Jump to content
Sign in to follow this  
east hunter

Två frågor

Recommended Posts

Jag tappade bort en sida och skulle va tacksam om nån som vet om den kan svara.

på sidan så kunde man köpa massa formar så att man kunnde gjuta egen tärren.

en annan fråga angående dipping.

har aldrig provat dipping och jag undrar om ni tror att det skulle bli bra på ´´mordor orcs´´

I sånt fall skulle någon kunna föklara hur man använder dippin i detalj, måste man använda en

borrmaskin för att dippen inte ska göra figuren kolsvart?

Länk på orcerna: http://uk.games-workshop.com/mordor/min ... allery/97/

det skulle säkert funka bra, jag använder vanlig träbets från bygg ole, sedan håller jag i basen på figuren med en tång och skakar av överbliven bets. Det blit helt okej men man måste ju såklart snygga till lite efter dippen, man ska inte tro att det är helt färdigt efter att man skakat av modellerna.

O du har en lite tjockare lr klibbigare dipp är antagligen borrmaskin att föredra men jag har hitintils klarat mig utan.

Jag använder mig av quick dip (standard) och har sett bilder från andra som också använt det och man får bra resultat. Ska du doppa modellen måste du dock skaka den HÅRT!. Därav att dom rekomenderar att man är utomhus och inte har så mycket kläder på sig som man är rädd om. Eller så kan man använda en pensel och pensla på, fungerar också bra. Sen efteråt kan man om man vill måla på ett tunt lager mattare lack om man tycker det blir för glansigt.

tror ni att dippen som dom säljer på Dragons lair är bra. ska man använda den mötka eller den ljusare?

den är bra, jag skulle absolut ta en lite mörkare variant, du kan alltid späda den lite om den är för mörk.

Jag skulle ta ngt brunt lr grönt som lr annat "murrigt", tar du för ljusa färger så bli det inge bra. tänk också på att du måste ha lika jämna fina lager som om du hade tänk måla som vanligt istället för dippa.

kolla den här guiden den e rätt bra...

http://www.dysartes.com/model/painting/Dipping1.php

du kan ju också måla på dippen med pensel, på det sättet slipper du all dumma kommentarer om att dipping e fusk. du kan bara säga att dina figgar e washade.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...