Gå till innehåll
Gäst wicks

Lajvgrupp i Helsingborg med omnejd.....

Recommended Posts

Gäst

Vill med detta inlägg se om det finns intresse för att starta upp en lajvgrupp i nordvästra skåne regionen.

Är själv nybörjare men väldigt seriös och intresserad.

Är även intresserad av att komma in som ny medlem i någon befintlig grupp om detta finns runt om Helsingborg.

Tacksam för svar.

Mvh: Wicks

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är visserligen redan med i en förening som håller till i trakten av Lund, men är själv från Landskrona. Om det finns någon lajvförening i Helsingborg (Med inriktning mot främst fantasy/medeltid), eller om det ska startas, så kan jag vara halvt intresserad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej på er!

Jag har nyss flyttat ner till Landskrona. Jag är lajv intreserad men känner inte så många här nere.

jag hänger gärna på om det blir något lajvande i trakten. Eller om det ska sys kläder eller andra förberedelser för den delen.

Hör gärna av er.

Mvh: Pär

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om ni är sugna på vampirelajv så arrangerar vi lajv (Blodsnatt) ungefär en gång varannan månad i Helsingborg. Vi brukar vara kring 25-30 och vi är ju lite sociala dagtid under offtiden. :wink: Däremot är det inte så många av oss i föreningen som faktiskt bor i Helsingborg, utan vi är ganska utspridda i Skåne. Finns mer info på vår hemsida:

http://alias.syskonskapet.se

Om ni startar upp en grupp/förening rekommenderar jag för övrigt att ni pratar med Studiefrämjandet i Helsingborg om ni vill hålla i cirklar/ha någonstans att träffas. Vi har regelbunden kontakt med dem och de är mycket trevliga + de ligger väldigt centralt i Hbg. :)

Studiefrämjandet Västra Skåne (Helsingborg, Landskrona, Höganäs, Bjuv och Svalövs kommun)

042-14 90 70

Det finns tyvärr bara en förening till jag känner till i Hbg och de sysslar med lite av varje, men det kanske finns lite lajvare bland dem.

http://www.spelamera.se

Själv bor jag lite för långt söderut, men lycka till. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej jag och kanske 2 till är intresserade av att börja med lajv (nybörjare) vi kan snacka mer om det på msn. min msn e burning_red_dragon@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej, jag har aldrig testat rollspel eller lajv men tycker det låter riktigt kul så skulle någon förening startas i hbg så är jag klart intresserad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

http://www.puderochkrut.se/

En förening från den där delen av Skåne. Ni kan ju kolla om de är intresserade av fler medlemmar. De sysslar med levande historia (främst 1700-tal) men också lajv.

Hoppas ni startar en ny förening ändå.

Ha det,

Morgan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst lovisa

Jag är intreserad och bor i helsingborg är en tjej på 16 år men jag har aldrig lajvat förut helt nybörjare är mycket intereserad av fantasy lajv och postapakaliptik lajvs.

Om du vill nå mig finns jag på skype som lovisa håkansson.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.