Beasts of Chaos [WHFB]. Armé 2000p.
0

Armén är;   12 medlemmar har röstat

1. 1. Armén är;

• Bra! Kul tanke!
      3
    • Intetsägande
      0
    • Ganska trist. Gör om, gör rätt.
      9

Vänligen logga in eller registrera dig för att rösta i denna röstning.

13 inlägg i detta ämne

Hej hej. Ville ha detta kommenterat... vad tror ni och varför? Vilka starka/svaga delar bör man tänka extra noga på?

Beastlord, Mark of Tzeentch, Armor of Damnation, Horn of the big Hunt, additional hand weapon - 299p

Bray Shaman, extra magic level, staff of darkoth - 135p

Beastherd, 6 gors + 12 ungors, full command - 125p

Beastherd, 6 gors + 12 ungors, banner, musician - 105p

Beastherd, 5 gors + 5 ungors, foe-render - 75p

Beastherd, 5 gors + 5 ungors, foe render - 75p

Warhounds, 5 - 30p

Warhounds, 5 - 30p

Tuskgor Chariot - 85p

Tuskgor Chariot - 85p

Tuskgor Chariot - 85p

Tuskgor Chariot - 85p

Chaos Trolls, 4 - 220p

Horrors of Tzeentch, 10 - 150p

Horrors of Tzeentch, 10 - 150p

Chaos Giant - 205p

Spawn of Chaos - 60p

Tanken här är att avancera med två beastherds, med varsin spellcaster (varav den ena dessutom slåss som en demon i närstrid). Tillsammans med 4 chariots, troll och jätten kan man lägga på ett tryck är det tänkt. En spawn som skyddar flank samt två enheter med horrors (spellcasters) som support. Till det två små beastherds samt två små enheter hounds, med uppgift att ambusha eventuella warmachines - eller tom springa in i ryggen på fienden.

Svagheter jag är medveten om;

Leadership. Alltid ett stort problem med beasts. Sämre Ld än Goblins, hur nu det är möjligt.

Stryktålighet. Avsaknaden av stora rustningar gör armén lite känsligare för elaka charges.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

min första tanke på denna listan är att du har ingen direkt center enhet, som har ranker och allt det där, som klarar OCKSÅ att ta bort rank bonus för motståndaren.

jag tror att du kommer få väldiga svårigheter med lag som har hög armour save, så som dvärgar, bretonnian, kanske empire om dom kör med kavalleri.

4 herds är jätte mycket, sen så har du inga direkt super heroes.

så vad jag tror är att du kommer ha problem mot alla arméer som är lite stryk tåliga, för din jätte kan inte vara överallt.

dina chariots är inte så über bra.

så tänk om e mitt tips!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De saker som kan ta en smäll är trollen, jätten och spawn. Men en grundtanke är ju att fly som svar mot charges och kontra med 2 chariots eller liknande. Mängden enheter klarar också av att kunna flanka lite. Horrors ser vidare till att i princip ingen kommer ha fulla ranks mot mig.

Jag tror också att saves kommer vara ett bekymmer. Det är i princip bara chariots och jätten som kan hantera det. Trollen kanske också. Notera även att staff of darkoth ger mig en spell som ger mig en extra move/charge som man bara får stå still och ta emot som fiende.

Inga super heros? Min general är en lvl 4 mage, med 5 attacker på S5 och du måste re-rolla alla träffar på honom?

Jag räknar inte med många sjyssta fighter. 4 enheter i ambush, två magiker och två spellcaster enheter. Mellan uttunningen jag räknar med att göra och 4 chariots och en troll-enhet borde jag kunna pummla det mesta. Men mycket armor kan som sagt bli ett problem. Tror iofs enheter som slår hårt, som knights, är värre än enheter som tål, som dwarfs.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kommer att få otroliga problem med din arme.

Heardsen är på tok för få till antalet, dom kommer att få oanik väldigt snabbt.

Trollen kommer att få stupid och bromsa upp hela ditt anfall då Generalen måste bromsa upp .

Chariots kommer att dö som flugor om dom möter kanoner eller andra s7 attacker.

Dina heards kommer att få problem mot allt som har fear, och börja dom springa som dom kommer att göra kommer dom att dra med sig flera trupper då dom täcker en ganska stor yta.

Med få trupper kommer du att få problem att skydda dine klena och mycket dyra Horrors som är för få för att vara ett riktigt hot i mot någonting överhuvudtaget.

Varför inte great weapon på Generalen så han kan plocka fiendens chariots och kaxiga hjältar

Jag skulle föreslå minst 24 heards ink lorden för att få en ganska stabil plattform, men då undivided för att få dom att stå kvar .

För att få panik på dina heards behöver man bara skjuta ihjäl 4 ungors och det är inga större problem

Med min taktik behöver du skjuta ihjäl 6 styckna och dessutom få du rerolls på kastet, dom står även pall imot dom flesta vanliga anfallen och kan dela ut bra med stryk

Gecko RT-spelare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Panik problemet kan man undevika lite om man har Champions i heardsen eller hjältar som är undivided i bland gors/ungors.

Din arme kommer att bli en riktig låg kompare så du kommer att få möta stenhårda armer som kommer att grusa din lista ganska enkelt skulle jag tro.

Man behöver bara ett ok magiförsvar 1-2 runder för att sedan braka in i din arme som saknar riktig slagkraft och trupper som står pall tunga anfall.

Skulle gärna möta den med min Orc arme

Gecko RT

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1. Leadership är inte mycket att göra något åt. Det är max 8 om jag vill kuna använda mig av ambush.

2. Mark of Undivided hjälper mig inte ett dyft eftersom det inte förs över på enheten.

3. Det är horrors spell som ger alla modeller i din enhet en S3 hit jag är ute efter, samt att de kan ta en smäll och ofta stanna. Och så dyra är de inte. Det är bara 12" på super-spellen, men jag kan dra nån enstaka missile på S2 och jaga skirmishers innan jag är nära nog.

4. Kanoner och annat S7+ dödar verkligen chariots. Men det är inte unikt för mina chariots och inte heller är det särskilt lätt att bli av med 4st fort.

5. Inte great weapon på generalen eftersom många andra characters har det, dvs jag slår före dem. Enda anledningen.

6. Givet att det krävs två till döda ungors för panik om jag ökar herds till 24, så är det lite komiskt att de står pall för de flesta vanliga anfallen och delar ut bra med stryk då? Rank bonus räknas INNAN casulties, så DET är inget argument. Hur ska 24 hjälpa mig ta emot mer stryk? Tar jag stryk får en del inte slå tillbaka och jag kommer sannolikt ha samma bredd på dem hur som helst. Är det outnumbering du hoppas på? Med en beastherd? Och hur skulle de slå hårdare? LoL. Och sist och åter igen, mark of undivided på en character hjälper inte enheten ett jota. Just ja... har champions i varje herd bortsett den för generalen, så vad dillar du om?

7. Fullt möjligt att det finns arméer som skulle grusa denna. Därför frågade jag. Men du ger inte helt vettiga svar. Dels för att du inte har koll på chaos marks, dels för att du verkar tro att en större herd får något annat än möjligen outnumbering (och kan ta nån casulty mer innan panik test, för de tål fan inte tyngre anfall eller ger mer stryk). Vidare förstår jag inte slagkrafts-problemet. Jag har 4 ambushers (rear-threat), jag har 4 chariots, 4 chaos trolls (japp - 16 S5 attacker), en giant, en lord from hell och en hel jävla arsenal av magi - där jag bland annat kan (genom två horror enheter) ge samma enhet en S3 smäll på varje modell och se göra om det. Eller ta två olika enheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror jag glömde nämna att komp är helt ointressant för mig. Däremot är röstningen noterad och nya tankar skall formas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det höga antalet va för att truppen skulle klara sig imot panik bättre.

Great weapon för att kunna ge stryk, inte pilla på fiendens hjältar då spelar det ingen roll om man e först

Varför spelar folk aldrig med horrors, jo för att dom poffar otroligt lätt.

Ambush kan vara bra imot skytta armer men totalt värdelosa imot närtrids armer. Och när dom är så få så kommer dom fly väldigt fort.

Dina hundar kommer inte att göra ett smack förutom dra med sig andra trupper.

Vad gör du om du möter en arme med 2 trollkarlar som är scroll caddys och som sedan bara består utav närstridstrupper...DU DÖR..

Du kör ju inte med komp så ha 4 Dispel scrolls och lite DD är ju otroligt bra skydd imot din så kallade arme

Din magi kommer inte göra speciellt mycke, dina horrors kommer att "poffa" direkt, trollen kommer bara att vandra omkring, dina vagnar kommer inte göra mycke mot rankade trupper.

Har fienden fear så kommer inte många av dina chariots få in sina anfall...

Så mitt svar på din fråga, din arme är dålig pga inga tuffa trupper, helt fel planerad, en lord med magi gör ingen arme bara en dyr död lord, du kommer ha svårt att slåss i närstrid, trollen klarar aldrig en större trupp med ws3+ och det är de ända som skulle kunna slåss, Chariots kommer att få det svårt imot terror och fear trupper.

Så undra vem som vet någonting om din arme....

Skit i att ta råden om du är så jävla duktig, varför frågade du änns då...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade helt missat att undivaded rerollen som Hjältarna har inte överförs till truppen han står i, då vart undivided riktigt dålig

Är ju sällan Hjältarna står ensamma

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det höga antalet va för att truppen skulle klara sig imot panik bättre.

Där har du antagligen rätt. Lite svårt att veta var jag ska ta poängen ifrån bara, särskilt då det fortfarande går att tvinga fram panic hur som helst.

Great weapon för att kunna ge stryk, inte pilla på fiendens hjältar då spelar det ingen roll om man e först

Om jag slår på initiativ har jag 10 S5 attacker per gameturn. Vilka är det inte farligt mot? Jag kan tänka på massa olika hjältar som kan ta emot det, men inte utan lite hicka. Och snubben med greatweapons kommer inte träffa min lord särskilt ofta.

Varför spelar folk aldrig med horrors, jo för att dom poffar otroligt lätt.

Ok. Det visste jag inte.

Ambush kan vara bra imot skytta armer men totalt värdelosa imot närtrids armer. Och när dom är så få så kommer dom fly väldigt fort.

Eftersom ambush är temat är det enda vettiga här att det är för små enheter. Jag räknar inte med att göra annat än att anfalla warmachines. I ytterst få lyckliga fall kanske jag kan ta en flank på en enhet medans något annat har deras front. Jag ville inte stoppa in mer points i dem helt enkelt, eftersom de ofta kommer dyka upp på fel ställe och dessutom suger hur som helst.

Dina hundar kommer inte att göra ett smack förutom dra med sig andra trupper.

Hundarna är i ambush. Om de skrämmer något är det en annan hundenhet (för 30p) eller en minimal herd. Big deal. Dessutom är det inte alltid en baggis att targetta saker som antagligen är i ryggen.

Vad gör du om du möter en arme med 2 trollkarlar som är scroll caddys och som sedan bara består utav närstridstrupper...DU DÖR..

Du kör ju inte med komp så ha 4 Dispel scrolls och lite DD är ju otroligt bra skydd imot din så kallade arme

Jag är inte alls så säker på att dessa närstridstrupper kan fånga mig. Om de är cavalry så har jag problem. Vidare har jag aldrig sagt att jag inte kör med komp. Det är sällsynt att jag gör det, men jag BRYR mig däremot inte. Kompsmink kan du ha för dig själv.

Din magi kommer inte göra speciellt mycke, dina horrors kommer att "poffa" direkt, trollen kommer bara att vandra omkring, dina vagnar kommer inte göra mycke mot rankade trupper.

Har fienden fear så kommer inte många av dina chariots få in sina anfall...[/qoute]

Återigen JAG KAN INTE GÖRA NÅGOT ÅT DET LÅGA LEADERSHIPET, bortsett att INTE spela beast of chaos med Ambush. Så du kommer med invalida argument eftersom du argumenterar om att bättre öeadership är bra. Varför har du inte repeater boltthrowers i din orc-armé? FÖR ATT DU INTE KAN bland annat kanske?

Så till det mindre irriterade.. jag har som sagt inte märkt horrors tendens att poppa, särskilt då jag bara behöver 1 egentligen. (Spelat med dem på mortal-sidan)

Trollen kommer ha effektivt Ld8 förhoppningsvis, så de vandrar runt planlöst lite mindre än hälften av gångerna =) (JA, de kommer knata runt lite pucko rätt ofta)

Jag vet inte vad du har för enheter, men 4 chariots är ett stort hot det mesta jag kan tänka mig. Två chariots snittar 9 impact hits, 2 tusk gor hits, en bestigor hit och en ungor hit - eller över 8 döda modeller mot black orcs.

Så mitt svar på din fråga, din arme är dålig pga inga tuffa trupper, helt fel planerad, en lord med magi gör ingen arme bara en dyr död lord, du kommer ha svårt att slåss i närstrid, trollen klarar aldrig en större trupp med ws3+ och det är de ända som skulle kunna slåss, Chariots kommer att få det svårt imot terror och fear trupper.

Vilka trupper hade varit "tuffa"? Hur hade "rätt planering" sett ut? Menar du att en Wizard lord, som slåss som en fighting lord - med endast 20p extra kostnad ifrån en lvl4 shaman är dåligt? Hur skule man motverka terror/fear i en beastman armé? Om trollen inte blir stupid klarar de sig fint, det vet jag av erfarenhet (om du vill veta mer specifikt snittar de över 5 döda black orcs per runda, t ex). De kan stå och hålla upp rätt mycket (eftersmo du tappar en rank per runda)

Så undra vem som vet någonting om din arme....

Du börjar närma dig att få fula öknamn av mig. DU är den enda som sagt saker som bevisligen är fel (Mark of chaos undivided, klag på avsaknad av champions). Att du sen gnäller på allt blir bara idiotiskt, eftersom du aldrig förklarar vad som skulle fungerat bättre (förutom när du rakt av har fel då, såklart - se tidigare referens).

Skit i att ta råden om du är så jävla duktig, varför frågade du änns då...

Jag har inte fått ett enda sakligt råd. Jag frågade efetrsom jag ville veta vilken syn andra har på idén och varför. Att få veta att "DU DÖR", "Dina heards kommer att få problem mot allt som har fear" eller "Skulle gärna möta den med min Orc arme" saknar helt sakliga argument. Du stipulerar att saker är dåliga, men kan/vill inte förklara varför och vad man kan göra annorlunda för att stävja det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle nog ha staff of change+armour of damnation på min beastlord när du ändå har mark of tzeentch. Och kanske en dispel scroll på shamanen. Du är npg rätt känslig som det är mot magiska missiler.

Kanske kunde du även byta ut dina horrors mot screamers/furies? Tror att du tjänar mer på det. Minotaurer eller dragon ogres känns även de klart mer prisvärda än trollen, som kommer att lida av stupid hela tiden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för råden skwpp. Ska kolla över hela idén ganska grundligt eftersom den inte verkar populär.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag visste aldrig människor fortfarande har befogenheter och göra saker att hända på detta sätt. Jag kommer från Sverige, min make Henry Scot lämnade mig för en annan kvinna för 2 år, ända sedan dess har mitt liv har fyllts med smärtor sorg och hjärta paus eftersom jag hade två döttrar och en son för honom, en vän till mig Stephanie berättade hon såg några vittnesbörd om denna stora Doctor Isikolo kontakt (isikolosolutionhome@gmail.com) att han kan föra min make tillbaka till mig inom några få dagar och jag skratta och sa att jag är inte intresserad men på grund av den kärlek min vän hade för mig, hon har hört den stora prästen för min räkning, och till min stora förvåning efter tre dagar min make ringde mig för första gången efter 2 år att han saknar mig och att han är så ledsen för allt han gjorde mig passera. Jag kan fortfarande inte tro det, eftersom det är mycket otroligt, det är bara alltför verkliga att vara äkta. Tack Dr ISIKOLO för att föra tillbaka min make och även till min underbara vän STEPHANIE som medlat för min räkning, för vem som helst som kan behöva hjälp av denna stora präst här är den e-postadress: (isikolosolutionhome@gmail.com) visningar tack och läsare, så jag önskar er all framgång

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

0