöka bygga ut och ha en grupp till när vi hittar spelare och spelledare. Du och en till är intresserade av grupp men vi saknar ändå SL (inget krav på att du ska göra det alltså) och fler spelare till andra gruppen i nuläget. Vi tar dock gärna emot ditt intresse och hör av oss när vi får tag i fler personer om du är intresserad av att spela.

"Vargman"

hej jag och en kompis spelar dnd jag är 18 han är 17-16 vi undrar om vi skull kuna vara med men vi går inte på Chalmers 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu