Gå till innehåll
Gäst

köpa från spel-landet.se

Recommended Posts

Gäst

vi är en spelförening som funderar på att köpa in ett stort parti med brädspel.. vi har tittat på spel-landet.se och de hade ganska bra priser.

Är det någon som har köpt spel från dem tidigare? några kommentarer om köpet?

eller finns det andra bra internetbutiker med låga priser och bra leveranser?

mvh Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror inte att någonting kan mäta sig med Azimogames priser - därifrån har vår förening handlat två gånger och även jag själv privat. Enda kruxet är att man får vänta länge på sin beställning (beroende på när den läggs).

WorldOfBoardGames är också ett trevligt ställe som också har bra priser och agerar betydligt snabbare, men är också mindre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har beställt från tre olika internetbutiker:

Azimogames

+ Oslagbart (nästan) utbud

+ Bra priser

- Leveranstider

- Förskottsbetalning

Ameliasspel

+ Bra leveranstider

- Förskottsbetalning

- Inte så stort utbud på eurogames

World of boardgame

+ Bra leveranstider

+ Stort utbud

+ Bra service

Jag kan rekommendera alla tre. Mitt förslag är att jämföra framför allt utbud och priser mellan dem också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förskottsbetalning ser ju jag som en fördel, så slipper man avgiften på postförskott, och viktigast av allt - man kan betala när man gör beställningen och inte när den kommer och man riskerar att ha gjort av med halva kapitalet.. 8)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På Ameliaspel kan man dessutom använda PayPal, vilket i alla fall jag ser som en fördel. Du kan även beställa vissa andra spel än de som finns på siten också, då hon gör beställnigarna direkt från England.

Azimogames gör sina beställningar från USA.

/Carl

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har redan fått en hel del bra förslag, håller med om allt som sagts. Azimo är grymma! Dock passar den här tråden bäst i Prisjakt&Shopping, så det är där den kommer att ligga från och med nu...

/Jon Karlsson, moderator brädspel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu