Jump to content
Sign in to follow this  
Battlefighter

battle for skull pass (poäng)

Recommended Posts

Nu har jag äntligen köpt battle for skull pass.Värt sina pengar!!

Jag hade lagt ner fantasy ett tag för att jag inte hade någon att köra med och jag var mkt dålig på reglrna.men en kompis har börjat me high elves så nu säter jag igång.helnöjd med battle fpr skull pass förutom en grej...

det står inte hur mkt poäng varje gubbe kostar!

så om det inte är för mkt ''att ta från reglera'' så skulle jag verkligen upskatta(!!!!!!!!!) om någon kunde säga varje gubbes points.

tack på förhand

//Battlefighter

Guest

Jag har för mig att en night goblin kostar ca 2-3 pts. en dvärg enligt gammla reglerna kostade 9 pts. med shield heavy armour och hand weapon.

Guest

du får ta och köpa army book för dwarf eller orcs and goblins, där står poängen.

dwarfsen är sammanlagt värda 545 points, goblinsen ska va nåt liknande.

Guest

Inte för att vara en skitstövel men det ser inte särskilt snyggt ut när folk rekommenderar att piratkopiera arméböcker och program på förbundets publika webb helt ohämmat. Var är moderatorerna?

Mitt råd till "Battlefighter" är att om du tycker 300:- för två arméböcker är för dyrt är du i fel hobby. Bara ett tips liksom.

Inte för att vara en skitstövel men det ser inte särskilt snyggt ut när folk rekommenderar att piratkopiera arméböcker och program på förbundets publika webb helt ohämmat. Var är moderatorerna?

Mitt råd till "Battlefighter" är att om du tycker 300:- för två arméböcker är för dyrt är du i fel hobby. Bara ett tips liksom.

Speciellt när det är en moderator som ger det tipset.

I Warhammer finns faktiskt inga dvärgkrigare eller nattvättar. Möjligtvis dwarf warriors och night goblins. Poängvärdena jag postade var från mitt eget figurspel "Stridshammare". Om poängvärdena råkade påminna om GWs så var det helt oavsiktligt.

Armybuilder 2.2 är helt lagligt att använda gratis upp till 500 poäng, och warhammerfilerna till det utvecklas ideellt, så det är inget fel att räkna BFSP poängen med AB..

Sök bara på armybuilder på google så borde du komma till den officiella hemsidan (wolfslair tror jag de heter) där du kan ladda ner armybuilder och filerna till det. Inte helt säker på om det är de nyaste reglerna till WHFB som finns där då de inte stödjer 2.2 mer... Men den borde vara rätt lätt att hitta om man söker.

men bajs då..arvid jag som trodde du bara skrev så..skit.jag har testat ladda ner det rorin men jag fattade det inte.hur får man reda på att tex en dwarf warrior kostar så mkt poöng osv.?

Det var bara ett skämt riktat mot Kreufeld, poängen jag skrev stämde. Hjältarnas poäng beror på deras utrustning förstås.

För att poängtera något ganska uppenbart...

naturligtvis får man inte skriva ut vad saker o ting kostar, visst GW kanske inte tittar på sidan så ofta... ;)

Men nån skvallrar säkert och det är faktiskt inte lagligt.

Ej heller att ladda ner dessa program eller böcker. Sånt här ska inte få förekomma på detta forum.

Om du inte vill köpa armeboken, köp Armybuilder med en polare, 150:- var ni får 1 varsin nyckel, då har ni "alla" armeböcker.

//Puritan

Guest

Skaffa böckerna. Du behöver dem i alla fall om du någonsin skall spela med arméerna. Och kopierade versioner är olagligt.

Skall du inte spela med arméerna behöver du inte böckerna.

Att du är 13 har ingen som helst relevans. Det är en ganska kostsam hobbby.

Ett alternativ är att gå till en klubb och spela/lära sig. Det är inte olagligt att låna andras böcker.

lol

att vara 13 kan visst vara ett minus.som sagt jag har inte så bra ekeonomi!

jag är inte säker på att jag ska ahålla på skitmkt med fantasy så jag pallar itne köpa amreböckerna.det är ju bara poäng ....

jag har ingen klubb här där jag bor .och inte nära alls heller till någon.

jag känner en som håller på med fantasy .går i min klass.han har high elfs codex men det är inte så hjälpfullt.

om det inte står i arme listan så borde man ju få skriva det,eller i regelboken(där står allas gubbars strenht osv). :evil:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...