Gå till innehåll
jacob_92

EON 3 via msn

Recommended Posts

Hej!

Jag söker folk som vill lira eon 3 via msn.

Vore väldigt kul.

Jag har själv lirat eon i flera år och tänkte kanske ta på mig att vara SL (om det inte e någon annan som vill det.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hursom helst nu när jag a registrerad :P jag har spelat rollspel i uhm 8år kanske eon 2 lite gran och mkt eon 3 :P

jag e iaf lätt på eon spelar redan en gng i veckan med irl polare men man kan aldrig få för mkt !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra

Vi kanske skulle behöva en eller två spelare till.

Och sen undrar jag lite över hur du vill spela dark age,high fantasy eller jordnära.

Om vi ska köra jordnära får man inte vara alver och dvärgar tex.

medans det är ok i high.

har du regelböckerna skulle du ju kunna göra din karaktär själv, men den får max ha 15 i fv till och börja med.

Ps Känner du några aandra som kör eon 3 kan du fråga dom också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade tänkt att vi skulle köra rättså lowfantasy alltså inga alver,dvärgar,trukher mm.

En annan sak jag undrar över är vad ni vill göra för sorts äventyr hackn slash, politisk, krigisk mm.

Jag är helt öppen för förslag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan vara intreserad om det finns plats beroende på vilken tid spelomgångarna blir (funkar tex inte på tisdagar). Annars borde alla dagar funka bra.

Rollspelare sedan 2001 eller 2. Då introducerade en vän mig till rollspel.

Jag är öppen för vilket sorts setting innom Mundana som helst Allt från grisodling till Högstämd. Jag älskar hélt enkelt rollspel och framförallt Eon. Skulle bara vara kul att vara spelare för jag har bara varit spelledare i Eon 3 sedan jag fick spelet i födelsedagspresent 2005 och och spellet äventyr på många olika platser.

Tidigare varit spelledare i DOD 3 Viking och ett Hemagjort HP rollspel. Spelat ett hemagjord Warhammer spel och DOD 6 expert sóm spelare.

Consaber, Asharien, Västmark, Soldarn, jargien, Takkalor, Kryddöarna Ebhron. och har nästan alla moduler som finns (i alla fall alla viktiga). Jag kan kort sagt Eon 3 utan och innan.

Just nu skriver jag en Tosh kampanj där alla ska vara Toshiska jägare från en stam i djungeln där ingen någonsin sätt utlänningar.

Min Email är Wilhelm90@telia.com

Min MSN är Sauron90@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra

Jag hade tänkt göra en rättså låg kampanj där ni alla typ bodde i en by och var bönder och hantverkare.

Inga krigaryrken eller magiker.

Ni får även full frihet att göra karaktärerna själva, men jag kanske ändrar dom om de inte passar in så bra. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har kommit fram till Färdigheterna (fick enormt bra attributer du kan sänka dom om karaktären är för bra för kampanjens nivå). Jag har i alla fall en grovsmed (det var vad som passade hans attributer och bakgrundslag).

Jag undrar bara vilket land ska kampanjen det utspela sig i?

Jag antar Consaber eller Asharien eftersom det var en låg nivå. När jag får veta det blir karaktären fullständigt färdig.

Addade din MSN föresten såg den i en annan tråd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

uhm ja mkt givande vem det där nu va. iaf jag e klar med min roll har bara lite bakgrund att diskutera men annars e jag klar har bestämt rätt mkt om den behöver bara godkännande typ :wink:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick tag i Fenix nummer 4 med Baroniet när jag var i Stockholm med min Kultur klass (en studie resa). Underbart ställe.

Undvek att läsa Tårarnas dal och äventyrsuppslagen för min egen skull. Skulle bara varit tråkigt.

Jag ska däremot bygga om min bakgrund lite småt nu när jag läst artikeln.

Behövs det spelare så kanske jag kan kolla med mina vänner. Fast jag är osäker. Typ alla mina vänner hatar både låga kampanjer och höga kampanjer. Dom föredrar normalt 15 í allt/framgångsrik karriär (ni förstår vad jag menar).

Desutom är jag den enda jag känner som har Eon böcker. Men det finns säkert fler Gotlänska Eon spelare där ute handlar nog bara om att hitta dom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

bra läs inte de delarna .

och säg åt dina vänner att det inte e jättelow bara att de inte får vara övernaturliga yrken eller typ alver,trukher och dvärger.

Det är normal.

Säg en tid då ni känner det lämpligt att lira så får vi se om de passar.

Vi behöver fortfarande fler spelare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nästa gång?

När du vill! jag är en äkta fanatiker jag säger "nästan" aldrig nej till rollspel oavsett när.

Frågade en kille i min Eon grupp men Eon på MSN var inget han hade tid för (han är en ganska upptagen person tydligen jobbigt med natur år 2).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ledsen att jag postar under min egen post men det är delvis för att bumpa upp tråden.

Vad sägs om att spela ikväll? Onsdagen den 10 Oktober, från någon tid främ till Klockan 9 då Heroes börjar. Då 2/3 av spelgrupen ser på det :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag talar för spelledaren när jag säger att du är helt vällkommen och efterlängtad. Spelledaren är borta tills söndag prata med honom då.

Brickan92@hotmail.com

jag kan dock svara på alla regelfrågor och många kampanjfrågor. Jag lägger till din MSN.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu