Gå till innehåll
magnus.mattisson

Officiella Spiel'07 tråden (Essen)

Recommended Posts

!!!!OBS!!!! RESAN ÄR INSTÄLLD !!!!OBS!!!!

Spiel ’07 a.k.a. Essenresan

Vi som anordnar denna resa har nu tillslut fått den informations som gör det möjligt för oss att gå ut och informera er att det kan bli en resa i år igen. Nytt för i år är att resan avgår på onsdagskväll och återkommer söndag morgon, men mer om det nedan.

Boendet i år kommer att ske på Mövenpick Hotel Essen. Som ligger centralt beläget i Essen. Det ligger något längre från mässan än förra året, men i närheten av förbindelse direkt till mässan.

I årets pris på resan ingår resa med buss från Malmö till Essen tur och retur, 2 nätter på Mövenpick Hotel Essen med frukost. Samt hotellfrukost på torsdagsmorgonen när bussen anländer till Essen. Inträde till mässan ingår också.

På grund av att resan sker till utlandet så har vi som krav att alla resenärer är över 18år eller i målsmans sällskap.

Information

Avresa

Onsdagen 17 okt. 22.00 från Malmö centralstation.

Hemresa

Lördagen 20 okt ca 19.00 från Gruga Messe (d.v.s. mässan)

Pris

1 700 kr (Men det är i skrivandets stund inte helt klart och kan komma att ändras både upp och ner.)

Anmälan

Det kommer att komma upp en online anmälning snart. Dock börjar det brinna i knutarna med anmälningarna så anmäl gärna till mig på buss@skud.sverok.se ert intresse till att medfölja på resan.

FAQ

Varför onsdag till söndag i år?

Jo, det är så att de första åren vi genomförde denna resa, hade den region i Tyskland som Essen ligger i skollov när mässan var. I fjor märkte vi som var på mässan vad de innebär att det inte är skollov i veckan. Det var i stortsätt omöjligt att få någon plats att spela på under lördagen och söndagen. Men det var ganska enkelt på torsdagen och fredagen. Då de flesta inte redan förlorade 2-3 arbetsdagar så som vi hade det innan med avresa på torsdagen tror vi att detta inte skall ställa till det för de flesta.

Varför är inte priset satt?

Priset på den offert som vi har fått är på nästan 2 500 kr per person. Och vi håller på att i dagsläget arbeta för att få ned denna siffra genom att söka pengar från olika delar av sverok samt andra organisationer. För att nå vårt mål på 1 700 kr behöver vi dra in cirka 30 000kr i extern finansiering.

Var kan man läsa mer om mässan?

Det kan man göra på hemsidan för Spiel ’07: http://www.merz-verlag.com/spiel/e000.php4

Var kan man läsa mer om hotellet?

Via denna länk kommer man till hotellets hemsida där det finns information. http://www.moevenpick-hotels.com/hotels ... ureLang=en

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det står att bussen vänder tillbaka vid ca 19:00 på lördagen, kan man vara säker på att den inte åker tidigare? Jag ska spela settlers och vill gärna hinna spela klart så det vore bra med en försäkran att man hinner med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Om det är så att det finns vissa som inte kan åka tidigare så kommer bussen förstås inte att åka tidigare.

Dock så är mässan på söndagen också, är Settlers VM över redan på Lördagen?

Nej, finalerna är på söndagen. Men kommer jag dit så går det säkert nått flyg hem. Ville bara veta att jag iaf hinner spela första dagen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har hört rykten om att resan ligger lite pyrt till och att Sverok inte tänker gå in och sponsra några pengar till detta. Stämmer det eller är det bara rykten?

Även hört att det är få anmälda, men det tror jag beror på att anmälningsformuläret fortfarande inte har kommit upp, kan man fixa det?

Snälla, jag behöver lite raka besked, så jag vet om jag måste ordna på egen hand innan alla hotell är helt fullbokade, eller om jag kan räkna med Sverokbussen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag måste meddela att ansökan till Sverok har avslagits, har inte fått någon skriftlig motivering på detta än så jag vill inte gå in på anledningen här.

Det ser alltså inte så ljust ut just nu, men allt hopp är inte ute.

kan vi få ihopa 40 resenärer som vill betala den faktiska kostnade för resan (2450kr) så kör vi. Problemet är att jag måste ha in anmälningarna omgående då vi måste avboka senast torsdag.

Sprid ordet och få folk intresserade att åka med även om det kostar lite mer än beräknat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu