Gå till innehåll
Hemluth

Förening i Kalmar

Recommended Posts

Jag och några till hade tänkt att starta en figurspelförening i Kalmar. För att få bättre budget funderar vi på att slå oss ihop med något annat spelargäng (vilket spel som hälst) som också vill starta förening. Med fler medlemmar skulle vi kunna bilda en förenng så stor att vi skulle kunna ha råd med riktig lokal. Då var tanken så att Figurspelarna kan ha lokalen en dag och nästa tex. rollspelarna etc.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är med i en förening som startades i slutet av februari, den heter Ölands Spelsällskap. Vi har för närvarande ungefär 10 medlemmar som bor på Öland och i Kalmar. Ni skulle kunna gå med i den, för vi vill (nästan alla iaf) ha en större förening och en lokal precis som ni vill.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så länge ni inte har verksamheten i samma kommun så är det inte säkert att det är så fiffigt att slå ihop era föreningar. Kommuner i fråga ser ofta att man visar att man är aktiv i just deras kommun så att dom kan gulla med en...

Men visst. Det kan ha sina fördelar också!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pratade just med en av mina kollegor på Studiefrämjandet i Kalmar. Dom har ju byggt en massa replokaler och fik och grejjer i Folkets park. Där finns tillgång till lokaler om ni är intresserade. Jag vet inte om det handlade om egen lokal eller inte, men jag vet att det finns plenty of spejjs!

Hör av er om ni är intresserade så ser jag till att ni får kontakt med honom!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi i Grott Troll e väldigt intresserade över en bättre lokal, dock helst en egen eftersom vi redan har en något liten hyresgästföreningslokal som vi är några av de ända användarna i.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Egen lokal är ju så klart coolast, men som en mindre förening med halvbra ekonomi så får man ju prioritera lite...

-Ska vi bränna "alla" stålar på en fast hyra, eller vill vi använda våra pengar till verksamhet (köpa spel, åka på konvent/lajv o.s.v)..?

Visst lokal är som sagt coolt, men en förening utan verksamhet blir ofta, på sikt, ingen förening... :-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Det visade sig att ca 0 personer var med i "min" förening. Sysslar "Ölands Spelsällskap" eller "Grott Troll " med figurspel? I så fall går jag hällre med er än sitter med en "låtsasförening" på 0 man.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har några i Ölands Spelsällskap som spelar figurspel, Warhammer nånting, jag spelar inte själv så jag vet inte vad.

Så du kanske kan gå med oss.

Du kan kontakta oss genom antingen min mailen i profilen eller föreningens mail o_s_s@hotmail.com, så att du kan säga vem du är, så ska jag prata med de andra i föreningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Kanske, i min "0-personers-förening" har det visat sig finnas två medlemmar och flera på gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi i Grott Troll håller på till hyfsat stor del med figurspel men det beror lite på vilka, de som finns representerade är väl WHFB,WH40K,MK,Herocix(på skoj)....kanske några andra...problemet är att vi inte har nån lokal i stan än och därför håller till i smedby i en hyresgästföreningslokal. Maila gärna med frågor till offe_alien@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte så lätt om du inte har en förening men jag skulle anta att man går till kultur å fritid som ligger ovanpå stadsbiblioteket och snackar med dom om lokalerna e kommunens.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag mailade någon (kommer inte ihåg vem) på kalmar kommun och han sa att lokalerna i folkets park bara var replokaler för musik o.s.v. så letar ni efter en permanent lokal så är inte folkets park ett alternativ, men ni kan ju snacka med dom och se hur det ligger till, i fall de har något annat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har väl tänkt att prata med dem men vi har inte skickat in pappare till dem än som dom behöver(revisionsberättelse, årsmötesprotokoll, räkenskaper för förra året etc)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

såna papper behövde vi inte skicka till våran kommun, Mörbylånga. Vi behövde bara skicka in namnen på vilka som tillhör styrelsen.

Jag har också sett att i Kalmar kommun måste man ha en medlemsavgift på 50 kr och i Mörbylånga måste man bara ha 20 kr, fast jag vet ju inte vilken kommun som man får mest bidrag och hjälp från...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Våran e nog lite svår och det e lite mycket byråkrati, men vi satte medlemsavgiften till 100kr då alla var beredda att betala detta vi har trots allt bara 22 medlemmar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jaja, men hur får man tag på dem? Jag tänker inte klampa upp dit och fråga "Var finns Warhammerlokaler" för då skulle jag antagligen få svaret: "Va?" eller "Då får du prata med Nisse Holkerstorp, han har tyvärr gått för dagen, vill ni ha kakor?". Med detta vill jag komma till att jag vill höra med dem först, via e-mail eller liknande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Prata med dem så får du blanketter att fylla i (org.nummer, medlemmar osv)....pratade med dem idag och de sade att kommunen ska spara 1.5 miljoner detta året så de delar inte ut några bidrag till lokal/hyra etc utan bara verksamhetsbidraget.(2,5kr/deltagare och möte) vilket för oss innebär ca 40kr per möte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu