Bidragsutbetalningar för Sverok Väst
0

38 inlägg i detta ämne

moonway: ?

Väntar ni på pengar?

Jag har inte sett någon ansökan från er?

Om ni väntar på pengar, för vad?

Det är alltid lättare att få bra svar om man hör av sig och frågar frågor.... ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
moonway: ?

Väntar ni på pengar?

Jag har inte sett någon ansökan från er?

Om ni väntar på pengar, för vad?

Det är alltid lättare att få bra svar om man hör av sig och frågar frågor.... ;)

:)

Tro mig Anna min vän, jag har hört av mig. Till både Ulf och Tobias. :)

Tobias vet mycket väl vem jag är, samt att det visst har kommit en ansökan om Arrangemangbidrag för LECon som vi hade i Maj.

Den som väntar på ngt gott.... :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som nytillsatt kassör kan jag bara säga att jag ska göra mitt bästa för att nysta upp alla sån här saker. Men det kommer inte påbörjas förrän efter nyår då jag inte har tid innan dess.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok. Har juh väntat ett tag nu. :wink:

Men hursomhelst... vad kan jag göra för att underlätta "nystandet" om våra pengar?

Glöm inte att rösta på MIG i ombudsvalet till riksmötet! - Nr: 8761

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tja för oss tog det bara från april till januari. Så antingen ligger du på som fan på kanslisten å tjötar eller så chillar du å väntar lungt..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
tja för oss tog det bara från april till januari.

När det tar åtta månader att få sitt bidrag måste något vara allvarligt fel.

Själv väntar jag på ett bidrag som har varit beviljat i några månader...

Väst har ju ändå en kanslist som åtminstone på den gamla goda (?) tiden betalade ut bidragen. Hur det skulle fungera utan kanslist vågar jag inte ens föreställa mej. För många små föreningar spelar bidragen en viktig roll i föreningens ekomoni, och det vore ju synd om Sverok bromsade sina medlemsföreningar, inte riktigt det som är meningen.

Vad jag har förstått så är det numera inte kanslisten som sköter om själva utbetalningarna, utan kassören. Hursomhelst måste jag säga att det fungerar dåligt, det måste finnas ett bättre sätt att organisera detta så att medlemsföreningarna inte behöver vänta så länge. Skärpning!

//Josef Eklann, Ordförande i föreningen Untitled i Ljungskile

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt klart ska man inte behöva vänta så länge för att få sina bidrag utbetalade.

Vi har gjort vissa förändringar, bland annat så har vi nu infört (och lite lätt börjat arbeta med) ansvarsområden, vilket gör att varje budgetpost har även en ansvarig i styrelsen, vilket gör att den som är ansvarig för "Bidrag" helt enkelt ska kunna säga till kassören vad som ska betalas ut.

Men! Det systemet är inte igång ännu, men efter sommaren är min förhoppning att alla rutiner ska vara igång, och utbetalningar ska fungera snabbare. Som en extra bonus får vi mycket bättre koll på alla budgetposter, så att vi inte drar över budget någonstans.

Så en omorganisering är på gång.

/Tobias

Kanslist som är hemma och förkyld.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

och denne någon är jag. Jag vet mycket väl att det är probs som det är nu. Utan lovade bidrag kan inte föreningen göra något. Som tobias säger så har vi precis börjat med vår omorganisation. Men min prio 1 kommer bli att snabba upp att få bidragen godkända.

/ tobias O

nytillträdd bidragsansvarig sverok väst

ps. det är väl dags för en civilasation igen snart, josef? det vart jöe ett halvår sen sist.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tobbe:

Bidragen först, civ sen =)

PS. Vårat bidrag har varit beviljat _LÄNGE_ men har inte betalats ut än, så du kanske ska kolla lite på det också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

0