Jump to content
Sign in to follow this  
Nanotech

Star trek folk?

Recommended Posts

har tittat runt ett bra tag efter Star trek folk som kanske har ett lika stort intresse som jag har just inom denna sci-fi gren.

det jag leter efter är en förening eller indevider som har intresse av att sätta upp en Star trek kampanj eller kanske rent av bara hjälpa mig på vägen?

:D

Beror på vad du menar i för spel? jag har spelat Star Trek-kortspelet (första editionen) sen mitten av nittiotalet och har massor av kort till övers och letar alltid efter mera motståndare. Sen har jag också konstruerat ett hyfsat lättspelat system för att spela just rollspel i just ST-världen. Samt hållit i minst ett 10-tal kampanjer i varierande ST-tidsåldrar.

Jag finns på mail eller kanske PM om den funkar riktigt bra. Är väldigt sällan här.

först och främst så söker jag folk med ett intresse av ST rollspelet.. sen var det bär iväg vet man aldrig. har sj'lv ett par halvbyggda kampanjer och en otroligt massa ideeer. så jag söker just folk för tillfället.. eller om folk söker mig =)

men helt klart.. en kampanj kommer! om folk kommer....

Guest

Själv bor jag i Skänninge, 24år, van spelledare och spelare.. bla bla kontaktannons varning? hehe

var visst urloggad när jag skrev.. my bad... :wink:

det jag själv hade tänkt mig var något i stil med:

- Defiant-klass slutskedet av DS9 era, freden är ett faktum, men vad federatioen inte säger till "founders" är att de i smyg här och tänker fortsätta med utforskning av gamma kvadraten i form av defiant klassen och med hjälp av romulan cloak teknologi. . Defiant wolfpack stil kort och gått, något mer snygande och övervakande tänkande här.

- Magellan-klass (möjligen Luna-klass) efter DS9 era, vad händer igentligen i romulan efter alliansen, komemr cardassia att återbyggas? kort och gott en trevlig ST opera bara...

detta var väl de två ideerna som förtillfället rör sig i skallen =)

Guest

Med risk för att nekroposta, men eftersom det inte framgår att målet uppnåtts... Nanotech, är du intresserad av att pendla till Motala för spelkvällar? Det är ju bara ett par mil!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...