Gå till innehåll
jastor

Folk i Norrköping sökes till förening

Recommended Posts

Hej på er. som ni kan se i en tråd lite längre ner så söker jag spelkontakter i Norrköping. Jag har spelat lite Star Wars rollspel på just den äldre D6 (ett rätt så framgångsrik wookie f.ö.).Jag flyttar dock inte till Norrköping förrän i början av mars. Så innan dess har jag ingen möjlighet att vara med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tillhör flera grupper som spelar allt som jag kan vinna i :lol:.

Vi är grupper med roll/bräd/kort/figur/miniatyr-spelare i åldern 17-34 som träffas lite då och då hemma hos någon i gruppen och spelar. Jag själv har svårt att finna tid att vara med numera pga arbete och familj.

Det skulle bildas en förening som samlar alla olika spelare under samma banér.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi är NattÖppet RollspelsDagis (NÖRD) en förening med ungefär 25 medlemmar i norrköping. Ålder varierar mellan 17-22 men vi söker medlemmar av alla former. Just nu är föreningen inne i en Warhammer Fantasy Roleplay fas men vi älskar alla former av spel och brädspel (och kortspel och figur spel etc.) Vi tar alltid emot medlemmar som gillar spel, vi har i nuläget ingen lokal utan fungerar mer som samordnare av folk som vill spela saker och folk som vill arrangera spel. Kontakta mig vid intresse av att spela spel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Föreningen NattÖppet RollspelsDagis har äntligen tillgång till lokal på deltid. Just nu har vi en av studiefrämjandets lokaler på prov i 2 månader till nu men går det bra kan vi ha den längre och oftare. Just nu träffas vi i alla fall varje lördag 16-03 ungefär på studiefrämjandet i Norrköping och spelar det vi känner för. Förra gången blev det warhammer Skirmish, samt brädspelen Arkham horror och Munchkin Quest. En del förberedelser inför kommande rollspelsmöten och kampanjer sker också där då vi blir rätt många. Lokalen är ett stort klassrum men vid behov har vi ett till precis bredvid ifall vi blir för många.

Välkomna in ni som vill hitta fler Nördar

Saker folk tänker ta med sig eller göra finns på vårt forum under "lördagsträffen"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.