Gå till innehåll
Yaaraer

Föreningar i Motala

Recommended Posts

Jo, efter att ha varit med i spel-motala ett tag så börjar man undra: vi kan väl ändå inte vara ensamma? Nej, det finns faktiskt Sverokanslutna föreningar här med, trots att vissa inom SverokOsts topp verkar vara omedvetna om det.

Så, jag skulle nu, av personlig nyfikenhet, vilja veta vilka aktiva föreningar som håller till här i trakten.

Jag kan ju ta och börja med oss, De Namnlösa. Vi har runt 20 medlemmar och spelar mest rollspel men även lite figurlir då och då. Har funnits sedan årskiftet 01/02 och haft lokal sedan i somras.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Ett tips är att ringa Sveroks kansli direkt (de har tel 013-140600) så kan ni få utdrag på vilka grannföreningar ni har.

...Förutsatt de verkligen är med i Sverok också, för annars så är det omöjligt att veta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det vore kanske det bästa, men enligt en person jag pratat med så kände inte [någon inom SverokOst] till att det existerade några föreningar i Motala. Visst kan det ha berott på missförstånd, men man vet aldrig när det gäller kanslister...

Och det jag också ville veta är vad föreningen håller till och på med et cetera. Det brukar man inte kunna få reda på av deras kansli, så vitt jag vet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst vet vi i Sverok Ost om att det finns Sverok-föreningar i Motala. Bland annat har jag både hört talas om din förening och haft kontakt med den. Vi har ju dessutom en Motalabo (om nu Nykyrka räknas dit) med i distriktets styrelse. Tyvärr är det inte särskilt många föreningar i Motala. Det är (enligt siffrorna jag har från januari) 5 stycken varav bara 2 stycken (De namnlösa och en annan) har rapporterat att de hade verksamhet förra året.

Om du vill veta vilka föreningar det är och ha kontaktuppgifter till föreningsmedlemmarna föreslår jag att du gör som Daniel föreslog, ringer till kansliet eller e-postar till mig (petra@sverok.se).

/Petra Malmgren

Ordförande Sverok Ost

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu