Jump to content
Sign in to follow this  
PDELS

FriCon -08!

Recommended Posts

stämmer in med föregående talare. Fast jag bor i Örebro och det är gratis verkar det inte intressant. Tror ni verkligen det kommer komma 300 magicspelare

stämmer in med föregående talare. Fast jag bor i Örebro och det är gratis verkar det inte intressant. Tror ni verkligen det kommer komma 300 magicspelare

Det är nog inte så att arr medvetet stängt urt andra arr. Det är ju bara så att det ofta är jobbigare att få arr till ett konvent där intreäde och mat är gratis för alla, man tjänar helt enkelt inte så mkt på att arra.

Så vill du själv arra det som du tycker fattas på konventet så är du mer än välkommen.

De senaste årens NärCon i Örebro har varit väldigt tomma på rollspel överhuvudtaget, så jag är inte förvånad över att man inte fått någon anmälan från en spelledare eller två till FriCon. Tråkigt men sant.

Det är ju bara så att det ofta är jobbigare att få arr till ett konvent där intreäde och mat är gratis för alla, man tjänar helt enkelt inte så mkt på att arra.

Tänker folk verkligen så? Arrangerar man på konvent för att man "tjänar" på det? Gratis inträde en tshirt och lite käk eller en mugg?? Jag tror (eller kanske bara hoppas) att det inte är så.

De gånger jag arrangerat (eller för den delen bara jobbat) på konvent viket är ganska många nu, har det inte någon gång varit för att jag "tjänar" på det. Det har varit för att jag vill sprida ett spel jag brinner för, för att jag tycker det är trevligt att umgås med andra arrangörer, för att jag får känna mig uppskattad eller vilken annan anledning som helst utom att jag tjänar på det.

Jag uppskattar att jag inte behöver betala, jag uppskattar att bli bjuden på mat, en tshirt är kul att få... men det är inte det som avgör

Tror någon att man får fler arrangörer om man höjer inträdet för de "vanliga" besökarna??

Då man bor i Örebro och aldrig hört talas om att konventet skall vara här fast man är en ganska aktiv konvenstskribent kanske det är andra saker än att arrangörer inte vill. Typ att de inte vet om det ex. För att få arr måste man nog jaga lite, se LinCon diskussions tråden, och det tror jag inte man har gjort. Jag bryr mig inte som ararngör om hur mycket inträde konventet tar, det är helt egalt. Plats och tid är viktigt men det viktigaste är att jag vet om arret i god tid och får någon form av "personlig" kontakt med ansvarig så man kan få lite info...

FriCon har följande arrangemang:

Magic (mycket sådant)

Tv-spel

Gottick games spelbar

Sarz spelbar

drakens öga spelbar

DnD rollspel

Orange pop cafe

Däremot så vill vi gärna ha fler arrangörer då det mycket lätt blir ett bättre konvent då:)

Jag måste erkänna att det var inte helt enkelt att utläsa från webbsidan när konventet faktiskt äger rum...

Väldigt svårt faktiskt. Är iaf 15-17 februari.

Inte längre:)

Kom c:a 370 deltagare och blev enligt mig ett riktigt trevligt konvent som var ett nöje att åka på :D Sen att jag hängde i magic-rummet som arrangör större delen av konventet kanske gör att jag inte ser helheten speciellt bra men det var riktigt trevligt. Stor eloge till alla arrangörer och FriCon-stab för det jobb ni gjort för att genomföra detta konvent på så kort tid!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...