Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Viktor Carlson

Spiel '07?

Recommended Posts

Guest

Hej!

Jag undrar lite försynt om det kommer att arrangeras någon resa till Spiel iår, jag åkte med ner förra året och skulle riktigt gärna vilja göra om samma resa!

Mvh // Viktor

Hej Viktor.

Jag är en av de som arrangerade resan förra året, tillsammans med Mattisson. Nu är det så att man plockade bort resan till Spiel i verksamhetsplanen för SKuD i år. Så som det ser ut nu så blir det ingen resa i distriktets regi i alla fall.

Kom ihåg att bara för att något inte står i verksamhetsplanen för distriktet så innebär inte det att det inte kan hända ändå. Det vore såklart jättekul om någon tog initiativ till att ordna en bussresa till Spiel i år igen...

Guest

Jag och min andra hälft är mycket intresserade av en arrangerad Essen-resa, då vi förmodligen har för mycket att göra för att ordna en "egen".

Guest
Vi vill oxå åka till Essen i år igen, jag å min pojke.

Jag hoppas verkligen att nån av er orkar / vill styra upp en resa.

:D

Jag har gett upp och således lanserat idén på DragonsDen istället i hopp om att få ihop 6-8st linköpingsbor för att hyra en minibuss och åka ner i en mindre regi...

Boendet är väl den svåra biten. (och säkerligen den dyrare)

Vi får se hur det går, men jag råder er att kanske fundera i samma riktning...

:)

(Jag hoppas vi kanske kan ordna så att Riks-Sverok kan arrangera en resa till nästa år, uderstödd med det TUNGA bidrags-artilleriet! )

Jag ska också ner till essen men har varken resa eller boende än.

Så det kanske vore bra att ha nått sorts allmänt upprop och se hur många som är säkra på att de ska ner och sen ordna nått. Lär ju vara ett gäng, och det blir ju säkerligen enklare och även roligare med någon sorts samordnad resa även om det inte är i regi av ett distrikt.

Guest

Håller med föregående talare och Jag och min Dotter vill åka i år också.

Ett förslag vore att CalCon går in och ordnar en bussresa till Essen tillsammans med herrarna Palle och Mattisson eller vilka nu som var lite sugna.

Varför? Jo för CalCon kommer att skicka två stycken SM finalister från SM i Setlers of Catan hur heller hur.

CalConkanske skulle kunna klämma ur lite bidrag från Sverok (även om det knappast är troligt) eller något annat ställe till detta. Det är är ju ett mångkulturellt arrangemang som sträcker sig över ålders och landsgränser.

Svenne

Ja intresset finns jo onekligen. Det behöver ju inte bli en allt för amibtiös resa. Man kan ju låta alla ordna sina boenden på egen hand, och bara försöka samordna en buss ner.

Ryanair flyger ju ner ganska billigt (ca 500-600 T/R) men då får man ju räkna in krångel med att ta sig till och från flygplats plus att flygen aldrig passar de tider man vill åka på.

Om vi kunde veta hur många som vill åka så kanske man kan anpassa bussen efter det och köra på. Dock så börjar det ju bli lite bråttom då det är dags att skaffa biljtter/boende på annat sätt om vi inte skulle kunna ordna nått gemensamt.

Någon som känner att de kan dra lite i det här, eller är det bara snack och alldeles för lite verkstad som kommer ur diskussionen?

Vi var oxå inne på Ryanair ett tag, men kluret är att få med sig allt man handlat hem sen, utan att det kostar mer än resten av resan.

Om det går att få till en buss vill vi verkligen åka med. Just nu lutar det för oss åt att ta bilen ner faktiskt, men det är ju inte världens billigaste det heller...

Om vi lyckas med en buss, så kan man ju bo en bit utanför på ett billigare hotel oxå, å så kör bussen till å från mässan.

Jag har tyvärr inte en enda tråd att dra i för att hjälpa till med att styra upp nåt, men jag kan brainstorma om det behövs. =)

(Fortsätter att bevaka tråden med spänning å förhoppning)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...