Gå till innehåll
Crucified_justified

Söker rollspelare i skövdetrakten

Recommended Posts

Jadu, jag har ju en del rollspel Drakar & demoner 6 Expert, Mutan Ua, Götterdemerüng, Neotech2 Wheel of time, Dungens & Dragons modern. Dungeons & dragons 3.5, werewolf, vampire the masuqrade, Och så mitt skötebarn Twilight 2000 v2.2

Sen har jag väl nåra mer jag inte kan komma på för tillfället, Så vad känner du för? ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kommer flytta till Skövde om några veckor men då jag inte har koll på hur mina tider ser ut har jag svårt att lova något.

Framför allt vet jag inte om jag har tid att spela i en regelbunden kampanj (om det inte rör sig om Buffy/Angel eller Star Trek så klart)..

Men jag är öppen för vidare funderingar.

du kan väl maila mig på torneke66@hotmail.com kan vi väl gå vidare därifrån..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har aldrig testatt att spela Dungeons and Dragons på allvar.

Mindre rollspel och mer tärningsrullande är något jag av princip är kraftig motståndare till men gärna skulle prova på någongång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tidigare skövdebo kan jag säga det finns en förening iaf när jag bodde där för fyra år sedan. Värt att kolla upp med Sverok och kolla ifall aktiva rollspelsföreningar finns fortfarande i SKövde och ringa den ansvariga lättast att få kontakt på så vis.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Kör lite blandat, men viktiga saker och händelser brukar jag köra med tärningar, men jag är ingen paragrafryttare, brukar anpassa graden av tärningsrullande efter spelarnas kompetens.

Av mina två senaste kampanjer skulle jag tro att fördelningen/fokus ligger så här

Star Trek:

Story: 65%

Drama: 30%

Action/Tärningsrullande/Regler: 5%

Buffy:

Story: 30%

Drama: 40%

Action/Tärningsrullande/Regler: 30%

Jag skulle gärna testa på något som var annorlunda mot det bara för att ha gjort det.

Att hålla igång en bra storyfokuserad kampanj kan vara oerhört givande men det kräven en tidstillgång och kontinuitet jaginte kan lova på förhand..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ah se där, ja en bra grundstory är en viktig del av det hela, man ska känna att man kommer ngn vart och att det hela utvecklas, det jag är mest sugen på att spelleda är twilligt 2000 :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Twilight_2000

Men det allra mesta funkar, även om jag är lite övermättad vad det gäller D&D 3.5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Vet inte hur aktiva dom är, men på Peach Pit spelas det en hel del saker tror jag (och även om det står endast studenter kan det vara värt att kontakta dom och höra sig för). Här är en adress till en hemsida: http://peachpit.foxtail.nu/index.php?sida=startsida

Om man vill hitta till lokalen för att se om det är någon där så ligger den på Norra trängallén 3 eller kanske 1. Det är i nedförsbacken in till trängen från pizzeria alexander på mariestadsvägen (på vänstersidan), rekommenderar att knappa in adressen på eniro om ni inte hittar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Föreningen Mafalin nämnde heter Skövde University Gaming Society (http://www.sugs.nu) och är hyfsat aktiv.

På tisdagar ("öppet hus"-dagar) brukar det vara en del folk där. Då spelas mestadels brädspel, men det är ett utmärkt tillfälle att höra sig för om annat.

Kom dit och knacka på nån gång (Dörren bredvid ingången till Peach Pit).

SUGS forum är inte överdrivet aktivt, men det finns i alla fall två spelare/spelledare som söker grupper där

(Jag råkar vara en av dem :wink:. Personligen spelleder jag Call of Cthulhu, kontakta mig om det verkar intressant.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu