Jump to content
Sign in to follow this  
Hanna Rannerud

ÖNs Årsmöte Nu är kallelsen här.! 2008 01 19-20

Recommended Posts

Håll ögonen öppna för snart kommer en kallelse i en brevlåda nära dig. eller här på forumet.. så håll ögonen och öronen öppna men se januari som en bra gissning för att det skall gå av stapeln :D

Nu är kallelsen här nerdanför så som ni viste den skulle komma..

får ni inte den inom en snar framtid i din epost eller snigellåda så gör det inte att dennna text nedanför inte gäller.

infon är korrekt vandrarhemmet är bokat och vi har 41 bäddar så först till kvarn får sängplats:)

Kallelse

Sverok Övre Norrlands

Årsmöte.

2008 01 19-20

Årsmötet kommer att äga rum på samma plats som föregående år, Bodens Vandrarhem.

Årsmötet planeras att starta på lördagen KL 13:00 och sedan övergå efter mötets slut tills trivsamt samkvän med god mat och kul spel. De regler som gäller för deltagande med rösträtt kommer här nedan.

Får jag åka?

Fråga din förening om du får åka som deras representant och anmäl dig sedan på

Stryrelse@on.sverok.se och meddelar då även om du vill sova över eller äta med oss under lördagskvällen. Då räknar vi naturligtvis med att om ni nu har någon allergi att ni säger det så vi slipper att av misstag dräpa någon.

Att hitta dit?

Vandrarhemmet ligger mitt emot järnvägsstationen, 50 meter därifrån Synligt på andra sidan gatan. Adressen är Fabriksgatan 6.

Sovmöjligheter finns dom?

Det finns 41 platser tillgängliga, först-till-kvarn-principen gäller. Sängkläder medtagas.

Vem får komma?

Grunden är att vem som helst får komma. Om de är medlemmar i en förening som har sitt säte i Sverok ÖN.

RÖSTBERÄTTIGAT ombud är dock en representant för en förening som har sitt säte i Sverok Övre Norrland. Mellan 2 och 6 personer kan vara röstberättigade ombud (se ÖN:s stadgar, paragraf 15, för angivelse av hur många ombud en förening får skicka). Övriga närvarande, personer som inte är medlemmar i föreningar i Sverok Övre Norrland eller som en förening skickar extra utöver sina ombudsplatser, har inte rösträtt på årsmötet men väl yttranderätt.

Du bör anmäla dig om du vill äta middag efter årsmötet. För hur annars skall vi ha en möjlighet att kunna ordna en god middag åt er allihop.

Vad gäller med ersättningar?

Ersättning ges för resa till och från årsmötet. Resan ska ske på ett billigt och rimligt sätt. Se gärna om du kan samåka med någon om du åker bil, och räkna inte med att få ersättning för en flygbiljett. Årsmötet kostar i övrigt inte något överhuvudtaget. Observera att ersättning endast kan ges mot uppvisande av biljett där pris anges, eller kvitto på biljett, eller i fall av bilåkande via milersättningsblankett. Schablonersättning för bensinkostnad är 18 kronor per mil. Du har tre månader efter utläggsdatum på dig att kräva ersättning av distriktet.

Vid frågor maila oss på Styrelse@on.sverok.se eller peta på oss på sveroks forum. Är alltid någon av oss som ser dig.

Tror ni skulle tjäna på att posta i lite olika forum, alla kollar inte här för att göra folk mer medvetan om att årsmötet är nästa vecka.

Jag gick runt förra året och postade i alla stora föreningars forum, tex tärningen avgör, lajvnorr, Bosse Bus & Grabbarna Grus.mm

Kolla på Öns hemsida på de olika föreningarnshemsidor och jaga folk är mitt tips! :)

Guest

Hej!

Jag hörde att ingen anmält sig till årsmötet. Kan det verkligen stämma?

Själv anmälde jag mig idag och hoppas att det är anledningen till att ni inte fått in några anmälningar, folk har väntat till sista stund.

Känns lite surt att åka ensam till mötet men man kan ju inte tvinga folk att hänga på... :(

/Kjell-Runo Ärlebrant, Tärningen Avgör

Tillfället kanske är lite illa valt - det här är sista veckan på höstterminen, så många studenter (inklusive jag själv) har annat att tänka på...

Hoppas dock kunna komma upp, men det beror lite på hur mycket av hemtentan jag kan jobba undan under morgondagen - det är inte säkert att jag kan avsätta en och en halv till två dagar åt Sverok tyvärr.

Guest

Jag bad om en bekräftelse på at mötet verkligen blir av då jag anmälde mig. Har inte fått det och då styrelsen inte ens svarar på de e-brev de får litar jag inte på att det blir ett möte.

Troligen uteblir jag från morgondagens årsmöte. Ha det gott ni som orkar delta! :)

Mvh Kjell-Runo Ärlebrant

Har du någonsin fått en bekräftelse på att du är välkommen till ett årsmöte förrut? Jag klandrar inte styrelsen för att de inte har svarat, de har nog att göra inför mötet kan jag tänka mig. Och har du den inställningen till saker och ting så är du nog lite fel ute redan från början. Du kommer ingen vart genom att vara negativ och ÖN vinner inget heller på det. Se saker positivt i stället och försök tänk på vad du kan göra för att hjälpa istället för att bara gnälla...

Se till att åka på mötet, ju fler som kommer desto bättre!

Värt att påpeka är att ingen förtroendevald yttrat sig om årsmötets vara eller icke vara - att det skulle vara/bli inställt är bara spekulationer.

Kallelsen anger inget som helst krav på att man skall föranmäla sig (annat än om man vill äta middag efter mötet), så det är omöjligt att förutsäga hur välbesökt årsmötet kommer bli, även om man har koll på hur många som föranmält sig (vilket jag inte har).

Vidare gick kallelsen ut brevledes till samtliga föreningar i distriktet, och i och med att det inte finns något krav på att föranmäla sig måste ett eventuellt besked om inställande av årsmötet skickas ut samma väg för att man någorlunda säkert skall kunna nå alla som nåddes av kallelsen - mig veterligen har så inte skett.

Nog för att det skulle kunna vara ett problem om årsmötet blir inställt, men att ställa in årsmötet i sista minuten är inte rätt lösning på problemet - en betydligt bättre lösning är att hålla årsmötet trots obefintlig närvaro, och sedan kalla till extra årsmöte vid senare tillfälle och hoppas på bättre närvaro då.

För att sammanfatta: Det finns ingen anledning att tro att årsmötet skulle vara inställt, åtminstone inte som jag kan se. Att anmäla sig i sista minuten och sedan kräva någon form av bekräftelse mer eller mindre omedelbart tycker jag däremot är dålig stil - hade Kjell-Runo anmält sig i god tid hade nog någon form av bekräftelse varit motiverad, men som Peter konstaterar så har säkert styrelsen fullt upp med att förbereda årsmötet så här dags - det brukar vara svårt att hinna med allt som behöver klaras av innan det är dags för nästa styrelse att ta över.

Tyvärr kommer jag tyvärr inte kunna medverka själv - hemtentan håller mig fortfarande i ett fast grepp och jag kan inte avsätta någon tid till årsmötet. Men hade det inte varit för hemtentan hade jag utan tvekan farit utan någon som helst misströstan över att mötet skulle kunna bli inställt.

Kan medela att det var ungefär 20st som närvande på årsmötet och det var mycket trevligt och trivsamt, några valde att stanna kvar och spela ikväll medans andra bara närvande på sjävla årsmötet.

Middagen som bjöds på samt efterrätten var väldigt god :)

Roliga och intresanta disuktioner hölls om den nya styrelsens verksamhet och syfte som förhoppningsvis kan leda till nya roliga saker! :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...